Πηγή: Ασφαλιστική Αγορά
Μια εισήγηση που διατυπώθηκε πριν 17 χρόνια και δεν υλοποιήθηκε ακόμη!
Επίκαιρη
παρά ποτέ παραμένει η Εισήγηση του κ. Μιλτιάδη Νεκτάριου κι ας έχουν
περάσει 17 ολόκληρα χρόνια από τον Οκτώβρη του 1994, όταν ως Πρόεδρος,
τότε, της Ένωσης είχε εισηγηθεί στο Δ.Σ. όσα θα διαβάσετε στη συνέχεια.
Θα μπορούσαμε σημείο προς σημείο να αναφερθούμε στο τι έχει υλοποιηθεί και τι δεν έχει από τις προτάσεις του κ. Νεκτάριου. Αν το κάναμε αυτό, όμως, θα ήταν σαν να σας προδιαθέταμε και δεν είναι αυτός ο στόχος μας ούτε το ζητούμενο.
Ο λόγος που δημοσιεύουμε αυτή την εισήγηση είναι για
να προβληματίσουμε το σημερινό διοικητικό συμβούλιο της ΕΑΕΕ, η οποία
υπό τις παρούσες συνθήκες χρειάζεται να γίνει πιο εξωστρεφής και να
εστιάσει στην ανάδειξη του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης και της
συμβολής της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Πριν από 17 χρόνια, λοιπόν, ο κ. Νεκτάριος εισηγείτο τα ακόλουθα για την Αναβάθμιση της Εικόνας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος:
«Η Ένωση ιδρύθηκε με σκοπούς:
α) την προώθηση των θεμάτων που απασχολούν την Ιδιωτική Ασφάλιση, β)
την προστασία και προαγωγή των ηθικών, οικονομικών και επαγγελματικών
συμφερόντων των μελών της και γ) την ανάπτυξη του θεσμού της Ιδέας της
Ιδιωτικής Ασφάλισης στην ελληνική κοινωνία.
Το πακέτο των υπηρεσιών που θα πρέπει να προσφέρει η Ε.Α.Ε.Ε. για τη δικαίωση του σκοπού ύπαρξής της, περιλαμβάνει προϊόντα και υπηρεσίες: Έρευνας, Πληροφόρησης, Εκπαίδευσης, Συμβουλευτικών υπηρεσιών, Άτυπου εθιμικού δικαίου.
Προϊόν ή υπηρεσία θεωρείται γενικότερα οτιδήποτε ικανοποιεί τις ανάγκες των παραγωγών και καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων για την κατανόηση, αποδοχή και προαγωγή της Ιδέας της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Η Ε.Α.Ε.Ε., ως ανώτατο θεσμικό όργανο του κλάδου, θα πρέπει να αναβαθμίσει την εικόνα της, για να γίνει ο ρόλος της αποτελεσματικότερος και καθοριστικά ρυθμιστικός.
Οι ενέργειες που απαιτούνται συνθέτουν ένα σύνολο χάραξης στρατηγικής, που απαιτεί την υποστήριξή της από:1. Αναλυτική μελέτη του εξωτερικού, ενδιάμεσου και εσωτερικού περιβάλλοντος.
2. Εντοπισμό των ισχυρών και αδυνάτων σημείων καθώς και των ευκαιριών και κινδύνων που πηγάζουν από την ανάλυση του περιβάλλοντος.
3. Καθορισμό της στρατηγικής της Ένωσης για τα επόμενα πέντε χρόνια.
4. Δημιουργία ενός business plan, το οποίο να καταγράφει τη συνολική στρατηγική καθώς και τα ετήσια-τακτικά προγράμματα κατά συγκεκριμένο τομέα δράσης.
5. Δημιουργία της κατάλληλης οργανωτικής υποδομής, η οποία απαιτείται για την επιτυχημένη εφαρμογή του business plan.
Η εικόνα της Ε.Α.Ε.Ε. απαιτεί αναβάθμιση σε τρία επίπεδα, με μια σειρά παράλληλων ενεργειών.
Τα επίπεδα αυτά είναι:
1. Η εικόνα της Ε.Α.Ε.Ε. προς το γενικό κοινό των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων.
2. Η εικόνα της Ε.Α.Ε.Ε. προς το κοινό των επηρεαζόντων την κοινή γνώμη (ειδικά κοινά: δημοσιογράφοι, κυβερνητικά κοινά, κ.λπ.)
3. Η εικόνα της Ε.Α.Ε.Ε. ως προς το εσωτερικό κοινό του ασφαλιστικού κλάδου (ασφαλιστικές εταιρείες, μεσίτες και γενικά ενδιάμεσοι).
Η αναβάθμιση της εικόνας της Ένωσης και στα τρία αυτά επίπεδα κρίνεται καθοριστική, μιας και λειτουργούν συμπληρωματικά και επαυξητικά.
1. Γενικό κοινό καταναλωτώνΗ
πλέον σοβαρή πλευρά της Ένωσης είναι αυτή που υπάρχει στο γενικό κοινό
των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων. Η κοινή αίσθηση που επικρατεί
και επαληθεύεται από τις μέχρι σήμερα έρευνες εγκύρων εταιρειών έρευνας
αγοράς για την ιδέα της Ιδιωτικής Ασφάλισης, είναι εκείνη της έλλειψης
εμπιστοσύνης ως προς τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους ασφαλιστικούς
συμβούλους τους. Προτείνονται πέντε ομάδες ενεργειών (στρατηγικές):
έρευνες αγοράς, κλαδική διαφήμιση, εκδόσεις, πληροφορίες καταναλωτών,
τακτική ενημέρωση φορέων καταναλωτών.
1α) Έρευνες αγοράςΗ
έναρξη των προσπαθειών αλλαγής της εικόνας του κλάδου ως προς το κοινό
των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων θα πρέπει να είναι η εξακρίβωση
της ακριβούς εικόνας της σημερινής κατάστασης. Δηλαδή, τι πιστεύει ο
σημερινός καταναλωτής, παραδείγματος χάριν: για την ποιότητα των
ασφαλιστικών υπηρεσιών, για τις εταιρείες που τα παράγουν, για τα
κριτήρια επιλογής και παραμονής σε μια εταιρεία.
Παράλληλοι τομείς που θα πρέπει να διερευνηθούν στην έρευνα κοινής γνώμης θα πρέπει να είναι:
l Καταγραφή και ιεράρχηση θεμάτων στα οποία ο καταναλωτής χρειάζεται καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση.
l Καταγραφή και ιεράρχηση κριτηρίων που διαμορφώνουν την εικόνα του για τον ασφαλιστικό κλάδο.
Σε σχέση με την Ένωση θα πρέπει να διερευνηθούν τα εξής: βαθμός γνώσης της (αυθόρμητης, βοηθούμενης, συνολικής).? Αντίληψη του ρόλου και της αποστολής της (ποιος θεωρείται ότι είναι/ποιος θα πρέπει να είναι). Προσδοκίες υπηρεσιών που πρέπει να προσφέρει για την άσκηση του αναμενόμενου ρόλου της.
Οι έρευνες αυτές θα πρέπει να έχουν την αντίστοιχη δημοσιότητα, τόσο στον κλαδικό όσο και στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο. Τα συμπεράσματά τους μπορεί να αποτελέσουν και αντικείμενο των εκδοτικών πρωτοβουλιών της Ένωσης.
1β) Κλαδική διαφήμισηΗ
ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κλάδους της
ελληνικής οικονομίας, ο οποίος δεν έχει θεσμική μαζική επικοινωνία με
τους καταναλωτές. Απαιτείται η έναρξη μιας στρατηγικής επικοινωνίας του
κλάδου, η οποία σκοπό να έχει τη διατήρηση και ανάπτυξη της πρωτογενούς
ζήτησης, δηλαδή της προτίμησης της ιδιωτικής ασφάλισης σε γενικό επίπεδο
και των προσφερομένων από αυτή προϊόντων. Οι βασικές κατευθύνσεις μιας
τέτοιας στρατηγικής είναι:
l Στόχοι ενημέρωσης του κοινού για τα οφέλη τόσο της ασφάλισης γενικά όσο και κατά κλάδο.
l Στόχοι πληροφόρησης για θέματα που τυγχάνουν ή μπορεί να τύχουν παρερμηνείας από το ασφαλιστικό κοινό.
l Στόχοι υπενθύμισης τόσο του κοινωνικού έργου και ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης, όσο και των προϊόντων και εφαρμογών του.
Η απουσία της παραπάνω στρατηγικής επικοινωνίας έχει μια σειρά πρωτογενών και δευτερογενών αποτελεσμάτων.
Στα πρωτογενή μπορούμε απλά να αναφέρουμε: τη δημιουργία και αναπαραγωγή λανθασμένων εντυπώσεων και πληροφοριών (π.χ. οι “αυξήσεις” στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων), τη μη γνώση των οφελών της ασφάλισης σε κάθε ειδική ομάδα πελατών (ιδιωτική ή βιομηχανική κατανάλωση).
Στα δευτερογενή μπορούμε απλά να αναφέρουμε την ανύπαρκτη συμβολή στη δημιουργία ασφαλιστικής συνείδησης, την έλλειψη θωρακισμού του κλάδου από τον άμεσο και έμμεσο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει και τη μη εκμετάλλευση ευκαιριών για αύξηση της χρήσης των προϊόντων μας στους ήδη χρήστες-ασφαλισμένους όσο και στην τεράστια δυνητική αγορά των μη ασφαλισμένων-μελλοντικών πελατών.
1γ) Προγραμματισμός ειδών διαφημιστικών εκστρατειώνΗ
υλοποίηση της στρατηγικής κλαδικής διαφήμισης απευθυνόμενης στο
καταναλωτικό κοινό περνάει μέσα από την ανάπτυξη της επικοινωνίας της
Ένωσης σε δύο παράλληλα επίπεδα:
l Επίπεδο γενικό, με στόχο την ενημέρωση/πληροφόρηση για τη συνεισφορά της ιδέας της Ιδιωτικής Ασφάλισης στην ελληνική οικονομία και την ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.
l Επίπεδο ειδικό, με στόχο να πείσει ή/και μετατρέψει τη γνώμη των καταναλωτών πάνω σε ειδικά θέματα που αφορούν στην ασφάλιση.
Του παραπάνω προγράμματος προηγείται η αναγκαιότητα ενημέρωσης του κοινού για την ύπαρξη, ταυτότητα, ρόλο και αποστολή της Ε.Α.Ε.Ε. Η χάραξη της δομής των μηνυμάτων και της ιεράρχησής τους θα πρέπει να ακολουθήσει τη διεξαγωγή της έρευνας αγοράς και μελέτη των ευρημάτων της.
1δ) ΕκδόσειςΒασικός
σκοπός των εκδόσεων είναι η ενημέρωση των καταναλωτών στην
αποτελεσματικότερη χρήση των ασφαλιστικών υπηρεσιών. Οι εκδόσεις,
ανάλογα με το περιεχόμενό τους, μπορούν να χωριστούν σε 4 γραμμές
προϊόντων:
Εκπαιδευτικά – Διαφημιστικά έντυπα
Σκοπός τους η γρήγορη, απλή και έγκυρη ενημέρωση των καταναλωτών σε διαδικασίες και θέματα γενικού περιεχομένου λειτουργίας του ασφαλιστικού θεσμού. Τα θέματα και η ιεράρχηση των εκδοτικών πρωτοβουλιών πρέπει να πηγάζουν από τα αντίστοιχα ευρήματα της έρευνας αγοράς.
Πληροφορίες για ασφαλιστικά προϊόντα
Σκοπός της σειράς αυτής είναι η εξειδικευμένη πληροφόρηση των καταναλωτών.
Συνεργατικές εκδόσεις
Πρόκειται για εκδόσεις τις οποίες η Ένωση κάνει σε συνεργασία με άλλους φορείς που λειτουργούν στο χώρο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, όπως για παράδειγμα: Ε.Ι.Α.Σ., Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Συμβούλων, Τμήμα Στατιστικής – Ασφαλιστικών Σπουδών Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιά.
Στη σειρά των Συνεργατικών εκδόσεων μπορούν να προστεθούν και εκδόσεις που αφορούν στον κλάδο της Ιδιωτικής ή Κοινωνικής Ασφάλισης όπως: έρευνες και μελέτες πανεπιστημιακών φορέων. Πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες σπουδαστών Δημοσίων και Ιδιωτικών πανεπιστημίων. Διπλωματικές εργασίες Ελλήνων σπουδαστών σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού, κ.λπ.
1ε) Πληροφορίες καταναλωτώνΗ
Ένωση, ως ο επίσημος εκπρόσωπος των παραγωγών ασφαλιστικών υπηρεσιών
(ασφαλιστικών εταιρειών), θα πρέπει να παρέχει σε μόνιμη βάση
πληροφόρηση στο γενικό κοινό των καταναλωτών για θέματα που αφορούν στη
λειτουργία του θεσμού. Παράλληλα, θα πρέπει να είναι ο επίσημος
αποδέκτης για παράπονα ακόμα και καταγγελίες καταναλωτών, πριν αυτές
λαμβάνουν τη δικαστική οδό ή δημοσιότητα.
Οι πληροφορίες κοινού μπορούν να περιλαμβάνουν: Ανοικτή γραμμή επικοινωνίας (ειδική τηλεφωνική γραμμή πρόσβασης του κοινού). Ειδικό τμήμα πληροφόρησης του κοινού για παροχή πληροφοριών σχετικών με τον ασφαλιστικό κλάδο.? Διάθεση των ειδικών εκδόσεων που απευθύνονται στους καταναλωτές ασφαλιστικών υπηρεσιών.
1στ) Τακτική ενημέρωση φορέων καταναλωτώνΣτην
κατηγορία των «φορέων καταναλωτών» υπάγονται δύο μεγάλες κατηγορίες
ενώσεων και φορέων, με κριτήριο τη σχέση τους με τα ασφαλιστικά
προϊόντα: Ενώσεις και Ινστιτούτα Προστασίας Καταναλωτών, Συλλογικοί
φορείς κλαδικών συμφερόντων (π.χ. ΣΕΒ).
Σε σχέση με την 1η ομάδα καταναλωτών, η τακτική επικοινωνία της Ένωσης εξυπηρετεί τους ακόλουθους στόχους: Διόρθωση εσφαλμένων εντυπώσεων. έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση. άμεση ενημέρωση για προτιμήσεις, παράπονα και αιτήματα των ιδιωτών χρηστών ασφαλιστικών προϊόντων.
Σε σχέση με τη δεύτερη ομάδα φορέων, η τακτική επικοινωνία της Ένωσης εξυπηρετεί τους ακόλουθους στόχους:
l Δημιουργία πρωτογενούς ζήτησης ασφαλιστικών προϊόντων.?
l Ενημέρωση για νέα ειδικά προϊόντα που καλύπτουν τις εξειδικευμένες ασφαλιστικές ανάγκες του κλάδου.?
l Επεξήγηση των οφελών που προσφέρει η ασφάλιση στην πραγματική αξία των ασφαλιζομένων κινδύνων έναντι της υπασφάλισης.
l Άμεση ενημέρωση για προτιμήσεις, παράπονα και αιτήματα των βιομηχανικών χρηστών των ασφαλιστικών προϊόντων.
Τρόποι επικοινωνίας: Ειδικά σεμινάρια, ημερίδες. Κοινές επιτροπές εκπροσώπων ανά θέμα. Τακτικές τριμηνιαίες συναντήσεις εκπροσώπων των αντιστοίχων Δ.Σ. ή εκπροσώπων τους.
2. Κοινό επηρεαστών κοινής γνώμηςΤο
κοινό των επηρεαστών κοινής γνώμης μας ενδιαφέρει για την άποψη και τη
συνηγορία του και όχι για τη δική του ασφάλιση. Στα πρώτου ενδιαφέροντος
κοινά των επηρεαστών κοινής γνώμης περιλαμβάνονται: Δημοσιογράφοι, Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης. Δημόσιοι και Ιδιωτικοί Πανεπιστημιακοί φορείς.
Τοπικές Αρχές. Κρατικές Αρχές. Κοινοβουλευτικοί παράγοντες.
Ευρωβουλευτές.
Για το κάθε κοινό η διαδικασία θα πρέπει να περιλαμβάνει:
1. Καταγραφή της σημαντικότητας που έχει για τη δημόσια εικόνα αλλά και τη θετική επιρροή του στις αποφάσεις που αφορούν στην υγιή ανάπτυξη του Κλάδου.
2. Εντοπισμό της εικόνας που έχει για την ιδιωτική ασφάλιση και τους φορείς της.
3. Καταγραφή των σημαντικών εκπροσώπων που αποτελούν το δικό του «lobby» και των οποίων η ενημέρωση και στρατηγική προσέγγιση αποτελεί προτεραιότητα.
4. Προσδιορισμό των στόχων επηρεασμού σε γενικά και ειδικά θέματα ανά κοινό.
5. Χάραξη ενός ετήσιου πλάνου ενεργειών που καλύτερα επιτυγχάνουν τους συγκεκριμένους στόχους.
6. Εφαρμογή του πλάνου με ελαστική αναπροσαρμογή του, ανάλογα με τα μετρούμενα αποτελέσματά του.
2α) Δημοσιογράφοι και μέσα μαζικής επικοινωνίαςΗ
τήρηση ενός προγράμματος Δ.Σ. είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για την
απόκτηση ευνοϊκής επικοινωνιακής οδού με το χώρο της δημοσιογραφίας και
γενικότερα των Μ.Μ.Ε. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται: Συγκρότηση γραφείου
Τύπου με συγκεκριμένους στόχους δημοσιότητας. Πρόγραμμα Δελτίων Τύπου.
Πρόγραμμα Συνεντεύξεων Τύπου. Πρόγραμμα Συνεντεύξεων στα Μ.Μ.Ε.. Άμεση
τοποθέτηση της Ένωσης σε θέματα που προκύπτουν από το «ασφαλιστικό
ρεπορτάζ», τις κυβερνητικές αποφάσεις ή ρυθμίσεις και εξελίξεις στις
αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμφωνία με τα εργαστήρια
δημοσιογραφικών σπουδών για παρουσίαση ασφαλιστικού ρεπορτάζ ή/και
δωρεάν εκπαιδευτικής ημερίδας ασφαλιστικής δημοσιογραφίας, κ.λπ.
2β) Δημόσιοι και Ιδιωτικοί πανεπιστημιακοί φορείςΗ
μακροπρόθεσμη πνοή της προσφοράς της Ένωσης πρέπει να συνδεθεί με το
δέσιμο Πανεπιστημίων και Ασφαλιστικού χώρου. Ενδεικτικές ενέργειες:
Ένταξη του ασφαλιστικού κλάδου στα περιεχόμενα των σπουδών της Ανωτέρας
και Ανωτάτης Εκπαίδευσης. Προσφορά τιμητικών υποτροφιών. Ενημέρωση της
πανεπιστημιακής κοινότητας για τα θέματα της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Δημιουργία κινήτρων για προτίμηση του ασφαλιστικού κλάδου σε πτυχιακές
και μεταπτυχιακές εργασίες.
2γ) Τοπικές αρχέςΣτο κοινό των τοπικών αρχών περιλαμβάνονται: οι βασικοί εκπρόσωποι της Διοικητικής κρατικής μηχανής. Οι επικεφαλής της τοπικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης. Εκπρόσωποι των τοπικών Μ.Μ.Ε.. Εκπρόσωποι της Περιφερειακής Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Εκπρόσωποι των τοπικών Συλλογικών Φορέων. Επιλεγμένοι εκπρόσωποι της οικονομικής ζωής του τόπου.
2γ) Τοπικές αρχέςΣτο κοινό των τοπικών αρχών περιλαμβάνονται: οι βασικοί εκπρόσωποι της Διοικητικής κρατικής μηχανής. Οι επικεφαλής της τοπικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης. Εκπρόσωποι των τοπικών Μ.Μ.Ε.. Εκπρόσωποι της Περιφερειακής Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Εκπρόσωποι των τοπικών Συλλογικών Φορέων. Επιλεγμένοι εκπρόσωποι της οικονομικής ζωής του τόπου.
Το πρόγραμμα επικοινωνίας των παραπάνω τοπικών κοινών πρέπει να περιλαμβάνει ένα μείγμα ενεργειών Δ.Σ. γραπτής και προφορικής επικοινωνίας.
2δ) Κρατικές αρχέςΣτο κοινό
αυτό περιλαμβάνονται: εκπρόσωποι του υπουργείου Εμπορίου και άλλων
υπουργείων ασχολουμένων άμεσα με τα ασφαλιστικά, ελεγκτικές αρχές,
ειδικοί σύμβουλοι πολιτικής ηγεσίας Υπουργείων.
Στόχοι επικοινωνίας με το κοινό αυτό: Προώθηση και επίλυση θεμάτων σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Καταγραφή και προγραμματισμός θεμάτων στα οποία απαιτείται ο συμβουλευτικός ρόλος τους. Ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων με τους εκπροσώπους και προσπάθεια αναβάθμισης της συνεργασίας.
2ε) Κοινοβουλευτικοί παράγοντεςΤο
κοινό των 300 βουλευτών απαιτεί μια μακρά και συνεχή επικοινωνία,
προκειμένου το νομοθετικό έργο και οι αποφάσεις των βουλευτών να είναι
ευνοϊκότερα ως προς την ιδιωτική ασφάλιση.
Γενική επικοινωνία. Περιλαμβάνει υπομνήματα, honor newsletters, δεξιώσεις, κ.λπ.
Ειδική επικοινωνία. Προσέγγιση σε ειδικές χρονικές στιγμές, όπως σε περιόδους προετοιμασίας νομοσχεδίων που αφορούν άμεσα ή έμμεσα την Ιδιωτική Ασφάλιση.
2στ) ΕυρωβουλευτέςΕιδικό κοινό με
ιδιαίτερη βαρύτητα. Προτείνεται πρόγραμμα συναντήσεων με τους
ευρωβουλευτές. Τα θέματα συζητήσεων αφορούν την εφαρμογή των ευρωπαϊκών
οδηγιών στα ασφαλιστικά πράγματα.
3. Εσωτερικό κοινό ασφαλιστικού κλάδου
Οι ενέργειες στο εσωτερικό κοινό του ασφαλιστικού κλάδου αποβλέπουν στην αναγνώριση της Ένωσης σαν τον ανώτερο συλλογικό και μοναδικό εκπρόσωπο του ασφαλιστικού κλάδου.
Δύο βασικά κοινά συνθέτουν αυτό το κοινό: Ασφαλιστικές εταιρείες και Δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.
3α) Ασφαλιστικές εταιρείεςΗ
αναβάθμιση της εικόνας της Ε.Α.Ε.Ε στο χώρο των εταιρειών-μελών της
αναφέρεται στην αναβάθμιση του πακέτου των υπηρεσιών και προϊόντων που
παρέχει σε αυτές. Αρχικά, προτείνονται οι παρακάτω ενέργειες:
l Μια εσωτερική έρευνα στο management των εταιρειών και άλλη μια στο υπαλληλικό προσωπικό, για τον εντοπισμό της παρούσας εικόνας της Ε.Α.Ε.Ε.
Τομείς διερεύνησης της έρευνας θα πρέπει να είναι: Βαθμός γνώσης του ονόματος της Ένωσης. Αντίληψη του ρόλου και της αποστολής της (ποιος νομίζουν ότι είναι και ποιος θα έπρεπε να είναι). Προσδοκίες υπηρεσιών που θα πρέπει να προσφέρει. Βαθμός ικανοποίησης των χρηστών των υπηρεσιών της.
Η έρευνα πρέπει να διεξάγεται σε τακτική ετήσια βάση για άμεση δυνατότητα καταγραφής των βελτιώσεων που πραγματοποιούνται και επαναπροσανατολισμού του προγράμματος δράσης.
- Ο προσδιορισμός του νέου ρόλου της Ένωσης και των αναβαθμισμένων υπηρεσιών που πρόκειται να προσφέρει θα πρέπει να επικοινωνηθούν μέσα από το πρόγραμμα δημοσιότητας και διαφήμισης, με χρήση κυρίως των κλαδικών εντύπων.
- Η παροχή βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων, είτε με τη γενική μορφή του ασφαλιστικού management είτε με τη μορφή σεμιναρίων ειδικού περιεχομένου για θέματα ασφαλιστικά (underwriting, ζημιές, πωλήσεις, marketing, κ.λπ.) με παροχή διπλωμάτων με τη σφραγίδα της Ένωσης.
- Καθιέρωση του Ετήσιου Συνεδρίου της Ένωσης.
- Διμηνιαίο περιοδικό (house organ), που θα περιλαμβάνει δραστηριότητες της Ένωσης και θα μπορεί να έχει τις ακόλουθες στήλες: Το μήνυμα του προέδρου, Εκπαιδευτικές δραστηριότητες, Διεθνή νέα, Νομοθετικά νέα,Εξυπηρέτηση πελατών, Ασφαλιστική βιβλιογραφία, Δραστηριότητες της Ένωσης.
- Διμηνιαίες ημερίδες σεμιναριακού χαρακτήρα.
- Ένταξη στελεχιακού δυναμικού των εταιρειών-μελών σε επιτροπές και ομάδες εθελοντικής εργασίας της Ένωσης.
- Δημιουργία Κώδικα Επαγγελματικής Δεοντολογίας, που να αφορά σε κοινά αποδεκτούς κανόνες ανταγωνισμού. Να ορίσουμε και να περιφρουρήσουμε τα όσα ενώνουν τις ασφαλιστικές εταιρείες, που είναι πολλά περισσότερα από όσα τις χωρίζουν.
- Παρουσίαση ετήσιου Business Plan.
- Προετοιμασία και συμφωνία υλικού που διευκολύνει τη λειτουργία των εταιρειών: Π.χ. Πρότυπα συμβάσεων, Κοινή έρευνα εκπαιδευτικών αναγκών, Κατάσταση καταγγελλομένων συμβάσεων για σπουδαίο λόγο, προς διαφύλαξη της ποιότητας και σοβαρότητας του κλάδου.
3β) Δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντωνΤο
κοινό των δικτύων διανομής ασφαλιστικών εταιρειών είναι στην ουσία η
πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων. Η
βελτίωση του παρεχομένου επιπέδου εξυπηρέτησης είναι στην ουσία κοινός
στόχος, τόσο των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και των δικτύων διανομής. Η
επαφή της Ένωσης με τα συγκεκριμένα κοινά πρέπει να γίνει σε τρία
παράλληλα επίπεδα:
Κάθετο επίπεδο
Με την προσφορά απευθείας υπηρεσιών στα μέλη των δικτύων πωλήσεων, όπως για παράδειγμα: Βραχυχρόνια και μακροχρόνια εκπαιδευτικά προγράμματα με τον τίτλο της Ένωσης. Ημερίδες ενημερωτικού χαρακτήρα για νομικά, φορολογικά, οργανωτικά θέματα. Πληροφορίες για στοιχεία ασφαλιστικών εταιρειών και ασφαλιστικής αγοράς.
Οριζόντιο επίπεδο
Με άμεση επαφή με τα αντίστοιχα συλλογικά όργανα των δικτύων πωλήσεων. Παραδείγματα: Τακτικές συναντήσεις με τα προεδρεία των Ενώσεων, για καταγραφή κοινών θεμάτων προς συζήτηση και επίλυση. Συνυπογραφή κώδικα επαγγελματικής δεοντολογίας εξυπηρέτησης πελατών.
Συλλογικό επίπεδο
Δημιουργία συμβουλευτικού οργάνου του Δ.Σ. της Ένωσης, αποτελούμενου από εκπροσώπους όλων των διαμεσολαβούντων Ενώσεων.
Θέματα προς συζήτηση: Προτάσεις για επίλυση θεσμικών προβλημάτων.? Προτάσεις βελτίωσης της συνεργασίας διοικητικών υπηρεσιών και δικτύων πωλήσεων.
Πώς βλέπει ο κ. Ι. Κατσουρίδης, ΓΓ της ΕΑΕΕ, σήμερα, το ρόλο της
«Η αναβάθμιση του ρόλου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών είναι το μεγάλο ζητούμενο κατά την τρέχουσα περίοδο.
Ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών ως κλάδος χρηματοοικονομικός, από τη μία, βιώνει εντονότατα την κρίση, από την άλλη, αντιμετωπίζει μία σειρά θεσμικών αλλαγών, που μοιραία θα μεταβάλουν δραματικά το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί.
Οι θεσμικοί φορείς στην παρούσα φάση θα πρέπει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περίοδο να παίξουν ένα ρόλο σοβαρό, ένα ρόλο χρήσιμου και αποτελεσματικού συμβούλου στα μέλη τους, προσφέροντας έργο επί της ουσίας, τόσο στις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και στους πελάτες αυτών. Η Solvency II, η Βασιλεία ΙΙΙ μεταβάλλουν ραγδαία το τοπίο στο οποίο δραστηριοποιούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες και τις συνέπειες αυτών των αλλαγών σύντομα θα τις δούμε στον κλάδο. Πέραν όμως των συγκεκριμένων αλλαγών έρχονται και νέες μεταβολές στον τρόπο εργασιών των ασφαλιστικών εταιρειών.
Η θεσμοθέτηση των παραπάνω απαιτεί τεχνοκρατική γνώση αλλά και γνώση της πραγματικότητας της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς, την οποία η Ένωση μπορεί να προσφέρει σε σημαντικό βαθμό.
Παράλληλα, η αλλαγή της Εποπτικής Αρχής χαράσσει άλλα πρότυπα και δημιουργεί νέα δεδομένα, στα οποία η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί τάχιστα.
Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, για να διαδραματίσει ένα ρόλο ουσιαστικό και προς όφελος των μελών της αλλά και του κοινωνικού συνόλου, θα πρέπει να μεταβάλει διαδικασίες λειτουργίας, να επιταχύνει τη λειτουργία της αλλά και να μπορεί αποτελεσματικά να κάνει σύνθεση των προτάσεων και των διαφορετικών απόψεων που συγκεντρώνει στους κόλπους της.
Η συνεργασία με την Εποπτική Αρχή θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Οι προκλήσεις και οι επερχόμενες αλλαγές είναι μεγάλες και πρέπει η ΕΑΕΕ να ανταποκριθεί σε αυτές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου