Η Βρετανική Αρχή Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών (Financial Services Authority) δημοσίευσε το νέο κανονιστικό πλαίσιο, που αποσκοπεί στην εξάλειψη του φαινομένου μεροληπτικών προμηθειών και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στη λιανική πώληση επενδυτικών προϊόντων.
Σύμφωνα με την αρχή η «Έκθεση Λιανικού Εμπορίου» στην ουσία χρεώνει τον πελάτη για να του παράσχει ζωτικής σημασίας πληροφορίες. Από τα τέλη του 2012, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να γνωρίζουν εξαρχής το κόστος για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Επιπλέον, οι εταιρίες δε θα μπορούν να αποδέχονται προμήθεια ως αντάλλαγμα για την πρόταση ειδικών προϊόντων.
Η εν λόγω ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι οι καταναλωτές θα γνωρίζουν τι αγοράζουν εκ των προτέρων, πόσο θα τους κοστίσει και επίσης θα έχουν τη σιγουριά ότι αυτό που τους προτάθηκε ταιριάζει στις ανάγκες τους. Οι αλλαγές που προωθούνται θα οδηγήσουν τις επιχειρήσεις που προσφέρουν ανεξάρτητες συμβουλές να αποδείξουν ότι οι συστάσεις τους στηρίζονται σε μια πλήρη και αμερόληπτη ανάλυση της αγοράς και ότι κάθε επιλογή προϊόντος γίνεται προς το συμφέρον των πελατών τους.
Ωστόσο, αν μια εταιρεία επιλέγει να περιορίσει το φάσμα των προϊόντων της σε ορισμένες επενδύσεις ή στρατηγικές οι υπηρεσίες που προσφέρει θα είναι περιορισμένες και θα πρέπει να καθορίζονται με σαφήνεια για τους πελάτες.
Η κ. Sheila Nicoll, διευθύντρια της FSA, δήλωσε πως «εάν αυτή η αγορά πρόκειται να επιβιώσει και να αναπτυχθεί στο μέλλον, οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν ότι οι σύμβουλοι τους ενεργούν με βάση το συμφέρον των πελατών τους και έχουν ότι έχουν τα απαραίτητα προσόντα. Οι νέοι κανόνες θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη στην αγορά λιανικής πώλησης επενδύσεων με την εξάλειψη των φαινομένων μεροληπτικών προμηθειών, πραγματικών ή φανταστικών και θα καταρρίψουν το μύθο ότι οι επενδυτικές συμβουλές είναι δωρεάν.
Είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζουν οι καταναλωτές όχι μόνο το κόστος των χρηματοοικονομικών συμβουλών, αλλά και την αξία τους. Υφίσταται η ανάγκη να επανασυνδεθούν ο σύμβουλος και ο πελάτης στη βάση μίας σχέσης που ο ένας πληρώνει για τις υπηρεσίες του άλλου χωρίς την ύπαρξη προμήθειας. Μόνο τότε μπορούν οι καταναλωτές να έχουν πραγματική εμπιστοσύνη στις συμβουλές που λαμβάνουν».
Ο κ.Adam Phillips, Πρόεδρος των Καταναλωτών Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών, δήλωσε πως «επιτέλους, η στρέβλωση που δημιουργείται στην παροχή επενδυτικών συμβουλών από την προμήθεια θα αφαιρεθεί. Η FSA έχει ενεργήσει πραγματικά με σκοπό την προστασία των καταναλωτών και τη βελτίωση του συστήματος. Μόλις οι νέοι κανόνες θεσπιστούν, οι ανεξάρτητες συμβουλές θα πρέπει να είναι πραγματικά ανεξάρτητες και δε θα υπονομεύονται από οποιαδήποτε προμήθεια που καταβάλλεται από το φορέα παροχής του προϊόντος».
Πηγή: Insuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου