Πηγή: Το Βήμα
Μειωμένες τιμές ως 70% στα προϊόντα και 30% στην αγοραστική
κίνηση
Μεγάλες εκπτώσεις και λίγοι πελάτες είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των
εφετινών εκπτώσεων, οι οποίες αναμένεται να κινηθούν πτωτικά σε σχέση με
πέρυσι, λόγω της κρίσης, της αρνητικής ψυχολογίας, των απεργιών των
μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά και των διαμαρτυριών στο κέντρο της Αθήνας.
Ο Ιανουάριος είναι ένας από τους πιο δυνατούς μήνες για τα καταστήματα
και θεωρείται κρίσιμος για την πορεία της χρονιάς, γι΄ αυτό και οι
έμποροι περιμένουν αυτόν τον μήνα αλλά και γενικά όλη την περίοδο των
εκπτώσεων για να ανασάνουν και να δουν τα καταστήματά τους να γεμίζουν
με πελάτες, έτσι ώστε να αυξηθεί ο τζίρος και να μπορέσουν να επιβιώσουν
τη δύσκολη χρονιά που διανύουμε εφέτος.
Αν και οι εκπτώσεις έχουν αρχίσει μόλις λίγες ημέρες, στην αγορά έχει παρατηρηθεί αύξηση κίνησης σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, όμως σε σχέση με πέρυσι η κατάσταση είναι πιο πεσμένη και οι επιχειρηματίες και παράγοντες εκτιμούν ότι συνολικά για όλο το διάστημα των εφετινών εκπτώσεων θα υπάρχει μείωση της τάξεως του 20%-30%, παρ΄ όλο που οι μειώσεις τιμών στα προϊόντα είναι πιο αυξημένες και αγγίζουν το 70% από την πρώτη ημέρα.
Τα μεγάλα και σύγχρονα εμπορικά κέντρα ενδεχομένως να αποτελέσουν εξαίρεση στον κανόνα και να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις, σύμφωνα με τους εκπροσώπους και ιδιοκτήτες τους, καθώς φαίνεται ότι πλήττονται σε μικρότερο βαθμό από την κρίση σε σχέση με τα συνοικιακά καταστήματα.
Βέβαια οι εκπτώσεις δεν μπορούν να αποτελούν πανάκεια για τους εμπόρους στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, καθώς η μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου το 2010 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος υπολογίζεται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε 7,5 δισ. ευρώ- από 65,9 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε σε 58,5 δισ. ευρώ. Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται στον τομέα της ένδυσης και της υπόδησης, με μείωση τζίρου της τάξεως του 52%, ενώ ακολουθούν τα καύσιμα με πτώση 28%, τα φαρμακευτικά προϊόντα και τα καλλυντικά με 27%, τα έπιπλα και τα ηλεκτρικά είδη με 15%, τα ποτά και ο καπνός με 14% και τα τρόφιμα με 11%.
Για τις εφετινές εκπτώσεις ο κ. Κ. Λαμπρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Αττικα Πολυκαταστήματα που διαχειρίζεται τα Αttica στην Αθήνα και στο Golden Ηall, αναφέρει ότι θα είναι λιγότερο δυναμικές σε σχέση με πέρυσι, γιατί η αγορά έχει ήδη προσφορές εδώ και ένα μεγάλο διάστημα αλλά και λόγω της αρνητικής ψυχολογίας των καταναλωτών και της οικονομικής κρίσης. Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Οδ.Αθανασίου της Lamda Development, που διαχειρίζεται τα εμπορικά κέντρα Μall, Golden Ηall και Μediterranean Cosmos, υποστηρίζει ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο αβεβαιότητας και ότι η μείωση της καταναλωτικής δύναμης θα έχει ως αποτέλεσμα μια δύσκολη χρονιά. Αν η εμπορική κίνηση στις εφετινές εκπτώσεις διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, συνεχίζει ο κ. Αθανασίου, θα είμαστε ευχαριστημένοι, ενώ τα εμπορικά κέντρα που διαθέτουν μεσαίες και πιο ακριβές μάρκες θα επωφεληθούν περισσότερο στις εκπτώσεις. Οσον αφορά το Μall και το Golden Ηall, σύμφωνα με τον ίδιο, η αγοραστική κίνηση είναι καλή τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, ενώ και συνολικά το 2010 ήταν ικανοποιητική, αφού το πρώτο εμπορικό εμφάνισε μικρή μείωση της τάξεως του 9% και το δεύτερο σημείωσε αύξηση 2,5%, όταν η αγορά παρουσίασε μεγάλη πτώση στον τζίρο της. Η τάση, προσθέτει ο κ. Αθανασίου, είναι ευνοϊκή για τα σύγχρονα εμπορικά κέντρα.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ομίλου Fokas κ. Α. Τσιρίκο, η εμπορική κίνηση στις εκπτώσεις εφέτος έχει ξεκινήσει πιο πεσμένη σε σχέση με πέρυσι και η αγορά αναμένεται να εμφανίσει συνολικά μείωση της τάξεως του 20%-25%, παρ΄ όλο που οι μειώσεις τιμών είναι πιο μεγάλες. Πλέον δεν κυκλοφορεί κόσμος στο κέντρο της Αθήνας, δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Τσιρίκος, αφού οι απεργίες στα μέσα μεταφοράς φρενάρισαν την αγορά. Μέχρι στιγμής έχει παρατηρηθεί μείωση της τάξεως του 10% για τον όμιλο Fokas σε σχέση με τις περυσινές εκπτώσεις, αλλά πάντα υπάρχει και ένα δεύτερο κύμα στις εκπτώσεις που θεωρείται κρίσιμο και πιστεύουμε ότι ο όμιλος θα επωφεληθεί λόγω της στρατηγικής που ακολουθεί να πραγματοποιεί μπαζάρ με μειώσεις τιμών ως και 70% σε κάποια προϊόντα. Οι χειμερινές εκπτώσεις αντιπροσωπεύουν το 18% του συνολικού τζίρου του ομίλου, οπότε δίνεται έμφαση σε αυτές, καταλήγει ο γενικός διευθυντής του Fokas.
Ακόμη και τη μία ημέρα μετρούν πλέον οι έμποροι και όλα είναι κρίσιμα στις χειμερινές εκπτώσεις του 2011. Οπως ανέφερε ο διευθυντής Μάρκετινγκ του πολυκαταστήματος Νotos Galleries κ. Ν.Αϊδίνης, εφέτος οι εκπτώσεις ξεκίνησαν Σάββατο, ενώ πέρυσι Παρασκευή, οπότε χάθηκε μια ημέρα πολύ σημαντική, διότι η πρώτη ημέρα είναι καθοριστική και πολύ δυνατή. Αυτή η ημέρα, συνεχίζει ο ίδιος, θα πρέπει να καλυφθεί. Πάντως οι εκπτώσεις έχουν κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά για τα Νotos Galleries και εκτιμάται ότι και στο σύνολό τους θα είναι ίδιες περίπου με το 2010, ενώ ο κ. Αϊδίνης τόνισε ότι ο Ιανουάριος είναι ένας από τους πιο δυνατούς μήνες της χρονιάς και θεωρείται κρίσιμος για την πορεία της αγοράς. Για το σύνολο του 2010 ο τζίρος των πολυκαταστημάτων Νotos Galleries αναμένεται να είναι πτωτικός, λόγω της κρίσης, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, των απεργιών των μέσων μεταφοράς στο κέντρο της πόλης και των διαμαρτυριών.
Για την πρώτη γεύση των εκπτώσεων έκανε δηλώσεις στο «Βήμα» και ο κ. Αν. Ζαΐρης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), αναφέροντας ότι οι εκπτώσεις ξεκίνησαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και οι έμποροι προσπαθούν να καλύψουν τα κενά που έχουν ως τώρα και την υστέρηση τζίρου. Σύμφωνα με τον κ. Ζαΐρη, η κυβέρνηση και οι φορείς πρέπει να κάνουν εκστρατεία για να δημιουργήσουν θετική ψυχολογία στους καταναλωτές για αγορές, διότι από έρευνες έχει παρατηρηθεί ότι το 60% της μείωσης της αγοραστικής κίνησης οφείλεται στην αρνητική ψυχολογία και το 40% στην κρίση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου