Πηγή: insuranceworld.gr
Στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για το 2010 και το 2011 αναφέρθηκε ο κ. Ι. Καντώρος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Θεσσαλονίκη,
επισημαίνοντας ότι η ασφαλιστική αγορά αντέχει στην κρίση. Αν και ο
ασφαλιστικός κλάδος έχει διατηρήσει τα μεγέθη του (5,2 δισ. ευρώ),
ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που ο όγκος της αγοράς συρρικνώθηκε έστω και
σε μικρό ποσοστό.
Η οικονομική κατάσταση έχει επιδράσει στην ψυχολογία του κόσμου και σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ οι Έλληνες καταναλωτές χαρακτηρίζονται από ανασφάλεια για το μέλλον αλλά και οργή, καθώς αισθάνονται ότι έχουν περιέλθει σε μία κατάσταση που δεν προκάλεσαν οι ίδιοι.
Η οικονομική κατάσταση έχει επιδράσει στην ψυχολογία του κόσμου και σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ οι Έλληνες καταναλωτές χαρακτηρίζονται από ανασφάλεια για το μέλλον αλλά και οργή, καθώς αισθάνονται ότι έχουν περιέλθει σε μία κατάσταση που δεν προκάλεσαν οι ίδιοι.
Η κατάσταση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα οι
πολίτες να αμφισβητούν τους θεσμούς, την πολιτεία και μερικές φορές και
τις εταιρείες. Στο πλαίσιο της αναφοράς του στην έρευνα τόνισε πως τρεις
είναι οι παράγοντες που χαρακτηρίζουν την καταναλωτική συμπεριφορά των
Ελλήνων:
1. Η λογική: Η κρίση έχει κάνει τους Έλληνες πιο ορθολογικούς, διερευνούν τις εναλλακτικές λύσεις και αξιολογούν με κριτήρια ορθολογικά και λιγότερο συναισθηματικά.
1. Η λογική: Η κρίση έχει κάνει τους Έλληνες πιο ορθολογικούς, διερευνούν τις εναλλακτικές λύσεις και αξιολογούν με κριτήρια ορθολογικά και λιγότερο συναισθηματικά.
2. Οικονομία: Ο Έλληνας ψάχνει τις ευκαιρίες και η τελική επιλογή έχει ως βασικό παράγοντα την τιμή
3. Αυτοπεποίθηση: Ο μέσος Έλληνας έχει χάσει το αίσθημα του ελέγχου στην επαγγελματική και προσωπική του ζωή. Αυτό σημαίνει ότι ρόλος της συμβουλής αποκτά περισσότερη σημασία σε αυτή την εποχή και η αγορά είναι περισσότερο έτοιμη να ακούσει.
Επιπρόσθετα φαίνεται πως οι ασφαλιστικές καλύψεις κατατάσσονται στα βασικά προϊόντα για τους πολίτες και μάλιστα όπως ανέφερε τα τραπεζικά προϊόντα είναι πιθανότερο να περιοριστούν στη χρήση τους από ότι τα ασφαλιστικά αγαθά. Όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία συνηγορούν στο ότι ο ασφαλιστικός κλάδος αντέχει στην κρίση. Ωστόσο, η κρίση έχει καταστήσει τον Έλληνα καταναλωτή διστακτικό για αυτό και το 70% που συμμετείχε στην έρευνα δηλώνει ότι επιθυμεί να έχει ασφαλιστικές υπηρεσίες αλλά δεν είναι διατεθειμένο να αυξήσει τη δαπάνη.
Τα στοιχεία που αξιολογεί σήμερα ο πολίτης στα ασφαλιστικά προϊόντα είναι η αποτελεσματικότητα, η ποιότητα και αξιοπιστία του προϊόντος, η αξιοπιστία του παρόχου και τέλος να υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορεί να έχει ο καταναλωτής με το ίδιο ποσό χρημάτων που ήδη διαθέτει.
Οι ασφαλιστικές πρέπει να αναπτύξουν νέα προϊόντα και προτάσεις και να καταστήσουν πιο προσιτό το ασφαλιστικό προϊόν στον καταναλωτή, χωρίς όμως να θυσιάσουν την ουσία του. Τέλος είπε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να έχουν στη φαρέτρα τους λύσεις και προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών, προσπαθώντας να εισάγουν στο ασφαλιστικό γίγνεσθαι κοινωνικά στρώματα που δυσκολεύονται αυτή την περίοδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου