Κερδοσκοπία και φόροι στην αγορά των υγρών καυσίμων "ψαλιδίζουν" τις μειώσεις στην αντλία της βενζίνης, με αποτέλεσμα αν και οι διεθνείς τιμές έχουν πέσει από πέρυσι κατά 28%, εντούτοις ο καταναλωτής έχει δει όφελος μόλις 5,7%.
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο φτηνός δημοσιογραφικός εντυπωσιασμός και ο λαϊκισμός των ΜΜΕ σε θέματα που "πουλάνε", αλλά και απο όπου αναπαράγονται βρίσκουν πεδίον δόξης λαμπρόν όταν παρουσιάζονται αυτά μονόπλευρα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το θέτω από πολιτική την κομματική πλευρά αυτό το θέμα αλλά καλό είναι οτιδήποτε θέμα πρώτιστα να ερευνάται και να παρουσιάζεται από όλες τις πλευρές και όχι από την πλευρά που είναι αρεστή και μόνο να ακούγεται .
Επί των τιμών τώρα των καυσίμων και γιατί οι τιμές δεν μειώνονται όσο πρέπει εφόσον στην διεθνή αγορά οι τιμές του αργού πέφτουν.
1ον. .. Οι τιμές του βαρελιού brent που είναι κατά κάποιο τρόπο ο οδηγός των τιμών, όταν αναφέρονται ότι η τιμή του βαρελιού έπεσε και είναι τόσα δολάρια, αφορούν τιμές φόρτωσης αργού στα δεξαμενόπλοια που γίνεται τώρα για φορτώσεις προς τα τέλη Ιανουαρίου έως μέσα Φεβρουαρίου.
Βάλτε και δέκα ημέρες έως και ένα μήνα θαλάσσια μεταφορά η τιμή θα αρχίσει να επηρεάζει την κάθε τοπική αγορά μετά την εκφόρτωση την αποθήκευσή του in tranzit και του εκτελωνισμού για διύληση και διάθεση στην αγορά..
..............Συνεχίζεται με δεύτερο σχόλιο.
Συνέχεια απο το προηγούμενο σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφή-2-
2oν. .. Αυτή την στιγμή στην Ελλάδα εκτελωνίζονται και πάνε για διύλιση αποθηκευμένες παρτίδες in tranzit που είχε οριστεί η τιμή τους πριν έξι μήνες και ξεφορτώθηκαν πριν τέσσερις μήνες.
Την άλλη αλήθεια που αγνοεί ο κόσμος γιατί δεν του το έχουν πει αλλά είναι και ένας παράγων που επιβαρύνει την τελική τιμή είναι ότι η Ελλάδα απαιτεί να διατηρεί υποχρεωτικά κάθε εδώ εταιρεία πετρελαιοειδών ποσότητες //Στρατηγικών αποθεμάτων// 90 ημερών ετοιμων προιόντων κατανάλωσης κατ ελάχιστον, και στοκ 30 ημερών σε αργό .
Και που σε όλη την Ευρώπη αυτό το διάστημα κυμαίνεται από 21 ημέρες έως 30 ημέρες.
Αυτό το κόστος αποθήκευσης του στοκ ασφαλείας δεν το επιβαρύνεται το κράτος αλλά ο καταναλωτής μέσω ειδικής κράτησης στην κατανάλωσή του.
3ον. .. Άλλοι βασικοί παράγοντες που εμποδίζουν στην μείωση των τιμών.
( α). Οι μικρές σε σύγκριση με τις άλλες βιομηχανικές χώρες ποσότητες αργού που αγοράζονται εδώ. Αυτοί οι άλλοι πετυχαίνουν με τις μεγάλες αγορές τους και μεγάλες εκπτώσεις.
Μεγάλο ρόλο παίζει στις εκπτώσεις και η περίοδος του Credit. Εδω εμείς συνήθως το χρονικό διάστημα για την πίστωση την αναζητούμε για μακροχρόνια περίοδο μέσω διακρατικών συμφωνιών με κάποιες χώρες και με αγορές απο τις εκεί κρατικές τους εταιρείες.
Για την μεταφορά τώρα..Με τα δεξαμενόπλοια της μεταφοράς του. Άλλο κόστος μεταφοράς υπάρχει ανά τονομίλι για μεταφορά με ένα γιγαντιαίο ULCC 280 έως 330 χιλιάδων τόνων δεξαμενόπλοιο που χρησιμοποιούν οι Ευρωπαικές βιομηχανικές χώρες, και άλλο κόστος για τις σύνηθες για την Ελλάδα ποσότητες που αγοράζονται, με δεξαμενόπλοια των 70 έως το πολύ 150 χιλιάδων τόννων.
(β). .. Ο πολύ μεγάλος αριθμός των εταιρειών/ και των πρατηρίων βενζινης στην Ελλάδα (πολλαπλάσιος) καθώς και του υψηλού κόστους εγκατάστασης- λειτουργίας αυτών, σε σύγκριση με τις άλλες χώρες.
Υψηλά κόστη και άλλα παρεπόμενα που τους δυσκολεύει να προβούν στην μείωση της τιμής ισοφαρίζοντας τις μειώσεις τιμών έναντι μεγάλων ποσοτήτων πώλησης - κατανάλωσης.
(γ). Οι μεγάλοι φόροι του κράτους επί της τιμής της διύλισης, και οι κρατήσεις και για τις ποιο απίθανες αιτιολογίες. Ιστορία μου αμαρτία μου είναι αυτές οι κρατήσεις που είναι για γέλια και για κλάματα συγχρόνως.
(δ). ... Και η τελευταία μεγάλη ιστορία μου αμαρτία μου είναι. Το ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη με τους τριγύρω νομούς τους οι καταναλωτές επιδοτούν την κατανάλωση καυσίμων των νησιών και των δυσπρόσιτων ορεινών περιοχών.
Επιδοτείται η τιμή των καυσίμων στα νησιά για να μην ξεφύγει η τελική τιμή γιατί οι κάτοικοι των νησιών την έχουν δει...... περίεργα. Σε όλα μα σε όλα τα νησιά οι εγκαταστάσεις όπως terminal εκφόρτωσης, χώροι αποθήκευσης και διαχείρισης των καυσίμων στην καλλίτερη περίπτωση οι εγκαταστάσεις είναι του 1960 έως του 1970. Εγκαταστάσεις μικρές και ακατάλληλες για την σημερινή εποχή.
Όπου αποτολμήθηκε να γίνουν σύγχρονες εγκαταστάσεις είχαμε ξεσηκωμούς κλεισίματα λιμανιών, καταλήψεις δημοσίων υπηρεσιών και άλλα τινά, καλυπτόμενα όλα αυτά δήθεν με τον μανδύα για το περιβάλλον.
Όταν τους ρωτάνε ότι κάπου πρέπει να γίνουν αυτές οι εγκαταστάσεις να μπορούν να έρχονται μεγαλύτερα πλοία, να αποθηκεύονται μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, γίνεται χαμός.
Όλοι λένε τότε να πάνε να γίνουν αλλού . Αλλά που αλλού? Όλοι οι νησιώτες λένε όχι εδώ στον τόπο μας..
Σε απλά νεοελληνικά η νοοτροπία εκεί του Ελληνα είναι. Όλα αυτά μακρυά από την πόρτα μου , μακρυά από την γειτονιά μου, μακρυά από την παραλία μας, γιατί ....... θα χυθεί αίμα!!!!!!.
Αλλά όλοι αυτοί είναι οι πρώτοι που κραυγάζουν όταν τους πλησιάσει μικρόφωνο και κάμερα τηλεόρασης, να πούνε για τα ακριβά η για τα πανάκριβα καύσιμα που αναγκάζονται και πληρώνουν.
Αυτή κύριοι είναι η πραγματικότητα που δεν αφήνουν δυστυχώς την τιμή των καυσίμων στην ΅Ελλάδα να πέσει.....