Στην «Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Ναυπηγοεπισκευαστικών Μονάδων Πλοίων & Σκαφών (Shiprepairerʼs Liability Insurance), αναφέρεται ενημερωτικό
σημείωμα της υποεπιτροπής Hull, Liability & Πληρωμάτων της
Επιτροπής Μεταφορών και Σκαφών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών
Ελλάδος (ΕΑΕΕ).
Η Επιτροπή Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ στο
πλαίσιο της προσπάθειάς της να παρουσιάσει ένα περίγραμμα συγκεκριμένων
«ειδικών» αγορών που θα μπορούσαν να απασχολήσουν τις Ασφαλιστικές
Εταιρίες-Μέλη της Ένωσης, κοινοποιεί το τρίτο Ενημερωτικό Σημείωμα της
υποεπιτροπής Hull, Liability & Πληρωμάτων, το οποίο αφορά στην
«Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Ναυπηγοεπισκευαστικών Μονάδων Πλοίων &
Σκαφών (Shiprepairerʼs Liability Insurance).
Όπως επισημαίνουν ο
πρόεδρος της Επιτροπής Νότης Βαγιακάκος και ο πρόεδρος της
Υποεπιτροπής Παναγιώτης Κούνουπας, σκοπός της Επιτροπής είναι να δοθεί
το έναυσμα για την αναζήτηση νέων πηγών εργασιών και δραστηριοτήτων που
άπτονται του αντικειμένου της και που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη
διεύρυνση της «ασφαλιστικής πίτας» και στη δημιουργία πρόσθετης
ασφαλιστικής ύλης.
«Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Ναυπηγοεπισκευαστικών Μονάδων Πλοίων & Σκαφών (Shiprepairerʼs Liability Insurance)»
Ένας αναπτυσσόμενος ασφαλιστικός κλάδος της εγχώριας αγοράς
μας αποτελεί τα τελευταία χρόνια η κάλυψη της Επαγγελματικής και
νομικής Ευθύνης των Ναυπηγείων και των Εταιρειών Παροχής Τεχνικών
Εργασιών πλοίων και σκαφών αναψυχής. Παρουσιάζεται πλέον
έκδηλο το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών αυτών να ασφαλίσουν πλήρως την
ευθύνη τους για ζημιές που θα προκληθούν από τυχόν λάθη και παραλείψεις
των ιδίων, των εργαζομένων τους και των απασχολούμενων υπεργολαβικά
εντός των εγκαταστάσεών τους, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την
επαγγελματική τους μελλοντική συνέχεια αλλά και συγχρόνως εδραιώνοντας
ένα πληρέστερο προφίλ προς τους υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες τους.
Παράλληλα, μια πληθώρα πλοιοκτητών και διαχειριστών απαιτεί πλέον την ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αστικής ευθύνης από τη ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία προκειμένου να διασφαλίσει τα περιουσιακά της στοιχεία έναντι των ζημιών και απωλειών που θα συμβούν σε αυτά καθʼ όλη τη διάρκεια της συμφωνηθείσας εργασίας.
Παράλληλα, μια πληθώρα πλοιοκτητών και διαχειριστών απαιτεί πλέον την ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αστικής ευθύνης από τη ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία προκειμένου να διασφαλίσει τα περιουσιακά της στοιχεία έναντι των ζημιών και απωλειών που θα συμβούν σε αυτά καθʼ όλη τη διάρκεια της συμφωνηθείσας εργασίας.
Επίσης πολλοί ασφαλιστές πλοίων και σκαφών κινδύνων Hull & Machinery και Third Party Liability/Protection & Indemnity Risks
θέτουν ως απαράβατο εγγυητικό όρο (warranty), οι ναυπηγοεπισκευαστικές
μονάδες που πραγματοποιούν την κατασκευή, μετασκευή ή μεγάλη επισκευή
του ασφαλιζόμενου από αυτές κινδύνου, να έχουν πλήρη κάλυψη της αστικής τους ευθύνης για ποσό τουλάχιστον ίσο με την ασφαλιζόμενη αξία του πλοίου ή σκάφους.
Σήμερα
στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ενεργά 34 ναυπηγεία τα οποία κυρίως
εξειδικεύονται στην κατασκευή σκαφών αναψυχής (πολυεστερικών και
φουσκωτών) αλλά και ξύλινων αλιευτικών σκαφών και μικρών επιβατικών
πλοίων. Σαφώς δε λείπουν οι περιπτώσεις όπου ελληνικές ναυπηγικές
μονάδες έχουν κατασκευάσει εξ ολοκλήρου mega yachts, δεξαμενόπλοια
μέχρι 2.000 κ.ο.χ. αλλά και ferry-boats συμβατικού και αμφίδρομου
τύπου. Οι ανωτέρω επιχειρήσεις παράλληλα προσφέρουν όλες τις εργασίες
συνήθους συντηρήσεων, επισκευών αλλά και διαχείρισης σκαφών.
Η προαναφερθείσα ασφαλιστική κάλυψη δύναται να παρασχεθεί επίσης και στις περίπου 250 λειτουργούσες επιχειρήσεις στην Ελλάδα οι οποίες εκτελούν μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές, υδραυλικές, ελασματουργικές εργασίες καθώς και υπηρεσίες καθαρισμού, χρωματισμού, αμμοβολής, δεξαμενισμού κ.ά.
Η προαναφερθείσα ασφαλιστική κάλυψη δύναται να παρασχεθεί επίσης και στις περίπου 250 λειτουργούσες επιχειρήσεις στην Ελλάδα οι οποίες εκτελούν μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές, υδραυλικές, ελασματουργικές εργασίες καθώς και υπηρεσίες καθαρισμού, χρωματισμού, αμμοβολής, δεξαμενισμού κ.ά.
Η ασφάλιση Shiprepairerʼs Liability Insurance αναλυτικότερα συμπεριλαμβάνει:
- Την απώλεια ή ζημία οποιουδήποτε πλοίου ή σκάφους το οποίο βρίσκεται κάτω από τη φροντίδα, εποπτεία ή έλεγχο του Ασφαλιζομένου με σκοπό την εκτέλεση εργασίας πάνω σε αυτό, συμπεριλαμβανομένης της μεθόρμισης και της μετακίνησης εντός των ορίων του λιμένος εντός του οποίου εκτελείται η εργασία, συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμαστικών πλόων μέχρι 100 μίλια από το σημείο απόπλευσης.
- Απώλεια ή ζημία φορτίου, εξοπλισμού ή άλλων αντικειμένων επί των πλοίων ή σκαφών που έχουν εκφορτωθεί ή όχι από αυτά.
- Ανέλκυση, μετακίνηση ναυαγίου
- Απώλεια ή ζημία σε περιουσία τρίτου που έχει λάβει χώρα κατά τη διάρκεια των διαδικασιών επισκευής που εκτελεί ο Ασφαλιζόμενος.
- Απώλεια ή ζημία που θα διαπιστωθεί εντός 6 μηνών από την ολοκλήρωση της εργασίας προκύπτουσας από ελαττωματικό σχεδιασμό (faulty design).
- Θάνατος ή σωματικές βλάβες τρίτων.
- Επέκταση κάλυψης σε μέλη πληρωμάτων απασχολούμενα κάτω από τις οδηγίες του Ασφαλιζόμενου.
- Ρύπανση ή μόλυνση του χερσαίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος
Τα ασφαλιστήρια αυτά συμβόλαια είναι συνήθως ετήσιας διάρκειας
και καλύπτουν όλη την επαγγελματική δραστηριότητα της επιχείρησης. Η
τιμολόγηση του κινδύνου βασίζεται στη δήλωση από τον Ασφαλιζόμενο του
προβλεπόμενου ποσού ακαθάριστων εσόδων (τζίρου) και τη χρέωση ενός
ελάχιστου και προκαταβαλλόμενου ασφάλιστρου (minimum & deposit
premium), με οριστική εκκαθάριση του λογαριασμού ασφαλίστρων στη λήξη
της ασφαλιστικής περιόδου.
Η Επιτροπή Σκαφών &
Μεταφορών της Ε.Α.Ε.Ε. προτρέπει τα μέλη της να ενασχοληθούν και με τον
παρα-ναυτιλιακό αυτό κλάδο ασφάλισης και παραμένει στη
διάθεσή σας για προσκόμιση της προτεινόμενης ορολογίας ασφάλισης καθώς
και συμπληρωματικών πληροφοριών και διευκρινίσεων στις ενδιαφερόμενες
Εταιρείες-Μέλη.
Πηγή: Nextdeal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου