Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Οι αναδουλειές συγκρατούν τα ασφάλιστρα

Σε μικρές ονομαστικές αυξήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου για το 2011 σκέφτονται να προχωρήσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες

Σε μικρές ονομαστικές αυξήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου για το 2011 προσανατολίζεται η ασφαλιστική αγορά σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις επιπτώσεις για τους ασφαλισμένους από τις νέες αυξήσεις των κατώτατων ορίων για αποζημιώσεις, που είναι προ των πυλών από την αρχή του νέου χρόνου.

Η νέα αναπροσαρμογή των
κατώτατων ορίων αποζημιώσεων θα αυξήσει τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης σε περίπτωση σωματικής βλάβης, στα 750 χιλιάδες ευρώ ανά θύμα, από 500 χιλιάδες ευρώ που ισχύει σήμερα και  στα 750 χιλιάδες ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων, από 500 χιλιάδες ευρώ που ισχύ σήμερα στην περίπτωση των υλικών ζημιών.

Ως εναλλακτική πρακτική για τη συγκράτηση των τιμολογίων επιστρατεύεται η μείωση των προμηθειών προς το δίκτυο που δρομολογείται από μεγάλες εταιρείες σε μια προσπάθεια περικοπής των εξόδων στον κλάδο, που εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από υψηλότατα κόστη.

Η μείωση των προμηθειών που σε ορισμένες περιπτώσεις επιβαρύνουν ακόμη και κατά 25% τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου, δεν θα μετακυλιστεί στον καταναλωτή και ουσιαστικά θα αποτελέσει μια έμμεση αύξηση από την πλευρά των εταιρειών.


Στο στόχαστρο μπαίνει κυρίως το κόστος των προμηθειών προς το δίκτυο των ασφαλιστών, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της
Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, αντιπροσωπεύει το 19% των εξόδων του κλάδου.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προμήθειες που κατέβαλαν οι εταιρείες προς το δίκτυο το 2009 ανήλθαν στα 240,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν σε ασφαλισμένους διαμορφώθηκαν στα 819,7 δισ. ευρώ. 


Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της ΕΑΕΕ δείχνουν μείωση των προμηθειών το 2009 κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2008. Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των προμηθειών είναι εξαιρετικά υψηλό εάν ληφθεί υπόψη ότι η αστική ευθύνη του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική ασφάλιση και η υπηρεσία που προσφέρεται από το δίκτυο των πρακτόρων και των μεσιτών, δεν δικαιολογεί το ύψος της. 


Οι υψηλές προμήθειες δεν αποτελούν το μοναδικό πρόβλημα της αγοράς του κλάδου αυτοκινήτου, που επιβαρύνει τελικά και το ασφάλιστρο που πληρώνει ο καταναλωτής. 


Ακόμη σοβαρότερο,  είναι η μεγάλη πίστωση χρόνου που απολαμβάνει το δίκτυο των ασφαλιστών, που ξεκινά από τους δύο μήνες και φθάνει ακόμη και τους εννιά μήνες αποτελούν. 


Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2009 για το σύνολο της αγοράς, οι οφειλές του δικτύου αυξήθηκαν κατά 28,1% και ανήλθαν στα 990,3 εκατ. ευρώ, ενώ μειωμένες κατά 2,5%, στα 169,3 εκατ. ευρώ εμφανίζονται οι οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες. 


Συνολικά οι οφειλές των ασφαλιστών προς τις εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 47,2% των συνολικών απαιτήσεων των εταιρειών και στο τέλος του 2009, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ, όταν το σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων όλων των κλάδων. είναι της τάξης των 5 δισ. ευρώ περίπου.

Πηγή: Insuranceworld

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου