Οι εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά δημιουργούν ανακατατάξεις και σε
επίπεδο δικτύων προώθησης των ασφαλιστικών προγραμμάτων. Νέες
ισορροπίες διαμορφώνονται, νέα δυναμική και προοπτικές προκύπτουν.
Παρόλο που οι προβλέψεις για το μέλλον, πάντα κρύβουν ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό επισφάλειας, οι άνθρωποι της αγοράς συχνά κάνουν τις εκτιμήσεις τους για το πώς θα είναι η επόμενη ημέρα στον κλάδο.
Παρόλο που οι προβλέψεις για το μέλλον, πάντα κρύβουν ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό επισφάλειας, οι άνθρωποι της αγοράς συχνά κάνουν τις εκτιμήσεις τους για το πώς θα είναι η επόμενη ημέρα στον κλάδο.
Όλα δείχνουν πάντως, ότι οι αλλαγές λόγω των ανακατατάξεων στην
ασφαλιστική αγορά αναμένεται να είναι σημαντικές σε όλα τα επίπεδα,
χωρίς να εξαιρείται βέβαια και ο χώρος των δικτύων διανομής.
Το 2010 ειδικότερα, θεωρείται από παράγοντες της αγοράς κομβικό έτος σε
αυτή τη φάση των αλλαγών. Ξεκίνησε με «νωπό» τον απόηχο από το κλείσιμο
των εταιρειών, διαδικασία που είχε συνέχεια με την Commercial Value, ενώ τα «ανοιχτά» θέματα, μεταξύ αυτών και σε θεσμικό επίπεδο είναι πολλά και σημαντικά.
Ποιες θα είναι λοιπόν οι άμεσες συνέπειες όλων αυτών στα δίκτυα διανομής;
Η «μάχη» επικράτησης μεταξύ των διαφορετικών δικτύων είναι μια παλιά
υπόθεση, με διαμορφωμένες λίγο – πολύ «ισορροπίες» μεταξύ τους για
πολλά χρόνια. Όπως αναφέραμε όμως, οι εξελίξεις όμως, στην ασφαλιστική
αγορά, καθώς και η αλλαγή νοοτροπίας, της δίνουν μια νέα διάσταση και
δυναμική.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν παράγοντες όπως η προσπάθεια μείωσης
του κόστους και η πολυκαναλική στροφή από τις ασφαλιστικές εταιρίες, η
εξέλιξη της τεχνολογίας και η εξοικείωση των καταναλωτών με αυτή.
Για παράδειγμα, σε εταιρίες με δικά τους δίκτυα (agency), δεν υπήρχε μέχρι προσφάτως, ούτε καν ... συζήτηση για ανάπτυξη και άλλων δικτύων πωλήσεων. Τα πράγματα όμως άλλαξαν και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς στη συνέχεια. Σήμερα θεωρείται πλέον φυσικό από όλες τις πλευρές η ύπαρξη εναλλακτικών δικτύων, ενώ η περίφημη «αφοσίωση» (loyalty), μπαίνει καθαρά πλέον σε επαγγελματικά πλαίσια, πέρα από τους προσωπικούς / συναισθηματικούς δεσμούς που είχαν επί μεγάλο χρονικό διάστημα επικρατήσει.
Ποιο δίκτυο διανομής έχει επομένως τις καλύτερες προοπτικές το επόμενο διάστημα; Θέσαμε το θέμα σε ψηφοφορία στο insuranceworld.gr με το ερώτημα: «Ποιο «κανάλι» προώθησης συμβολαίων πιστεύετε ότι έχει τις καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης το 2010;»
Σχεδόν εφτά στους δέκα (66,67%) επέλεξαν την απάντηση «πράκτορες / διαμεσολαβητές», ακολούθησε το agency με 20%, το ίντερνετ με 7,78% και τέλος το bancassurance με 5,56%.
Τα ανεξάρτητα σχήματα δικτύων φαίνεται και από τις απαντήσεις ότι συγκεντρώνουν τις καλύτερες προοπτικές, παρόλο που τα αποτελέσματα μπορεί να έχουν διαφορές, ανάλογα με τους συμμετέχοντες σε μια ψηφοφορία.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, επιβεβαιώνεται ότι όλα τα δίκτυα έχουν το δικό τους μικρότερο ή μεγαλύτερο κοινό που τα προτιμά έναντι των υπολοίπων. Αυτό δε σημαίνει βέβαια εφησυχασμός, αλλά διαρκής προσπάθεια, γιατί ο ανταγωνισμός για την επικράτηση είναι σκληρός. Ειδικά στην περίπτωση των διαμεσολαβούντων το στοιχείο του επαγγελματισμού είναι καθοριστικό για τη συνέχεια και απαιτεί πέραν των άλλων συστηματική δουλειά, πελατοκεντρική αντίληψη και βέβαια διαρκή – δια βίου – εκπαίδευση.
Πηγή: Insuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου