Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Bancassurance - Αδιόρθωτοι!


Πηγή: Aσφαλιστική Αγορά

Χαμηλότερο κόστος και κύρος επικαλούνται, μεταξύ άλλων, σε πρόσφατα δημοσιεύματα, δημοσιογράφοι του ημερήσιου τύπου, υποστηρίζοντας ότι οι καταναλωτές στρέφονται συνειδητά και από επιλογή στα προϊόντα του bancassurance. 

Προκλητικά, αγνοείται το γεγονός ότι πολύ συχνά οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν στην πραγματικότητα ότι, στις δόσεις των δανείων που πληρώνουν, συμπεριλαμβάνονται και τα ασφάλιστρα του σχετικού προγράμματος bancassurance που αγκιστρώθηκε στο δάνειό τους, χωρίς πάντα οι ίδιοι να είναι ενήμεροι. 

Η δυνατότητα να επιλέξουν άλλη ασφαλιστική εταιρεία από αυτή με την οποία συνεργάζεται η τράπεζα, με πιο συμφέροντες όρους, συνήθως δεν παρουσιάζεται ως επιλογή στο δανειολήπτη, αλλά φυσικά τα πράγματα μπορούν να γίνουν και χειρότερα. 

Όπως για παράδειγμα στην περίπτωση τράπεζας με περίσσιο …κύρος, η οποία συνδέει στεγαστικά δάνεια με πενταετές πρόγραμμα ασφάλισης, για το οποίο ο πελάτης δεν έχει συναινέσει και επιπλέον προεισπράττει ολόκληρο το ποσό των  ασφαλίστρων από το λογαριασμό του. 

Εξίσου εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η τράπεζα ισχυρίστηκε στον πελάτη της πως αποκλείεται να βρει ασφαλιστικό διαμεσολαβητή που θα του προτείνει ασφάλιση με καλύτερους όρους! Αυτή η τακτική της τράπεζας έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των πελατών που υφίστανται αυτή τη μεταχείριση, αλλά εφόσον υπάρχουν κάποιοι καταναλωτές οι οποίοι πείθονται να συνεχίσουν τελικά την ασφάλιση με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, η τουλάχιστον ανορθόδοξη αυτή πρακτική συνεχίζεται.  

Φυσικά οι τράπεζες έχουν πολύ μικρότερη ανησυχία για το κλίμα καχυποψίας που καλλιεργούν στους καταναλωτές, απ’ ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς η αλήθεια είναι πως όσο δυσαρεστημένοι και αν είμαστε από τις υπηρεσίες του τραπεζικού τομέα είναι σχεδόν αδύνατον, πρακτικά, να μην έχουμε σχέση με κάποιο τραπεζικό ίδρυμα. 

Ωστόσο, τα ολοένα και λιγότερα δάνεια που εκδίδουν τα τραπεζικά ιδρύματα μοιραία θα επηρεάσουν και την πορεία του bancassurance, καθώς αυτή η πηγή νέας παραγωγής, τα ασφαλιστικά προγράμματα για δανειολήπτες, θα μειωθεί σημαντικά. 

Ασφαλώς και οι πρακτικές των τραπεζών εξοργίζουν τους καταναλωτές. Οι τιμοκατάλογοι που οφείλουν να αναρτούν σε όλα τους τα υποκαταστήματα προκειμένου ο πελάτης να ενημερώνεται άμεσα για τις χρεώσεις που επιβαρύνουν κάθε του συναλλαγή είναι συνήθως …αστικός μύθος και οι περίεργοι που τους ζητούν από τον ταμία συνήθως “εισπράττουν” και τη δυσαρέσκεια των υπαλλήλων. 

Σε περίπτωση, δε, που επιθυμούν να ενημερωθούν ουσιαστικά για τα ασφαλιστικά προγράμματα συνταξιοδότησης που πωλούνται από τον τραπεζικό γκισέ, οι καταναλωτές δεν έρχονται αντιμέτωποι βεβαίως με δυσαρέσκεια αλλά με συχνή έλλειψη γνώσεων. 

2 σχόλια:

  1. ΠΕΙΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
    Η ΜΙΛΕΝΙΥΜ ΠΟΥΛΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ Η ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΕΡΩΤΗΘΗ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΟΤΙ ΤΗΝ ΕΠΙΑΣΑ ΑΔΙΑΒΑΣΤΗ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΜΕΓΑΛΟΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΚΟΡΑΚΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΕ ΣΥΣΚΕΨΗ
    ΞΥΠΝΑΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΤΕ ΤΑΛΕΥΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΕΑΠΕΖΕ3Σ ΚΑΙ ΕΞΑΓΙΟΡΑΣΤΕ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΖΩΗΣ ΣΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΤΕ θα ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ..να ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ πισω ΟΛΕΣ τισ ΑΝΑΝΕΩΣΕΙΣ της ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ που ΚΡΥΒΕΤΑΙ πισω απο την ΜΙΛΕΝΟΥΜ ΜΠΑΝΚ (Interamerican...νομιζω την λενε..!! )
    ΠΟΤΕ θα καταλαβετε επιτελους ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ οτι εμεις ΦΤΑΣΑΜΕ αυτες τις Εταιρειε εκει που ειναι Σημερα...κι ΑΥΤΕΣ ΤΩΡΑ με σκοπο το Υπερτατο Κερδος ...προσπαθουν να μας ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΟΥΝ...να μας ΚΛΕΨΟΥΝ το κομματι της ΠΙΤΑΣ ..που ΘΡΑΣΥΤΑΤΑ διαρρεουν ποικιλοτροπως...οτι τους ΑΝΗΚΕΙ ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή