Πηγή: capital.gr
Για ελαττωματικό αερόσακο το άνοιγμα του οποίου
προκάλεσε εγκαύματα στο θώρακα οδηγού που συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο
αυτοκίνητο το 2003, καταδικάστηκε σε καταβολή αποζημίωσης η γαλλική
αυτοκινητοβιομηχανία Citroen.
Ο Άρειος Πάγος δέχτηκε ότι η οδηγός του αυτοκινήτου είναι συνυπαίτια κατά 50% με την εταιρεία αφού δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας αλλά σε κάθε περίπτωση «το ελαττωματικό προϊόν ήταν ανασφαλές και επικίνδυνο για την υγεία της οδηγού».
Ο Άρειος Πάγος δέχτηκε ότι η οδηγός του αυτοκινήτου είναι συνυπαίτια κατά 50% με την εταιρεία αφού δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας αλλά σε κάθε περίπτωση «το ελαττωματικό προϊόν ήταν ανασφαλές και επικίνδυνο για την υγεία της οδηγού».
Το ατύχημα έγινε το 2003 στην οδό Εγνατίας του Δήμου Ρίου όταν η οδηγός (που δεν φορούσε ζώνη όπως και η συνοδηγός κόρης της) μπήκε αντίθετα σε μονόδρομο και συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο αυτοκίνητο. Από την ενεργοποίηση του αερόσακου, όπως αναφέρει , της προκλήθηκαν «εγκαύματα δεύτερου βαθμού στο πρόσθιο θωρακικό τοίχωμα» και ζητεί αποζημίωση 36.000 ευρώ.
O Άρειος Πάγος όπως και το Εφετείο δέχτηκαν πώς «ο τραυματισμός οφείλεται σε πραγματικό ελάττωμα κατά την κατασκευή του αερόσακου του οχήματος και δη σε ανεπάρκεια του συστήματος φίλτρανσης της χημικής ουσίας (καύσιμο) που παράγει το αέριο πλήρωσης του αερόσακου».
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα -σύμφωνα με τους δικαστές- «το φίλτρο του αερόσακου να μην κατακρατήσει επαρκώς τα σωματίδια του καυσίμου και των υποπροϊόντων της ανάφλεξης, με αποτέλεσμα αυτά να εκτοξευθούν από το θάλαμο ανάφλεξης μαζί με το παραγόμενο αδρανές αέριο και στη συνέχεια να διαφύγουν στο εξωτερικό του αερόσακου από την οπή που διαθέτει για την εκτόνωση του αερίου και να έρθουν σε επαφή με το δέρμα της οδηγού και να προκαλέσουν το έγκαυμα».
Το πρόβλημα επιβεβαίωσε και πραγματογνώμονας του Εθνικού Μετσόβιου ενώ η απόφαση αναφέρει ότι η ελαττωματική λειτουργία του αερόσακου συνιστά αμέλεια της κατασκευάστριας εταιρείας.
Πάντως, ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι η οδηγός είναι συνυπαίτια κατά 50%
στον τραυματισμό της, καθώς δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας αφού αυτό
συνετέλεσε στη μεγαλύτερη προσέγγιση του σώματός της στην πηγή
εκτόξευσης των καυστικών αεριών και στην πρόκληση μεγαλύτερων
εγκαυμάτων.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου