Το κυριότερο προσόν του διευθυντή Πωλήσεων μιας εταιρείας
είναι να βλέπει πώς μέσω της ικανοποίησης των αναγκών των πωλητών του
θα μπορεί ταυτόχρονα να βλέπει και την ικανοποίηση των αναγκών των
πελατών.
Συνήθως οι πιο πολλοί έχουν μυωπία και δεν βλέπουν
καλά γύρω τους και, δυστυχώς, δεν βλέπουν και τον διευθυντή Marketing
για να του εξηγήσουν αυτήν τη σχέση. Έτσι, πολλές φορές βγαίνουν
προϊόντα για να πουληθούν με στόχο την αύξηση Nέας Παραγωγής ή αύξηση
Kερδών, τα οποία «δεν πουλιούνται», είτε επειδή δεν «του πάει» του
πωλητή να τα πουλήσει είτε διότι δεν εξυπηρετούν τους πελάτες.
Επί τη ευκαιρία, να πούμε ότι πολλοί διευθυντές Marketing
επεξεργάζονται διαφημίσεις για προσέλκυση νέων συνεργατών οι οποίες
είναι εκτός πραγματηκότητας. Για να αναπτύξεις νέους πωλητές
πρέπει να λάβεις υπʼ όψιν παράγοντες που δεν ισχύουν σήμερα, πιθανόν
όμως να ίσχυαν χθες. Οι εταιρείες δεν ψάχνουν «καλά παιδιά» ούτε
νεαρούς γιάπηδες με μέλλον. Ψάχνουν πωλητές που να παράγουν. Λιγόστεψαν
οι χρόνοι καριέρας, τα άτομα αλλάζουν γρηγορότερα, μετακινούνται
ευκολότερα, σε εγκαταλείπουν νωρίτερα αν τα αγνοήσεις.
Διευθυνση πωλήεσεων και διευθυνση marketing οφείλουν να
συνεργασθούν και να τυποποιήσουν προτάσεις συγκεκριμένες, λαμβάνοντας
υπʼ όψιν ότι τα προϊόντα δεν πουλιούνται εάν δεν έχεις πωλητές οι
οποίοι σήμερα επιθυμούν κατά 80-90% εξαρτημένη-μισθωτή εργασία,
επιθυμούν κατά 50-60% σταθερό πακέτο αμοιβών χωρίς διακυμάνσεις, κατά
80% δεν τους νοιάζει η ευελιξία κινήσεων, για πολλούς η μισθωτή εργασία
είναι προϋπόθεση για επιλογή καριέρας (μόνο ένα 10-15% δεν το
ενδιαφέρει).
Ένα άλλο στοιχείο που άλλαξε τα δεδομένα και μπερδεύει
τους «στρατολόγους» είναι η ηλικία. Άτομα νεαρά 25-35 ετών και κυρίως
άτομα 35-45 ετών θέλουν σταθερή εργασία και μισθό. Το ωράριο παίζει
ρόλο, η οικογενειακή κατάσταση, η απόσταση από το σπίτι, η ατομική ή
ομαδική εργασία (ευθύνες). Σταθερές αποδοχές επιθυμούν οι γυναίκες πιο
πολύ από τους άνδρες. Άτομα με εγωισμό και αλαζονεία θέλουν ευέλικτα
ωράρια.
Έτσι, με όλα τα παραπάνω, οι προτάσεις του διευθυντή Πωλήσεων
μπορούν να εστιάζονται στο παρόν και τις άμεσες επιδιώξεις, ενώ
ταυτόχρονα να βλέπουν το μέλλον. Μπορούν να λύνουν προβλήματα άμεσα, με
ελάχιστο σταθερό εισόδημα και να δίνουν προοπτική βελτίωσης στο μέλλον.
Το πλάνο αυτό αποφεύγει και τους αυτοσχεδιασμούς διαφορών στελεχών.
Η εποχή άλλαξε· δεν μπορούμε να δουλεύουμε με στοιχεία τού
χθες που άλλαξαν. Αν χθες η «κινητικότητα εισροής-εκροής» ανθρώπινου
δυναμικού ήταν μεγάλη, σήμερα θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Η
συνεργασία διευθυντών Marketing - Πωλήσεων επείγει να αναθεωρηθεί.
Eυαγγ. Γ. Σπύρου
Πηγή: Nextdeal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου