Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Πληθαίνουν οι καταγγελίες στην ΕΚΠΟΙΖΩ για ασφαλιστήρια συμβόλαια


Πολλές, είναι οι καταγγελίες των καταναλωτών στην ΕΚΠΟΙΖΩ το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με την Αντιπρόεδρο της ΕΚΠΟΙΖΩ, κα Π. Καλαποθαράκου για ελλειπή ενημέρωση, αδικαιολόγητη άρνηση καταβολής αποζημίωσης, υπέρογκες αυξήσεις ασφαλίστρων, ιδίως στα νοσοκομειακά ασφάλιστρα, αντικατάσταση ασφαλιστικών συμβολαίων με δυσμενέστερα συμβόλαια, αύξηση του κόστους ασφάλισης, δυσνόητους, ασαφείς και καταχρηστικούς όρους.

Αποτέλεσμα, οι πελάτες να δυσανασχετούν και να εξαγριώνονται απέναντι στους ασφαλιστές. Ακόμα, και να ζητούν το δίκαιο τους στα δικαστήρια, το οποίο και βρίσκουν. 


Για το πολύπαθο ζήτημα αυτό η κα Καλαποθαράκου αναφέρει χαρακτηριστικά  ʽκάποιες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε αδικαιολόγητες αυξήσεις στα ασφάλιστρα τουςʼ, αποτέλεσμα οι πελάτες να αισθάνονται παγιδευμένοιʼ. Για το ίδιο θέμα, η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι βάσει του νόμου 2251/94 για την προστασία του καταναλωτή, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί, ʽοι αναπροσαρμογές στις προδιατυπωμένες συμβάσεις οφείλουν να υπακούουν σε εύλογα κριτήριαʼ.

Στο σημείο αυτό, η κα Καλαποθαράκου αναφέρει, ʽοι προς τα επάνω αναπροσαρμογές έχουν οδηγήσει τους πελάτες να αναρωτιούνται, αν αξίζει το κόπο να πληρώνουν δυσβάσταχτα ποσά, όταν μάλιστα δεν είναι ικανοποιημένοι από τις καλύψεις από τον χρόνο αποζημίωσης τους, ή ακόμα και να προχωρούν στην ακύρωση των συμβολαίων τουςʼ.

Σύμφωνα, με την ΕΚΠΟΙΖΩ σε αρκετές  περιπτώσεις, οι αυξήσεις αυτές είναι πολύ υψηλές, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να αιφνιδιάζεται και να καλείται να καταβάλει ασφάλιστρο που διαμορφώνεται μονομερώς από την ασφαλιστική εταιρεία και το οποίο ο ίδιος δεν είχε υπολογίσει.  Ενώ, η ίδια τονίζει ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων πρέπει να γίνεται με βάση κριτήρια που θα αναγράφονται στη σύμβαση, θα είναι εύλογα αντικειμενικά και προβλέψιμα για τον καταναλωτή. Αντιθέτως, μέχρι τώρα τα κριτήριά είναι ασαφή, υποκειμενικά και αόριστα.

Από την πλευρά τους, οι ασφαλιστικές εταιρείες, όπως μας λέει η κα Καλαποθαράκου επικαλούνται τις υψηλές αποζημιώσεις που καταβάλουν, καθώς και, τον ιατρικό πληθωρισμό. Πέρα όμως από όλα αυτά που είναι πλέον γνωστά και συμβαίνουν, όπως η ίδια χαρακτηριστικά τονίζει, στο θέμα αυτό ʽθα πρέπει να δοθεί μία λύση και άμεσαʼ τονίζοντας ότι η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει ζητήσει ήδη νομοθετική ρύθμιση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την Τρίτη 22 Ιουνίου σύμφωνα με τον Αρμόδιο Διευθυντή της Δ/νσης Πολιτικής Καταναλωτή κο Θ. Κρητικό θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή κου Δ. Σπυράκου, με τις ενώσεις καταναλωτών.

Αν, και η ατζέντα είναι κατά κάποιο τρόπο ανοικτή, τα θέματα συζήτησης μεταξύ των άλλων θα είναι: πολιτικές και δράσεις κατά της ακρίβειας, η τροποποίηση του νόμου 2251/94 για την προστασία του καταναλωτή, ο νόμος 3758/2009 σε ό,τι αφορά τις εταιρείες ενημέρωσης για ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς και άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις

Πηγή: Nextdeal

1 σχόλιο:

  1. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΗ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΜΙΛΛΕΝΙΟΥΜ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΝΕΩΣΟΥΝ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΤΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ 1400-1500 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΤΟ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ 15 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ 40.ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΣΙΑΣΕ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΞΕΣΗΚΩΜΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή