Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Χρονιά συγχωνεύσεων, στρατηγικών αλλαγών και περιορισμού λειτουργικού κόστους το 2011 στις ασφαλιστικές

Πηγή: asfalisinet

Διπολικό σύστημα στην ασφαλιστική αγορά βλέπουν παράγοντες της αγοράς . Ο ένας πόλος αποτελείται από τις ελληνικές μικρού και μεσαίου μεγέθους ασφαλιστικές και ο δεύτερος πόλος από τις εταιρίες των πολυεθνικών και τραπεζικών ομίλων.
 
Με βάση αυτή την κατηγοριοποίηση και στην νέα χρονιά που έρχεται η μάχη της αγοράς θα δοθεί σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας είναι η επιβίωση των εταιριών που έχουν να αντιμετωπίσουν τους νέους εποπτικούς κανόνες και τις αυξημένες απαιτήσεις κεφαλαίων σύμφωνα με την εφαρμογή Solvency II. 

Ο Δεύτερος άξονας είναι η αύξηση της παραγωγής κύρια στον κλάδο των συντάξεων και των προϊόντων ζωής και υγείας, που θεωρείται ότι αποτελεί την «μεγάλη ευκαιρία» μετά τις αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα και των περιορισμό των συνταξιοδοτικών παροχών των ασφαλιστικών ταμείων.

Στις εταιρίες μικρού και μεσαίου μεγέθους αρκετοί παράγοντες της αγοράς βλέπουν σαν λύση τις συγχωνεύσεις ή και τις εξαγορές που θα επιτρέψει την επιβίωση των εταιριών. 

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι πάντα ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξει μια συγχώνευση σε ομάδα εταιριών, που φήμες επιμένουν να φέρουν παλιό στέλεχος της αγοράς να πρωτοστατεί σε τέτοιες διεργασίες. Παράλληλα οι εταιρίες αυτές δίνουν εδώ και χρόνια την μάχη του αυτοκινήτου, που όμως έχουν μπει δυναμικά και οι εταιρίες των πολυεθνικών ομίλων. Οι νέες τιμολογήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα είναι καθοριστικές για το πως θα διαμορφωθούν τα μερίδια της αγοράς μέσα στο 2011.

Με δεδομένο οτι τα «πτωχευτικά ασφάλιστρα» θα αποτελέσουν παρελθόν, καθώς πλέον και οι απαιτήσεις σε αποζημιώσεις αυξάνονται μετά και την αύξηση των κατώτατων υποχρεωτικών ορίων αστικής ευθύνης, οι κινήσεις που θα γίνουν θα επηρεάσουν καθοριστικά την διαμόρφωση των μεριδίων της αγοράς.

Όσες εταιρίες αντέξουν στις υποχρεώσεις των κεφαλαιακών απαιτήσεων θα μπορέσουν να κρατήσουν τα τιμολόγια τους στα όρια των αυξήσεων που θα επιβάλουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς που θα φθάσουν μέχρι και 10% .Διαφορετικά θα είναι αναγκασμένες να προχωρήσουν σε αυξήσεις που θα υπερβούν και το ποσοστό αυτό.

Στον δεύτερο άξονα των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων και των προϊόντων ζωής η μάχη ήδη ξεκίνησε και όλες οι πολυεθνικές εταιρίες και τραπεζικοί όμιλοι έχουν βγει επιθετικά στην αγορά, προσφέροντας νέα προϊόντα ή ενισχύοντας αυτά που ήδη υποστηρίζουν, κυρίως συνταξιοδοτικά.

Επίσης στα προϊόντα υγείας είναι πλέον εμφανής η τάση των εταιριών να προσφέρουν νέα προϊόντα ετήσιας διάρκεια ή συνδυαστικά πακέτα μέσω τραπεζών (τραπεζοασφαλίσεις).

Τέλος όλες σχεδόν οι εταιρίες ακολουθούν πολιτικές περιορισμού του λειτουργικού κόστους, που αρχίζει από τις προμήθειες των συνεργατών τους , τον περιορισμό του χρόνου απόδοσης των ασφαλίστρων, την μείωση του προσωπικού και την εφαρμογή συστημάτων μηχανοργάνωσης και νέων τεχνολογιών. Ενώ το λανσάρισμα εναλλακτικών δικτύων διανομής θα αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ένα επιπλέον μέσω στην κατεύθυνση αυτή με αιχμή το διαδίκτυο και το bank assurance.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου