Πηγή: insuranceworld.gr
Οι προκλήσεις της ασφαλιστικής βιομηχανίας θα οδηγήσουν αυτό
το χρόνο τις εταιρείες στον επαναπροσδιορισμό των πολιτικών τους
HIGHLIGHT: Οι εργασίες του δεύτερου μεγαλύτερου κλάδου ζημιών, του
κλάδου πυρός, επηρεάστηκαν από την οικονομική ύφεση, μειώνοντας τη
ζήτηση που προέρχεται κυρίως από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
HIGHLIGHT: Έχοντας τον έλεγχο του κόστους στο DNA του ομίλου, η Alico MetLife συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με σταθερή προσήλωση στο δίκτυο agency
HIGHLIGHT: Στόχος της Efg Eurolife για το 2011 είναι η διεύρυνση της παρουσίας της στον τομέα των γενικών ασφαλίσεων και στον κλάδο ζωής
Εξωστρεφή προσέγγιση στις ανάγκες των καταναλωτών επιχειρεί ο
ασφαλιστικός κλάδος για το 2011, που αναμένεται να αποτελέσει άλλη μια
κρίσιμη χρονιά, δοκιμάζοντας τις αντοχές της ασφαλιστικής βιομηχανίας.
Η
κορύφωση της οικονομικής κρίσης επιβάλλει επανασχεδιασμό της πολιτικής
των εταιρειών στη βάση της προώθησης προϊόντων που θα απαντούν στις
αυξημένες ανάγκες συνταξιοδοτικής κάλυψης των καταναλωτών, που
δημιουργεί η μεταρρύθμιση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. Την ίδια
στιγμή ο ασφαλιστικός κλάδος καλείται να συμπιέσει τα κόστη του,
εξορθολογίζοντας τις λειτουργικές του δαπάνες, σε μια προσπάθεια να
μεταβιβάσει πόρους προς τους ασφαλισμένους, το εισόδημα των οποίων
πλήττεται, περιορίζοντας τις δυνατότητες αποταμίευσης.
Επικεφαλής της προσπάθειας τίθεται η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου η Εθνική Ασφαλιστική, η οποία σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου, κ. Ιωάννη Κατσουρίδη, επικεντρώνει την προσπάθειά της «στην οργανωτική αναδιοργάνωση με στόχο τη λειτουργική κερδοφορία του ομίλου».
Αποτιμώντας τις επιπτώσεις της ύφεσης, οι εκπρόσωποι του ασφαλιστικού κλάδου εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς το τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ακυρώσεις στον κλάδο ζωής, δείχνουν να περιορίζονται και ο κλάδος εμφανίζει σημάδια σταθερότητας.
Παρά το γεγονός ότι το σύνολο της παραγωγής καταγράφει μείωση εργασιών, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου υπεραμύνονται των αντοχών του κλάδου ζωής, ενώ ο κλάδος γενικών αντιστέκεται, κυρίως λόγω των αυξήσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου.
Οι εργασίες του δεύτερου μεγαλύτερου κλάδου ζημιών, του κλάδου πυρός, επηρεάστηκαν από την οικονομική ύφεση, μειώνοντας τη ζήτηση από την πλευρά των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων για την αγορά καλύψεων, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις, επικεντρώνουν την προσπάθειά τους στη διατήρηση των καλύψεων, αξιώνοντας ωστόσο αυξημένα πιστοδοτικά όρια και εκπτώσεις στην προσπάθειά τους να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης.
Όπως εξηγεί η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της Εθνικής Ασφαλιστικής, κα Παρασκευή Κοντοπάνου, «στα θετικά της χρονιάς που πέρασε ήταν η συγκράτηση των ζημιών σε χαμηλά επίπεδα και ο ασφαλιστικός κλάδος, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες των επιχειρήσεων, στέκεται αρωγός στην προσπάθειά τους για την εξοικονόμηση κόστους, μεταξύ των οποίων και το κόστος ασφάλισης. Η ύφεση επιβάλλει άλλωστε επανασχεδιασμό του εύρους των καλύψεων στη βάση της μείωσης των παγίων εξόδων, των πρώτων υλών, της κερδοφορίας, χωρίς ωστόσο να θίγεται η επάρκεια και η πληρότητα των μέσων προστασίας».
Στον κλάδο ζωής η ζήτηση για τα προϊόντα υγείας παραμένει σημαντική, στο βαθμό που τα νοσοκομειακά συμβόλαια απαντούν σε μια άμεση ανάγκη των καταναλωτών. Η προσπάθεια του ασφαλιστικού κλάδου επικεντρώνεται στην επαναδιαπραγμάτευση των συμφωνιών με τα νοσοκομεία, τα οποία με τη σειρά τους αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και επιδιώκουν την από κοινού λύση για τον περιορισμό του κόστους.
Mε αισιοδοξία αντιμετωπίζει το 2011 και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, η Interamerican. Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή Πωλήσεων και Marketing του ομίλου, κ. Γιώργο Μαυρέλη, μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του δικτύου agency, «ο όμιλος στοχεύει σε σημαντικά οφέλη από τη μείωση του κόστους κατά 45%, που θα αποτυπωθεί στο τρέχον έτος, ενώ παράλληλα επιχειρεί επιθετική προϊοντική πολιτική στον τομέα των γενικών ασφαλειών μέσω της online πώλησης προϊόντων και του συστήματος Anytime».
Οι πωλήσεις γενικών ασφαλειών, νοσοκομειακών προγραμμάτων και επενδυτικών προϊόντων αποτέλεσαν την αιχμή της προϊοντικής πολιτικής για το 2010 και αναμένεται να συνεχιστούν και αυτό το έτος με τον εμπλουτισμό του προγράμματος Capital Pension, που διατίθεται με δυνατότητα επενδύσεων σε 50 αμοιβαία κεφάλαια. Παρά το γεγονός ότι το τελικό αποτέλεσμα του 2010 θα επηρεαστεί αρνητικά από την έκτακτη φορολογία, ο όμιλος εξασφαλίζει λειτουργική κερδοφορία, ακολουθώντας συντηρητική επενδυτική πολιτική και τοποθετώντας το 85% του χαρτοφυλακίου των ομολόγων σε γερμανικούς τίτλους.
Με τη σιγουριά ενός ισχυρού μετόχου που εξασφαλίζει στην Alico MetLife η εξαγορά της από τη MetLife, προσεγγίζει τις προκλήσεις της νέας χρονιάς η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία της αγοράς. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας λίγο πριν την εκπνοή του 2010, αλλά και η ενδυνάμωση της περιφερειακής υπόστασης του ομίλου σε συνδυασμό με το ισχυρό brand name στην τοπική αγορά, επιτρέπει στην Alico MetLife να προσδοκά σε διεύρυνση του μεριδίου της και στην ενίσχυση της κερδοφορίας της που διαμορφώθηκε για το 2010 στο επίπεδο των 15 εκατ. ευρώ.
«Έχοντας», σύμφωνα με το γενικό διευθυντή της εταιρείας, κ. Δημήτρη Μαζαράκη, «τον έλεγχο του κόστους στο DNA του ομίλου» η Alico MetLife συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με σταθερή προσήλωση στο δίκτυο agency, στο οποίο θα δοθεί βαρύτητα με στόχο την ενίσχυση της απευθείας πώλησης. Παρά το αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, η εταιρεία πέτυχε για το 2010 την αύξηση της παραγωγής της στα 310 εκατ. ευρώ και ο στόχος για το 2011 είναι η ενίσχυση των εργασιών στα 350 εκατ. ευρώ και η περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της από το σημερινό 14%.
Επικεφαλής της προσπάθειας τίθεται η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου η Εθνική Ασφαλιστική, η οποία σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου, κ. Ιωάννη Κατσουρίδη, επικεντρώνει την προσπάθειά της «στην οργανωτική αναδιοργάνωση με στόχο τη λειτουργική κερδοφορία του ομίλου».
Αποτιμώντας τις επιπτώσεις της ύφεσης, οι εκπρόσωποι του ασφαλιστικού κλάδου εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς το τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ακυρώσεις στον κλάδο ζωής, δείχνουν να περιορίζονται και ο κλάδος εμφανίζει σημάδια σταθερότητας.
Παρά το γεγονός ότι το σύνολο της παραγωγής καταγράφει μείωση εργασιών, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου υπεραμύνονται των αντοχών του κλάδου ζωής, ενώ ο κλάδος γενικών αντιστέκεται, κυρίως λόγω των αυξήσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου.
Οι εργασίες του δεύτερου μεγαλύτερου κλάδου ζημιών, του κλάδου πυρός, επηρεάστηκαν από την οικονομική ύφεση, μειώνοντας τη ζήτηση από την πλευρά των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων για την αγορά καλύψεων, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις, επικεντρώνουν την προσπάθειά τους στη διατήρηση των καλύψεων, αξιώνοντας ωστόσο αυξημένα πιστοδοτικά όρια και εκπτώσεις στην προσπάθειά τους να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης.
Όπως εξηγεί η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της Εθνικής Ασφαλιστικής, κα Παρασκευή Κοντοπάνου, «στα θετικά της χρονιάς που πέρασε ήταν η συγκράτηση των ζημιών σε χαμηλά επίπεδα και ο ασφαλιστικός κλάδος, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες των επιχειρήσεων, στέκεται αρωγός στην προσπάθειά τους για την εξοικονόμηση κόστους, μεταξύ των οποίων και το κόστος ασφάλισης. Η ύφεση επιβάλλει άλλωστε επανασχεδιασμό του εύρους των καλύψεων στη βάση της μείωσης των παγίων εξόδων, των πρώτων υλών, της κερδοφορίας, χωρίς ωστόσο να θίγεται η επάρκεια και η πληρότητα των μέσων προστασίας».
Στον κλάδο ζωής η ζήτηση για τα προϊόντα υγείας παραμένει σημαντική, στο βαθμό που τα νοσοκομειακά συμβόλαια απαντούν σε μια άμεση ανάγκη των καταναλωτών. Η προσπάθεια του ασφαλιστικού κλάδου επικεντρώνεται στην επαναδιαπραγμάτευση των συμφωνιών με τα νοσοκομεία, τα οποία με τη σειρά τους αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και επιδιώκουν την από κοινού λύση για τον περιορισμό του κόστους.
Mε αισιοδοξία αντιμετωπίζει το 2011 και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, η Interamerican. Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή Πωλήσεων και Marketing του ομίλου, κ. Γιώργο Μαυρέλη, μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του δικτύου agency, «ο όμιλος στοχεύει σε σημαντικά οφέλη από τη μείωση του κόστους κατά 45%, που θα αποτυπωθεί στο τρέχον έτος, ενώ παράλληλα επιχειρεί επιθετική προϊοντική πολιτική στον τομέα των γενικών ασφαλειών μέσω της online πώλησης προϊόντων και του συστήματος Anytime».
Οι πωλήσεις γενικών ασφαλειών, νοσοκομειακών προγραμμάτων και επενδυτικών προϊόντων αποτέλεσαν την αιχμή της προϊοντικής πολιτικής για το 2010 και αναμένεται να συνεχιστούν και αυτό το έτος με τον εμπλουτισμό του προγράμματος Capital Pension, που διατίθεται με δυνατότητα επενδύσεων σε 50 αμοιβαία κεφάλαια. Παρά το γεγονός ότι το τελικό αποτέλεσμα του 2010 θα επηρεαστεί αρνητικά από την έκτακτη φορολογία, ο όμιλος εξασφαλίζει λειτουργική κερδοφορία, ακολουθώντας συντηρητική επενδυτική πολιτική και τοποθετώντας το 85% του χαρτοφυλακίου των ομολόγων σε γερμανικούς τίτλους.
Με τη σιγουριά ενός ισχυρού μετόχου που εξασφαλίζει στην Alico MetLife η εξαγορά της από τη MetLife, προσεγγίζει τις προκλήσεις της νέας χρονιάς η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία της αγοράς. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας λίγο πριν την εκπνοή του 2010, αλλά και η ενδυνάμωση της περιφερειακής υπόστασης του ομίλου σε συνδυασμό με το ισχυρό brand name στην τοπική αγορά, επιτρέπει στην Alico MetLife να προσδοκά σε διεύρυνση του μεριδίου της και στην ενίσχυση της κερδοφορίας της που διαμορφώθηκε για το 2010 στο επίπεδο των 15 εκατ. ευρώ.
«Έχοντας», σύμφωνα με το γενικό διευθυντή της εταιρείας, κ. Δημήτρη Μαζαράκη, «τον έλεγχο του κόστους στο DNA του ομίλου» η Alico MetLife συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με σταθερή προσήλωση στο δίκτυο agency, στο οποίο θα δοθεί βαρύτητα με στόχο την ενίσχυση της απευθείας πώλησης. Παρά το αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, η εταιρεία πέτυχε για το 2010 την αύξηση της παραγωγής της στα 310 εκατ. ευρώ και ο στόχος για το 2011 είναι η ενίσχυση των εργασιών στα 350 εκατ. ευρώ και η περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της από το σημερινό 14%.
Εν συνεχεία, όσον αφορά στην Efg Eurolife Ασφαλιστική, η διοίκηση της
εταιρείας έχοντας επιτύχει την πολυκαναλική διάρθρωση των πωλήσεων,
παραμένει προσηλωμένη στην περαιτέρω ενίσχυση των εργασιών σε όλους τους
κερδοφόρους κλάδους. Η πιο επικερδής εταιρεία της ασφαλιστικής αγοράς,
συνέχισε και κατά το 2010 τη βελτίωση της κερδοφορίας της, όπως επίσης
και την αύξηση των εργασιών. Στόχος για το 2011 είναι η διεύρυνση της
παρουσίας της στον τομέα των γενικών ασφαλίσεων και στον κλάδο ζωής. Η
πολιτική της εταιρείας, όπως εξηγεί ο Διευθυντής Πωλήσεων, κ. Νίκος
Δελένδας, θα επικεντρωθεί στα προϊόντα περιοδικών καταβολών που
ανταποκρίνονται στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή στις ανάγκες του πελάτη,
προσφέροντας αποταμιευτικές λύσεις με ικανοποιητικό επιτόκιο και
δέσμευση ισόβιας σύνταξης. Στον τομέα της υγείας η εταιρεία θα συνεχίσει
να προωθεί ολοκληρωμένες λύσεις με νοσοκομειακά προγράμματα ισόβιας
διάρκειας, ενώ η συνεργασία με την τράπεζα που εξακολουθεί να αποφέρει
σημαντικό τμήμα των εργασιών, ενισχύεται με την προώθηση συνδυαστικών
προϊόντων.
Υψηλές επιδιώξεις για ανάπτυξη 10% το χρόνο θέτει με τη σειρά της η Allianz Ελλάδος, αποσκοπώντας στη διατήρησή της στους πέντε μεγαλύτερους ασφαλιστικούς ομίλους. Ήδη για το 2010 οι επιδόσεις της εταιρείας ξεπερνούν τους προβλεπόμενους στόχους και η παραγωγή αναμένεται να κλείσει στα 235 εκατ. ευρώ έναντι 225,3 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός στόχος, ενώ για πρώτη φορά οι εργασίες των γενικών ασφαλίσεων ξεπέρασαν σε όγκο τις εργασίες του κλάδου ζωής. Διεύρυνση εμφανίζει και η πελατειακή βάση της εταιρείας, με το χαρτοφυλάκιο των ασφαλισμένων να καταγράφει αύξηση 9,8%, περιλαμβάνοντας 320.568 πελάτες. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, κ. Πέτρο Παπανικολάου, η ανάπτυξη θα στηριχθεί στον τομέα των συντάξεων με ελκυστικά προϊόντα, που απαντούν στη σύγχρονη ανάγκη για την εξασφάλιση ισόβιας και επαρκούς σύνταξης, ενώ στον κλάδο γενικών η ανάπτυξη θα προέλθει κυρίως από τον κλάδο αυτοκινήτου, ο οποίος το 2010 κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Allianz, βασικότερη αιτία είναι «η μεταστροφή των πελατών και η επιλογή εταιρειών με κριτήριο το κύρος και όχι το φθηνό ασφάλιστρο», ενώ αντίστοιχη τάση παρατηρείται και από τα δίκτυα διανομής. Η εταιρεία κατατάσσεται μεταξύ των πιο κερδοφόρων ομίλων, ενώ δεν έχει διαφοροποιήσει την πολιτική της στον τομέα των επενδύσεων και το χαρτοφυλάκιο των ομολόγων διαμορφώνεται στα 240 εκατ. ευρώ περίπου.
Από αυτά 150 εκατ. ευρώ είναι ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, τα οποία η εταιρεία και με την προϋπόθεση της διακράτησης μέχρι τη λήξη, αποτιμά στην τιμή κτήσης.
Στους κερδισμένους της περσινής χρήσης κατατάσσεται η Victoria Ασφαλιστική, καταγράφοντας υψηλό ρυθμό ανάπτυξης εργασιών της τάξης του 45%. Η παραγωγή ασφαλίστρων ενισχύθηκε το 2010 στα 142,4 εκατ. ευρώ, έναντι 97,5 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ την ίδια στιγμή αξιοσημείωτη αύξηση παρουσίασε η κερδοφορία της εταιρείας, η οποία με βάση τα αποτελέσματα χρήσης προ φόρων ξεπέρασε τα 10,5 εκατ. ευρώ.
Χαρακτηρίζοντας ως «ιδιαίτερα αποδοτική και ικανοποιητική» τη χρονιά που πέρασε, ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Θεόδωρος Κοκκάλας, εκτιμά ότι «η Victoria θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στην πρώτη εξάδα των ασφαλιστικών εταιρειών ζημιών στη χώρα μας». Η δραστηριοποίηση της εταιρίας στο κανάλι του bancassurance, μέσω της αποκλειστικής δεκαετούς συνεργασίας με την Τράπεζα Πειραιώς, συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση της παραγωγής και επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής ανάπτυξης που ακολουθεί η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, ενώ παράλληλα δημιουργεί τα εχέγγυα για μια ακόμη πιο δυναμική πορεία στο μέλλον».
Η διοίκηση εταιρείας εκτιμά ότι το 2011 θα είναι μια κρίσιμη χρονιά και ότι «δεδομένου του ασταθούς οικονομικού περιβάλλοντος, κύριο μέλημα των ασφαλιστικών εταιριών θα πρέπει να είναι η διατήρηση της φερεγγυότητας, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση εμφανιστεί στο μέλλον. Η στρατηγική της εταιρείας για το τρέχον έτος επικεντρώνεται στην προσαρμογή στη διαχείριση κινδύνων σύμφωνα με τη Solvency II και στην εφαρμογή νέου πλαισίου συνεργασίας με τα δίκτυα πωλήσεων, με σκοπό τον περιορισμό των πιστωτικών περιόδων και την αύξηση των εγγυήσεων από πράκτορες και εν γένει διαμεσολαβούντες».
Χρονιά ισχυρών επιδόσεων αποτέλεσε τo 2010 για την Chartis Greece. Όπως εξηγεί ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Βαγγέλης Δρόσος, η Chartis παρουσίασε για άλλη μια χρονιά ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στο σύνολο των επιχειρηματικών και προσωπικών ασφαλίσεων, λόγω της αυξημένης ροής νέων εργασιών και των πολλών νέων ποιοτικών συνεργασιών σε ολόκληρη την επικράτεια, σε συνδυασμό και με την υψηλή διατηρησιμότητα που παρουσιάζουν όλοι οι κλάδοι της εταιρείας. Σύμφωνα με τον κ. Δρόσο «στις εξωγενείς προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ως κλάδος συνολικά κατά το διάστημα των δύο επόμενων χρόνων, προστίθενται μια σειρά ενδογενών προκλήσεων, όπως είναι η προσαρμογή σε νέες εποπτικές ρυθμίσεις της Solvency II και η αύξηση των ορίων αστικής ευθύνης αυτοκινήτων.
Στο τέλος της περιόδου αυτής, εκτός από όσους έχουν ήδη προνοήσει, κερδισμένοι θα είναι όλοι αυτοί που, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, έχουν τη διορατικότητα, τη βούληση αλλά και την πειθαρχία να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Για ασφαλιστές και διαμεσολαβούντες που συνεργάζονται για μία καλύτερη εποχή για την αγορά μας, το αβέβαιο περιβάλλον και η επαναξιολόγηση του συνόλου των θεσμών από την ελληνική κοινωνία προτάσσει μία μοναδική ευκαιρία προσέγγισης της ιδιωτικής ασφάλισης με το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κοινό, μέσω της ποιότητας, διαφάνειας και αξιοπιστίας των ασφαλιστικών υπηρεσιών».
Δυναμική ήταν η και η πορεία της Emporiki Life κατά το 2010, εδραιώνοντας την 6η θέση της εταιρείας στην αγορά ασφαλίσεων ζωής, με μερίδιο που ξεπέρασε το 6%. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, κ. Richard Sutton, η Εμπορική Ζωής και η Εμπορική Τράπεζα απέδειξαν τα δύο τελευταία χρόνια ότι η συνεργασία έχει όλα τα εχέγγυα και τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σύμφωνα με το επιτυχημένο μοντέλο bancassurance της μητρικής εταιρείας Crédit Agricole, ενός από τους μεγαλύτερους τραπεζικούς ομίλου στη Γαλλία. Η δυναμική εξέλιξη της εταιρείας αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα παραγωγής του 2010, η οποία ανήλθε σε 146 εκατ. ευρώ και οι παραγωγικοί στόχοι του 2010 επιτεύχθηκαν, προσφέροντας προϊόντα κατάλληλα σχεδιασμένα για τις ανάγκες του πελατολογίου της Εμπορικής, μέσα από το Δίκτυο της Τράπεζας, το οποίο χάρη στη σωστή εκπαίδευση, την παρακίνηση και την υποστήριξη απέδωσε τα μέγιστα.
Στόχος της Εμπορικής Ζωής, σαφώς, δεν είναι μόνο η αύξηση της παραγωγής και η κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου, επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας αλλά, επίσης, η σωστή διαχείριση του κόστους. «Επιδιώκουμε το τελικό αποτέλεσμα να είναι κερδοφόρο για την εταιρία και το μέτοχό μας, ώστε όχι μόνο σήμερα αλλά και σε βάθος χρόνου να διατηρήσουμε την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητά μας. Το 2011 θα αποτελέσει για τις ασφαλιστικές εταιρείες έτος προσαρμογής στα νέα δεδομένα, έτος πρόκλησης, γιατί λόγω της αλλαγής των απαιτήσεων και των αναγκών του καταναλωτή θα πρέπει να κερδηθεί πάλι η εμπιστοσύνη του. Τέλος, θα αποδειχθεί ένα έτος που προσφέρει πολλές ευκαιρίες προς αξιοποίηση, όπως αυτή του συνταξιοδοτικού».
Υψηλές επιδιώξεις για ανάπτυξη 10% το χρόνο θέτει με τη σειρά της η Allianz Ελλάδος, αποσκοπώντας στη διατήρησή της στους πέντε μεγαλύτερους ασφαλιστικούς ομίλους. Ήδη για το 2010 οι επιδόσεις της εταιρείας ξεπερνούν τους προβλεπόμενους στόχους και η παραγωγή αναμένεται να κλείσει στα 235 εκατ. ευρώ έναντι 225,3 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός στόχος, ενώ για πρώτη φορά οι εργασίες των γενικών ασφαλίσεων ξεπέρασαν σε όγκο τις εργασίες του κλάδου ζωής. Διεύρυνση εμφανίζει και η πελατειακή βάση της εταιρείας, με το χαρτοφυλάκιο των ασφαλισμένων να καταγράφει αύξηση 9,8%, περιλαμβάνοντας 320.568 πελάτες. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, κ. Πέτρο Παπανικολάου, η ανάπτυξη θα στηριχθεί στον τομέα των συντάξεων με ελκυστικά προϊόντα, που απαντούν στη σύγχρονη ανάγκη για την εξασφάλιση ισόβιας και επαρκούς σύνταξης, ενώ στον κλάδο γενικών η ανάπτυξη θα προέλθει κυρίως από τον κλάδο αυτοκινήτου, ο οποίος το 2010 κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Allianz, βασικότερη αιτία είναι «η μεταστροφή των πελατών και η επιλογή εταιρειών με κριτήριο το κύρος και όχι το φθηνό ασφάλιστρο», ενώ αντίστοιχη τάση παρατηρείται και από τα δίκτυα διανομής. Η εταιρεία κατατάσσεται μεταξύ των πιο κερδοφόρων ομίλων, ενώ δεν έχει διαφοροποιήσει την πολιτική της στον τομέα των επενδύσεων και το χαρτοφυλάκιο των ομολόγων διαμορφώνεται στα 240 εκατ. ευρώ περίπου.
Από αυτά 150 εκατ. ευρώ είναι ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, τα οποία η εταιρεία και με την προϋπόθεση της διακράτησης μέχρι τη λήξη, αποτιμά στην τιμή κτήσης.
Στους κερδισμένους της περσινής χρήσης κατατάσσεται η Victoria Ασφαλιστική, καταγράφοντας υψηλό ρυθμό ανάπτυξης εργασιών της τάξης του 45%. Η παραγωγή ασφαλίστρων ενισχύθηκε το 2010 στα 142,4 εκατ. ευρώ, έναντι 97,5 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ την ίδια στιγμή αξιοσημείωτη αύξηση παρουσίασε η κερδοφορία της εταιρείας, η οποία με βάση τα αποτελέσματα χρήσης προ φόρων ξεπέρασε τα 10,5 εκατ. ευρώ.
Χαρακτηρίζοντας ως «ιδιαίτερα αποδοτική και ικανοποιητική» τη χρονιά που πέρασε, ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Θεόδωρος Κοκκάλας, εκτιμά ότι «η Victoria θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στην πρώτη εξάδα των ασφαλιστικών εταιρειών ζημιών στη χώρα μας». Η δραστηριοποίηση της εταιρίας στο κανάλι του bancassurance, μέσω της αποκλειστικής δεκαετούς συνεργασίας με την Τράπεζα Πειραιώς, συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση της παραγωγής και επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής ανάπτυξης που ακολουθεί η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, ενώ παράλληλα δημιουργεί τα εχέγγυα για μια ακόμη πιο δυναμική πορεία στο μέλλον».
Η διοίκηση εταιρείας εκτιμά ότι το 2011 θα είναι μια κρίσιμη χρονιά και ότι «δεδομένου του ασταθούς οικονομικού περιβάλλοντος, κύριο μέλημα των ασφαλιστικών εταιριών θα πρέπει να είναι η διατήρηση της φερεγγυότητας, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση εμφανιστεί στο μέλλον. Η στρατηγική της εταιρείας για το τρέχον έτος επικεντρώνεται στην προσαρμογή στη διαχείριση κινδύνων σύμφωνα με τη Solvency II και στην εφαρμογή νέου πλαισίου συνεργασίας με τα δίκτυα πωλήσεων, με σκοπό τον περιορισμό των πιστωτικών περιόδων και την αύξηση των εγγυήσεων από πράκτορες και εν γένει διαμεσολαβούντες».
Χρονιά ισχυρών επιδόσεων αποτέλεσε τo 2010 για την Chartis Greece. Όπως εξηγεί ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Βαγγέλης Δρόσος, η Chartis παρουσίασε για άλλη μια χρονιά ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στο σύνολο των επιχειρηματικών και προσωπικών ασφαλίσεων, λόγω της αυξημένης ροής νέων εργασιών και των πολλών νέων ποιοτικών συνεργασιών σε ολόκληρη την επικράτεια, σε συνδυασμό και με την υψηλή διατηρησιμότητα που παρουσιάζουν όλοι οι κλάδοι της εταιρείας. Σύμφωνα με τον κ. Δρόσο «στις εξωγενείς προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ως κλάδος συνολικά κατά το διάστημα των δύο επόμενων χρόνων, προστίθενται μια σειρά ενδογενών προκλήσεων, όπως είναι η προσαρμογή σε νέες εποπτικές ρυθμίσεις της Solvency II και η αύξηση των ορίων αστικής ευθύνης αυτοκινήτων.
Στο τέλος της περιόδου αυτής, εκτός από όσους έχουν ήδη προνοήσει, κερδισμένοι θα είναι όλοι αυτοί που, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, έχουν τη διορατικότητα, τη βούληση αλλά και την πειθαρχία να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Για ασφαλιστές και διαμεσολαβούντες που συνεργάζονται για μία καλύτερη εποχή για την αγορά μας, το αβέβαιο περιβάλλον και η επαναξιολόγηση του συνόλου των θεσμών από την ελληνική κοινωνία προτάσσει μία μοναδική ευκαιρία προσέγγισης της ιδιωτικής ασφάλισης με το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κοινό, μέσω της ποιότητας, διαφάνειας και αξιοπιστίας των ασφαλιστικών υπηρεσιών».
Δυναμική ήταν η και η πορεία της Emporiki Life κατά το 2010, εδραιώνοντας την 6η θέση της εταιρείας στην αγορά ασφαλίσεων ζωής, με μερίδιο που ξεπέρασε το 6%. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, κ. Richard Sutton, η Εμπορική Ζωής και η Εμπορική Τράπεζα απέδειξαν τα δύο τελευταία χρόνια ότι η συνεργασία έχει όλα τα εχέγγυα και τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σύμφωνα με το επιτυχημένο μοντέλο bancassurance της μητρικής εταιρείας Crédit Agricole, ενός από τους μεγαλύτερους τραπεζικούς ομίλου στη Γαλλία. Η δυναμική εξέλιξη της εταιρείας αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα παραγωγής του 2010, η οποία ανήλθε σε 146 εκατ. ευρώ και οι παραγωγικοί στόχοι του 2010 επιτεύχθηκαν, προσφέροντας προϊόντα κατάλληλα σχεδιασμένα για τις ανάγκες του πελατολογίου της Εμπορικής, μέσα από το Δίκτυο της Τράπεζας, το οποίο χάρη στη σωστή εκπαίδευση, την παρακίνηση και την υποστήριξη απέδωσε τα μέγιστα.
Στόχος της Εμπορικής Ζωής, σαφώς, δεν είναι μόνο η αύξηση της παραγωγής και η κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου, επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας αλλά, επίσης, η σωστή διαχείριση του κόστους. «Επιδιώκουμε το τελικό αποτέλεσμα να είναι κερδοφόρο για την εταιρία και το μέτοχό μας, ώστε όχι μόνο σήμερα αλλά και σε βάθος χρόνου να διατηρήσουμε την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητά μας. Το 2011 θα αποτελέσει για τις ασφαλιστικές εταιρείες έτος προσαρμογής στα νέα δεδομένα, έτος πρόκλησης, γιατί λόγω της αλλαγής των απαιτήσεων και των αναγκών του καταναλωτή θα πρέπει να κερδηθεί πάλι η εμπιστοσύνη του. Τέλος, θα αποδειχθεί ένα έτος που προσφέρει πολλές ευκαιρίες προς αξιοποίηση, όπως αυτή του συνταξιοδοτικού».
Θετική ήταν η έκβαση της περσινής χρήσης για την International Life ,
η οποία εμφανίζει αύξηση παραγωγής της τάξεως του 22% σε σχέση με το
2009, ενώ σε επίπεδα κερδοφορίας εκτιμάται ότι το καθαρό αποτέλεσμα θα
διαμορφωθεί στα 2 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου κ. Φωκίωνα Μπράβο,
«η πορεία της εταιρίας το δύσκολο 2010 είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητική
και υπολογίζεται ότι η συνολική παραγωγή θα κυμανθεί περίπου στα 125
εκατ. ευρώ». Οι γενικές ασφάλειες αποτελούν το κύριο όγκο των εσόδων,
καθώς εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 83 εκατ. ευρώ, έναντι 69 εκατ. το
2009, ενώ όσον αφορά στις ασφάλειες ζωής εμφανίζονται ενισχυμένες στα 42
εκατ. ευρώ έναντι 30 εκατ. ευρώ το 2009.
Ο όμιλος ξεκινάει την καινούργια χρονιά, έχοντας ολοκληρώσει τις διαδικασίες για τις συγχωνεύσεις της International Life Ζωής με την Universal Life και της International Life Γενικών Ασφαλειών με την ING Γενικών Ασφαλειών, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετες δυνατότητες για τον όμιλο. Αναφερόμενος στους στόχους του 2011, επισημαίνει ότι βασική παράμετρος της στρατηγικής του ομίλου είναι η ορθολογική διαχείριση του χαρτοφυλακίου, η ενδυνάμωση των δομών και διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων και η περαιτέρω ενδυνάμωση της κεφαλαιακής του βάσης.
Ο όμιλος ξεκινάει την καινούργια χρονιά, έχοντας ολοκληρώσει τις διαδικασίες για τις συγχωνεύσεις της International Life Ζωής με την Universal Life και της International Life Γενικών Ασφαλειών με την ING Γενικών Ασφαλειών, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετες δυνατότητες για τον όμιλο. Αναφερόμενος στους στόχους του 2011, επισημαίνει ότι βασική παράμετρος της στρατηγικής του ομίλου είναι η ορθολογική διαχείριση του χαρτοφυλακίου, η ενδυνάμωση των δομών και διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων και η περαιτέρω ενδυνάμωση της κεφαλαιακής του βάσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΙΝΗ ΓΙΑΝΗΣ ΚΕΡΝΑΕΙ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΝΤΑΖΟΝΤΑΙ ΙΔΕΕΣ
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ [ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ] ΕΧΕΙ ΠΑΡΗ ΠΟΛΥ ΝΕΡΟ ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ
ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΑΣ ΚΥΡΙΟΙ ΜΕΓΑΛΟΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΦΕΡΑΤΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΑΤΩ..........................
ΛΥΠΗΡΟΝ ΑΛΛΑ Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ΕΠΙΑΣΕ ΠΑΤΟ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΤΟΣ ΜΟΝΟ Η ΑΒΥΣΣΟΣ
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!!
ποιοί μεγαλοσύμβουλοι?.....τα λεγομενα στελέχη της αγοράς?.....που οι περισσότεροι είναι εκεί που είναι λόγω δημοσίων ή κομματικών σχέσεων και ουχί ικανότητος.......φωτεινές εξαιρέσεις λίγοι που έφτασαν εκεί με πραγματικό αγώνα,γνώσεις,κ.λ.π.αν αυτοί τα καταφέρουν και επιβιώσουν στην λαίλαπα της ασχετοσύνης και των κυκλωμάτων, τότε μπορούμε να ελπίζουμε......αλλέως .....καλή ψυχή.....
ΑπάντησηΔιαγραφήκεντρί...