Πάντα στα πλαίσια της διάθεσης στη δυνατότητα ύπαρξης Βήματος για να ακούγεται αμερόληπτα κάθε άποψη και προβληματισμός με τεκμηρίωση και επιχειρηματολογία με σκοπό την ανύψωση της ποιότητας, εντιμότητας, διαφάνειας και καθαρότητας της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς, λάβαμε και δημοσιεύουμε έναν προβληματισμό Αναγνώστη σχετικά με άρθρο που αφορούσε το σχέδιο απόφασης για την πολιτική καταλληλότητα στελεχών «Τεστ καταλληλότητας στελεχών από τον επόπτη». :
Αγαπητό PrasinoMilo,
Όπως έχετε ήδη δημοσιεύσει, η ΕΠ.Ε.Ι.Α. έχει
βγάλει σε διαβούλευση μέχρι 26/7/2010, το Σχέδιο Απόφασης για την Πολιτική
Καταλληλότητας Στελεχών Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι το Σχέδιο αυτό κρύβει μεγάλους
κινδύνους για τα στελέχη και ότι θα πρέπει να αποσυρθεί.
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει από κανέναν
κάποιο σχόλιο.
1. ΑΡΘΡΟ
6.2
α) Πώς θα τεκμαίρεται το ήθος και η εντιμότητα του στελέχους για τα τελευταία 10 χρόνια? Θα χρειάζονται κάποια δικαιολογητικά ή συστατικές επιστολές ή κάτι άλλο?
α) Πώς θα τεκμαίρεται το ήθος και η εντιμότητα του στελέχους για τα τελευταία 10 χρόνια? Θα χρειάζονται κάποια δικαιολογητικά ή συστατικές επιστολές ή κάτι άλλο?
β) Τι θα ισχύει για όσους(ες) έχουν μικρότερη προϋπηρεσία από 10 χρόνια
ή είναι νέοι (ες) στην ηλικία ? Θα υπάρχει δηλαδή όριο ηλικίας ή
προϋπηρεσίας για να μπορεί να γίνει κάποιος(α) στέλεχος ?
2. ΑΡΘΡΟ 6.4
Ποιά θα είναι τα έγγραφα (του αξιολογητή ή των τρίτων) από τα οποία θα συνάγεται η θετική ή η αρνητική αξιολόγηση? Η κάθε εταιρεία θα μπορεί να ορίζει τα δικά της στην ‘’Πολιτική Καταλληλότητας’’ της ή θα έπρεπε να είναι κοινά για όλες τις εταιρείες?
2. ΑΡΘΡΟ 6.4
Ποιά θα είναι τα έγγραφα (του αξιολογητή ή των τρίτων) από τα οποία θα συνάγεται η θετική ή η αρνητική αξιολόγηση? Η κάθε εταιρεία θα μπορεί να ορίζει τα δικά της στην ‘’Πολιτική Καταλληλότητας’’ της ή θα έπρεπε να είναι κοινά για όλες τις εταιρείες?
Σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης ποιές
είναι οι ενέργειες που θα μπορεί, αν μπορεί, να κάνει το στέλεχος για την
υπεράσπισή του ?
Πώς θα ελέγχεται η αντικειμενικότητα της αξιολόγησης και από ποιόν ?
3. ΑΡΘΡΟ 8.3
Ετσι όπως είναι η διατύπωση του άρθρου, σημαίνει ότι η ΕΠ.Ε.Ι.Α. θα μπορεί να αποφασίζει για απολύσεις και για μετακινήσεις στελεχών των ασφαλιστικών εταιρειών. Μήπως η σωστή διατύπωση είναι 'Η επιχείρηση υποχρεούται εντός 10 εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση της σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της στην ΕΠ.Ε.Ι.Α. να μετακινήσει ή να παύσει από τα καθήκοντά τους τα συγκεκριμένα πρόσωπα.''?
3. ΑΡΘΡΟ 8.3
Ετσι όπως είναι η διατύπωση του άρθρου, σημαίνει ότι η ΕΠ.Ε.Ι.Α. θα μπορεί να αποφασίζει για απολύσεις και για μετακινήσεις στελεχών των ασφαλιστικών εταιρειών. Μήπως η σωστή διατύπωση είναι 'Η επιχείρηση υποχρεούται εντός 10 εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση της σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της στην ΕΠ.Ε.Ι.Α. να μετακινήσει ή να παύσει από τα καθήκοντά τους τα συγκεκριμένα πρόσωπα.''?
Εκτός αν πράγματι
σημαίνει ότι η ΕΠ.Ε.Ι.Α. θα μπορεί να μετακινεί ή να
απολύει στελέχη με αποφάσεις του Δ.Σ. της. Αν είναι έτσι, δεν προκύπτουν από
πουθενά τα κριτήρια βάσει των οποίων θα παίρνει μια τέτοια απόφαση, καθώς και
το τι μπορεί να κάνει η εταιρεία ή το στέλεχος για την ανατροπή μιάς τέτοιας απόφασης.
Κάποια γενικότερα σχόλια και απορίες.
1. Τα μέλη του Δ.Σ. και γενικότερα οι διοικήσεις των εταιρειών δεν θα πρέπει να υπάγονται στα ''Υπεύθυνα Πρόσωπα'' ? Εκτός αν τεκμαίρεται ότι για να είναι κάποιος μέλος του Δ.Σ. ή στη διοίκηση είναι έντιμος και ακέραιος και πληροί και τα επαγγελματικά προσόντα ή ότι είναι επαρκής η ισχύουσα νομοθεσία και δεν χρειάζεται βελτίωση. Αν πάλι υπάγονται, ποιός θα κάνει τη διαδικασία αξιολόγησής τους?
Ποιός θα κάνει επίσης την αξιολόγηση του στελέχους στο οποίο το Δ.Σ. θα έχει αναθέσει την αρμοδιότητα αξιολόγησης των άλλων στελεχών?
2. Η πιθανή αξιολόγηση ενός στελέχους ως μη κατάλληλο λόγω εντιμότητας ή ακεραιότητας, δεν θα αποτελέσει στοιχείο εκβιασμού του, εντός και εκτός εισαγωγικών, από κάποιες διοικήσεις εταιρειών ? Τι θα μπορεί να κάνει δηλαδή το στέλεχος που θα διαφωνεί με την εντιμότητα και την ηθική της διοίκησης και ταυτόχρονα θα εξαρτάται το μέλλον του από αυτή τη διοίκηση στην περίπτωση που του γίνει κακή αξιολόγηση?
1. Τα μέλη του Δ.Σ. και γενικότερα οι διοικήσεις των εταιρειών δεν θα πρέπει να υπάγονται στα ''Υπεύθυνα Πρόσωπα'' ? Εκτός αν τεκμαίρεται ότι για να είναι κάποιος μέλος του Δ.Σ. ή στη διοίκηση είναι έντιμος και ακέραιος και πληροί και τα επαγγελματικά προσόντα ή ότι είναι επαρκής η ισχύουσα νομοθεσία και δεν χρειάζεται βελτίωση. Αν πάλι υπάγονται, ποιός θα κάνει τη διαδικασία αξιολόγησής τους?
Ποιός θα κάνει επίσης την αξιολόγηση του στελέχους στο οποίο το Δ.Σ. θα έχει αναθέσει την αρμοδιότητα αξιολόγησης των άλλων στελεχών?
2. Η πιθανή αξιολόγηση ενός στελέχους ως μη κατάλληλο λόγω εντιμότητας ή ακεραιότητας, δεν θα αποτελέσει στοιχείο εκβιασμού του, εντός και εκτός εισαγωγικών, από κάποιες διοικήσεις εταιρειών ? Τι θα μπορεί να κάνει δηλαδή το στέλεχος που θα διαφωνεί με την εντιμότητα και την ηθική της διοίκησης και ταυτόχρονα θα εξαρτάται το μέλλον του από αυτή τη διοίκηση στην περίπτωση που του γίνει κακή αξιολόγηση?
Αν π.χ. ίσχυε η απόφαση αυτή από το 2000 και αν (λέμε αν) αυτά που
δημοσιεύει ο κ. Αναγνωστόπουλος (αναλογιστής τότε στην
ΑΣΠΙΣ) είναι αλήθεια, ποιά θα μπορούσε να ήταν η τύχη
σήμερα όσων στελεχών διαφωνούσαν με τις πρακτικές και τις πολιτικές που
ακολουθούσε η διοίκηση με τα γνωστά σήμερα αποτελέσματα?
Η πρόθεση του σχεδίου απόφασης προφανώς και είναι καλή. Επειδή όμως συνήθως το ‘’ψάρι βρωμάει από το κεφάλι’’, θα πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί με άλλη απόφαση το ότι δεν θα υπάρχουν μη έντιμες και μη ηθικές διοικήσεις και μετά να μπεί σε εφαρμογή η όποια απόφαση περί καταλληλότητας στελεχών.
οι κυριοι σαν τον παραπάνω που έστειλε την επιστολή αυτή, γιατι ανησυχούν αλήθεια?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως
1. δεν υπάρχει πτυχίο ΑΕΙ ή ανόλγου κρατικού πανεπιστημίου?
2. Δεν γνωρίζει ότι το ήθος και η εντιμότητα σχετίζονται με πολυ συγκεκριμένες διατάξεις
3. Δεν κατέχει την απαιτούμενη επάρκεια του επαγγέλματός του?
Γιατί υπάρχουν άνθρωποι που επιθυμουν η αγορά να θεωρείτε ξέφραγο αμπέλι. Οκ το νομοσχέδιο δεν είναι τέλειο αλλα σίγουρα είναι ένα πρώτο βήμα για το καθάρισμα του χωρου. Και ο νόμος πρέπει να σκληρύνει και άλλο με συγκεκριμένες προυποθέσεις ανα κατηγορία στελεχών!