Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Ερχονται νέες αυξήσεις ασφαλίστρων για τον κλάδο του αυτοκινήτου το 2011


Λόγω ανόδου ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης
Μείωση προμήθειας ασφαλιστών

Σε μείωση των προμηθειών προς το δίκτυο των ασφαλιστών στον κλάδο του αυτοκινήτου καταφεύγουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε μια προσπάθεια να ελέγξουν το κόστος τους. Οι μειώσεις αυτές ωστόσο δεν θα περάσουν στους ασφαλισμένους, οι οποίοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με νέο κύμα αυξήσεων από τις αρχές του 2011, λόγω των νέων αυξήσεων στα κατώτατα όρια των αποζημιώσεων.

Η μείωση των προμηθειών, που σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν ακόμη και το 25%, επιστρατεύεται από μεγάλες εταιρείες σε μια προσπάθεια περικοπής των εξόδων στον κλάδο, που χαρακτηρίζεται από υψηλότατα κόστη. Στόχος είναι ο εξορθολογισμός στα τιμολόγια του αυτοκινήτου προκειμένου να καλυφθούν οι ζημιές στα αποθέματα του κλάδου.

Η επιχείρηση εξορθολογισμού δεν σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα αποφύγουν τις άμεσες αυξήσεις, στον βαθμό που το 2011 επιφυλάσσει νέα άνοδο των κατώτατων ορίων αποζημιώσεων τόσο για τις περιπτώσεις σωματικών βλαβών όσο και για υλικές ζημιές. 

Ετσι από την 1η Ιανουαρίου τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης σε περίπτωση σωματικής βλάβης, δεν μπορεί να είναι κατώτερα από 750 χιλιάδες ευρώ ανά θύμα, από 500 χιλιάδες ευρώ που ισχύει σήμερα. Αντίστοιχα σε περίπτωση υλικής ζημιάς το κατώτατο όριο αποζημίωσης διαμορφώνεται σε 750 χιλιάδες ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων, από 500 χιλιάδες ευρώ που ισχύει σήμερα.

Οι αναπροσαρμογές στα κατώτατα όρια αναμένεται να εκτινάξουν σταδιακά το κόστος των αποζημιώσεων και οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα παρά το γεγονός ότι θεωρούνται νομοτελειακές, δεν αποτελούν το μοναδικό όπλο στα χέρια των εταιρειών στην προσπάθειά τους να ελέγξουν το κόστος.

Στο στόχαστρο μπαίνει κυρίως το κόστος των προμηθειών προς το δίκτυο των ασφαλιστών, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, αντιπροσωπεύει το 19% των εξόδων του κλάδου. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προμήθειες που κατέβαλαν οι εταιρείες προς το δίκτυο το 2009 ανήλθαν στα 240,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν σε ασφαλισμένους διαμορφώθηκαν στα 819,7 εκατ. ευρώ. Το κόστος των ασφαλιστικών αποζημιώσεων (πλέον των προβλέψεων για εκκρεμείς ζημιές) αντιπροσωπεύει το 80% περίπου των εξόδων και σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το 2009 μειώθηκε κατά 5,5%

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της ΕΑΕΕ δείχνουν μείωση των προμηθειών το 2009 κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2008. Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των προμηθειών είναι εξαιρετικά υψηλό εάν ληφθεί υπόψη ότι η αστική ευθύνη του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική ασφάλιση και η υπηρεσία που προσφέρεται από το δίκτυο των πρακτόρων και των μεσιτών, δεν δικαιολογεί το ύψος της.

Οι υψηλές προμήθειες δεν αποτελούν το μοναδικό πρόβλημα της αγοράς του κλάδου αυτοκινήτου, που επιβαρύνει τελικά και το ασφάλιστρο που πληρώνει ο καταναλωτής. Ακόμη σοβαρότερο, είναι η μεγάλη πίστωση χρόνου που απολαμβάνει το δίκτυο των ασφαλιστών, οι οποίοι αν και εισπράττουν τα ασφάλιστρα από τους ασφαλισμένους, τα αποδίδουν με σημαντική καθυστέρηση που ξεκινά από τους δύο μήνες και φθάνει ακόμη και τους εννιά μήνες. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2009 για το σύνολο της αγοράς, οι οφειλές του δικτύου αυξήθηκαν κατά 28,1% και ανήλθαν στα 990,3 εκατ. ευρώ, ενώ μειωμένες κατά 2,5%, στα 169,3 εκατ. ευρώ εμφανίζονται οι οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες. Συνολικά οι οφειλές των ασφαλιστών προς τις εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 47,2% των συνολικών απαιτήσεων των εταιρειών και στο τέλος του 2009, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ, όταν το σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων όλων των κλάδων είναι της τάξης των 5 δισ. ευρώ περίπου.

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου