Τα καταγεγραμμένα περιστατικά αδυναμίας πληρωμής το χειμώνα του 2010
παραμένουν ψηλότερα απ αυτά του 2009 καθιστώντας επιτακτική την έμφαση
στη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου σε πανευρωπαϊκή κλίμακα.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα: «Atradius Payment Practices» απεικόνισαν την οριακή βελτίωση της πιστοληπτικής συμπεριφοράς των πελατών σε κάποιες αγορές, τόσο σε εγχώριο όσο και σε επίπεδο εξαγωγών, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή η βελτίωση είναι αποτέλεσμα εφαρμογής πιο αυστηρών πιστωτικών πρακτικών από τις προμηθεύτριες εταιρίες.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα: «Atradius Payment Practices» απεικόνισαν την οριακή βελτίωση της πιστοληπτικής συμπεριφοράς των πελατών σε κάποιες αγορές, τόσο σε εγχώριο όσο και σε επίπεδο εξαγωγών, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή η βελτίωση είναι αποτέλεσμα εφαρμογής πιο αυστηρών πιστωτικών πρακτικών από τις προμηθεύτριες εταιρίες.
Σε πολλές περιπτώσεις πάντως αυτή η βελτίωση αποσβένεται από τη συνεχιζόμενη αδυναμία που εμφανίζουν άλλες αγορές. Η Atradius Payment Practices Barometer
είναι μια εξαμηνιαία αξιολόγηση της εταιρικής πιστοληπτικής
συμπεριφοράς που διενεργεί η Atradius σε συνεργασία με τον οργανισμό Heliview,
εξέτασε περίπου 1.500 εταιρείες σε οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες (το Βέλγιο, τη
Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, τις Κάτω
Χώρες και τη Σουηδία) και αποκαλύπτει:
• Οι Γερμανικές επιχειρήσεις παρέχουν τη μικρότερη περίοδο πίστωσης μεταξύ των χωρών της ΕΕ , οι δε Ιταλικές τη μεγαλύτερη
Ο μέσος όρος περιόδων πίστωσης είναι σχετικά σταθερός αν και η τάση
είναι προς τις μικρότερες περιόδους πίστωσης. Οι Γερμανικές
επιχειρήσεις παρέχουν τη μικρότερη περίοδο πίστωσης (19 μέρες κατά μέσο
όρο) ακολουθούμενες απ τις δανέζικες και τις βρετανικές εταιρείες (26
μέρες). Οι Ιταλικές επιχειρήσεις παρέχουν τη μεγαλύτερη περίοδο
πίστωσης (60 μέρες κατά μέσο όρο).
• Η εγχώρια πιστοληπτική ικανότητα στη Σουηδία και τη Δανία παρουσιάζει επιδείνωση ενώ βελτιώνεται στη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία.
Δανοί και Σουηδοί συμμετέχοντες
στην έρευνα μαρτυρούν μια επιδείνωση της εγχώριας πιστοληπτικής
συμπεριφοράς τα τελευταία δυο χρόνια σε σύγκριση με ένα πιο σταθερό
οικονομικό περιβάλλον που συναντούμε σε άλλες αγορές. Στον αντίποδα ,
Βρετανοί και Γάλλοι συμμετέχοντες εισπράττουν θετικά μηνύματα αρχής
γενομένης απ το χειμώνα του 2009.
• Οι αγοραστές που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά, κατά μέσο όρο πληρώνουν γρηγορότερα απ ότι σε προηγούμενες περιόδους
Με εξαίρεση τις Κάτω Χώρες, τη Σουηδία και τη Δανία οι εγχώριες
πληρωμές έχουν επιταχυνθεί κατά πέντε ημέρες σε σχέση με το καλοκαίρι
του 2009 και κατά δώδεκα μέρες σε σχέση με το χειμώνα του 2009 και το
καλοκαίρι του 2008.
• Ελάχιστη μεταβολή στη συχνότητα εγχώριων καθυστερήσεων πληρωμής συγκριτικά με το καλοκαίρι του 2009
Οι Βέλγοι συμμετέχοντες ανέφεραν τη μεγαλύτερη
μείωση στη συχνότητα εγχώριων καθυστερήσεων πληρωμής , επί συνόλου όμως
των οκτώ χωρών που διεξήχθη η έρευνα δεν κατεγράφη κάποια αξιοσημείωτη
μεταβολή.
• Κατά μέσο όρο, η πιστοληπτική συμπεριφορά από εξαγωγικούς πελάτες
παρουσίασε επιδείνωση σε σχέση με το καλοκαίρι του 2009, με εξαίρεση τη
Γαλλία
Η πιστοληπτική συμπεριφορά από εξαγωγές παρουσίασε αξιοσημείωτη
επιδείνωση στο Βέλγιο, τη Δανία, τη Σουηδία και τις Κάτω Χώρες το
χειμώνα του 2010 σε σχέση με την έρευνα που διεξήχθη το καλοκαίρι του
2009. Τα μόνα σημάδια μικρής βελτίωσης προέρχονται από Γάλλους
ερωτηθέντες. Σε σχέση με το καλοκαίρι του 2008 μόνο η Μ. Βρετανία και
η Γαλλία έχουν να επιδείξουν κάποια μικρά σημάδια βελτίωσης.
• Κατά μέσο όρο, οι καθυστερήσεις πληρωμών και τα περιστατικά αδυναμίας πληρωμής από εξαγωγές, παρουσιάζονται σχετικά αμετάβλητα
Συγκριτικά με το καλοκαίρι του 2009 η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή στη
συχνότητα των περιστατικών καθυστέρησης πληρωμών ήταν στη Γαλλία και τη
Γερμανία που παρουσίασαν ελαχίστη ποσοστιαία διαφοροποίηση λόγο
εποχικότητας. Τα περιστατικά αδυναμίας πληρωμής αυξήθηκαν σημαντικά το
χειμώνα του 2010 σε σχέση με το καλοκαίρι του 2009 σύμφωνα με τους
Βρετανούς ερωτηθέντες. Συνολικά ωστόσο για τις οκτώ χώρες που
εξετάστηκαν δεν έχει παρουσιαστεί σημαντική μεταβολή όσον αφορά τόσο
στις καθυστερήσεις πληρωμών όσο και στα περιστατικά αδυναμίας πληρωμής .
• Οι εμπορικές συναλλαγές με Γερμανούς αγοραστές είναι οι πιο ικανοποιητικές
• Το “credit check” ο πιο σημαντικός παράγοντας στην απόφαση για χορήγηση πίστωσης. Ακολουθεί, η «γνωριμία με τον πελάτη» και στη συνέχεια το «ιστορικό της προγενέστερης εμπορικής συνδιαλλαγής».
• Το “credit check” ο πιο σημαντικός παράγοντας στην απόφαση για χορήγηση πίστωσης. Ακολουθεί, η «γνωριμία με τον πελάτη» και στη συνέχεια το «ιστορικό της προγενέστερης εμπορικής συνδιαλλαγής».
Ο κ. Isidoro Unda, CEO της Atradius σχολίασε: «Παρά
τη σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας ο κίνδυνος αδυναμίας
πληρωμής παραμένει κρίσιμος. Υπάρχουν κάποια εμφανή σημάδια βελτίωσης
όμως οι επιχειρήσεις δε δύνανται να επαναπαύονται.
Η επίδειξη διαρκούς σύνεσης, τόσο στην εκτίμηση των δυνατοτήτων πληρωμής όσο και στη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου είναι η καλύτερη προστασία απέναντι στο κίνδυνο της αδυναμίας πληρωμής και στα ενδεχόμενα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας .»
Η επίδειξη διαρκούς σύνεσης, τόσο στην εκτίμηση των δυνατοτήτων πληρωμής όσο και στη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου είναι η καλύτερη προστασία απέναντι στο κίνδυνο της αδυναμίας πληρωμής και στα ενδεχόμενα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας .»
Πηγή: Ιnsuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου