Συμπληρωματική απάντηση σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Χουντή σχετικά με τις διαδικασίες των ασφαλιστικών εταιριών που πτώχευσαν, έστειλε εξ ονόματος της Κομισιόν ο κ. Μπαρνιέ.
Στην απάντησή της η Κομισιόν, δίνει στοιχεία σχετικά με τα έσοδα του οικονομικού έτους 2008 σε όρους εγγεγραμμένων ασφαλίστρων κατά ζημιών, τα οποία για τις εταιρίες του κ. Ψωμιάδη αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος μάλιστα, ο κ. Μπαρνιέ, στις θυγατρικές εταιρίες του ομίλου Ασπίς είπε ότι «οι ασφαλιστικές εταιρίες , Γενική Πίστη ΑΕΓΑ, Γενική Ένωση ΑΕΓΑ και Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στους κλάδους ασφάλισης κατά ζημιών.
Η κύρια ασφαλιστική δραστηριότητα ήταν η ασφάλιση της αστικής ευθύνης για τα ατυχήματα που προκαλούνται από τη χρήση χερσαίων αυτοκινήτων οχημάτων (motor third party liability).
Η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ ασκούσε δραστηριότητες στους κλάδους ασφάλισης ζωής και ασφάλισης κατά ζημιών, προσφέροντας ειδικότερα ασφαλιστικά προϊόντα του κλάδου ζωής, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων που συνδέονται με επενδύσεις (unit-linked insurance contracts)».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απάντησης:
«Συμπληρωματική απάντηση του κ. Barnier εξ ονόματος της Επιτροπής
Όπως ανέφερε η Επιτροπή στην απάντησή της στις 17 Νοεμβρίου 2009, τα ζητήματα που ήγειρε το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου στο σημείο 1 και στην πρώτη πρόταση του σημείου 2 της ερώτησής του αναφέρονται σε συγκεκριμένα περιστατικά στην Ελλάδα, όπως και σε λεπτομέρειες της ελληνικής νομοθεσίας. Η Επιτροπή επικοινώνησε με τις ελληνικές αρχές προκειμένου να λάβει τις σχετικές πληροφορίες.
Οι ασφαλιστικές εταιρίες Γ.Η. Σκούρτης ΑΕΓΑ, Γενική Πίστη ΑΕΓΑ, Γενική Ένωση ΑΕΓΑ και Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στους κλάδους ασφάλισης κατά ζημιών.
Η κύρια ασφαλιστική δραστηριότητα ήταν η ασφάλιση της αστικής ευθύνης για τα ατυχήματα που προκαλούνται από τη χρήση χερσαίων αυτοκινήτων οχημάτων (motor third party liability).
Η κύρια ασφαλιστική δραστηριότητα ήταν η ασφάλιση της αστικής ευθύνης για τα ατυχήματα που προκαλούνται από τη χρήση χερσαίων αυτοκινήτων οχημάτων (motor third party liability).
Η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ ασκούσε δραστηριότητες στους κλάδους ασφάλισης ζωής και ασφάλισης κατά ζημιών, προσφέροντας ειδικότερα ασφαλιστικά προϊόντα του κλάδου ζωής, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων που συνδέονται με επενδύσεις (unit-linked insurance contracts).
Σε όρους εγγεγραμμένων ασφαλίστρων κατά το οικονομικό έτος 2008, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν τα ακόλουθα έσοδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η Επιτροπή:
Όσον αφορά τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής σε περίπτωση πτώχευσης της οικείας ασφαλιστικής εταιρείας, φαίνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν από τις ελληνικές αρχές, το ελληνικό Δημόσιο δύναται να χορηγήσει υπό προϋποθέσεις εγγύηση υπέρ του αναδόχου του ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου ζωής ή, σε περίπτωση απουσίας τέτοιου αναδόχου, εγγύηση απευθείας υπέρ των ασφαλισμένων.
Η διάταξη αυτή δεν έχει ενεργοποιηθεί έως σήμερα, ενώ αμφισβητείται η ουσιαστική νομιμότητά της. Για τις ασφαλίσεις κατά ζημιών δεν υπάρχει σχετική πρόνοια.
Η διάταξη αυτή δεν έχει ενεργοποιηθεί έως σήμερα, ενώ αμφισβητείται η ουσιαστική νομιμότητά της. Για τις ασφαλίσεις κατά ζημιών δεν υπάρχει σχετική πρόνοια.
Όσον αφορά τα ζητήματα που ήγειρε το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου στη δεύτερη πρόταση του σημείου 2 και στα σημεία 3 και 4, παραπέμπουμε στα στοιχεία που παρέχονται στην απάντηση στη γραπτή ερώτηση E-4700/09 της 17ης Νοεμβρίου 2009».
Πηγή: Insuranceworld
Μεχρι και η κομισιον έδωσε απάντηση για το θέμα της "ασπις" και για την ευθύνη του δημοσίου αλλά οι δικοί μας κωφεύουν.Δεν μπορούν να βρούν μια λύση που θα είναι μια φορά υπέρ των πολιτών και όχι υπέρ των μεγαλοκαρχαριών; Τι φοβάται το κράτος, γιατί δεν βοηθά ούτως ώστε να απορροφηθούν τα χαρτοφυλάκια των κλεισμένων εταιρειών από άλλες εταιρείες; Εχει πολύ σημαντικό μερίδιο ευθύνης και ας μη κάνει τον Πιλάτο κανένας από τους κρατικούς λειτουργούς.
ΑπάντησηΔιαγραφή