Μόνο
τα brands που προσαρμόζονται στην αλλαγή θα επιβιώσουν
Λέγεται ότι ο καθένας μας, ύστερα από μερικές «συνεδρίες» με έναν
ειδικό για την ανάπτυξη της προσωπικής επαγγελματικής ταυτότητας, θα
βγει ένας διαφορετικός άνθρωπος. Μόνο που οι αλλαγές δεν είναι ούτε
άμεσα αντιληπτές ούτε «ορατές διά γυμνού οφθαλμού».
Γιατί το personal
brand που μας βοηθά να διαμορφώσουμε, δεν είναι παρά «η εικόνα, η σκέψη
και το συναίσθημα που εμείς δημιουργούμε στους άλλους, ύστερα από κάθε
επαφή και επικοινωνία μαζί τους».
Λέγεται μάλιστα (Peter York,
Economist, 2009) ότι το personal branding είναι το αποτέλεσμα -το
«μεσουράνημα»- της πολύχρονης επιρροής του μάρκετινγκ -«που έχει περάσει
πλέον μέσα στο πετσί μας»- έτσι ώστε να μεταφέρονται οι διαδικασίες του
από τα προϊόντα στους ανθρώπους. Ο συντάκτης του άρθρου χαρακτηρίζει
μάλιστα την έντονη αυτή τάση που επικρατεί για personal branding ως
«μεγάλο σημείο σύγκλισης στον σύγχρονο κόσμο μας».
Στις
11 Nοεμβρίου 2010 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας η επιτροπή Women in
Business (WΙB Committee) του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού
Επιμελητηρίου πραγματοποιεί το πρώτο από μια σειρά τεσσάρων
σεμιναρίων/workshops έως τα μέσα 2011, με τα οποία θα αναπτυχθούν η
έννοια, η αξία και οι πρακτικές του personal branding με τις οποίες
αυξάνονται η επιρροή και η επιτυχία στην επαγγελματική και την προσωπική
ζωή.
Κεντρική ομιλήτρια του πρώτου αυτού σεμιναρίου/ workshop με θέμα
«The Brand Called You - Creating Impact & Influence» με χορηγό
επικοινωνίας την «Κ», είναι η κ. Mary Spillane, διεθνής αυθεντία στον
τομέα του Personal Branding και του Coaching, που απευθύνονται σε CEOs
και σε ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων όπως και σε προσωπικότητες της
πολιτικής σκηνής.
Επίσης, θα ακολουθήσουν δύο παράλληλα workshops.
Στο ένα με θέμα «Self Confidence - Taking it to the next Level»
εισηγήτρια είναι η κ. Αλκηστις Αγιωργίτη, coach για την ανάπτυξη της
ηγετικής ικανότητας και τη διαχείριση του άγχους στελεχών, η οποία και
θα δώσει τεχνικές που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση, μειώνουν το άγχος και
βελτιώνουν τη συναισθηματική νοημοσύνη.
Στο άλλο workshop με θέμα «Your
Personal Brand Identity» εισηγήτρια είναι η κ. Γκέρτη Φίλη, της
εταιρείας Sargia Partners, η οποία είναι master coach σε θέματα αλλαγής
συμπεριφορών των στελεχών, με εξειδίκευση στην ανάπτυξη και τη βελτίωση
της προσωπικής εικόνας. Θα αναφερθεί επίσης στις μικρές εκείνες αλλαγές
στην εικόνα ενός στελέχους και στα μηνύματα που εκπέμπει καθημερινά και
που προβάλλουν ένα συνεπές και ισχυρό personal brand, με το οποίο μπορεί
να βελτιώσει τη σταδιοδρομία του (www.amcham.gr, 210-69.93.559, εσ.
21).
Προφανώς, την πρώτη φραστική διατύπωση της ιδέας για την
ανάπτυξη του προσωπικού brand την έκανε ο Tom Peters με το δοκίμιό του
το 1997 για τη Fast Company, που είχε τίτλο «The Brand Called You»
δίνοντας τον εξής ορισμό: «Ολοι μας, άσχετα από ηλικία, επαγγελματική
θέση, είδος της επιχείρησης στην οποία βρισκόμαστε, οφείλουμε να
αντιληφθούμε την αξία του branding». Και συμπληρώνει ότι, «αν θέλουμε να
είμαστε στις μπίζνες σήμερα, το πιο σημαντικό από όλα όσα πρέπει να
κάνουμε είναι να ηγούμεθα ως επαγγελματίες του μάρκετινγκ του προσωπικού
μας μάρκετινγκ».
Η κ. Mary Spillane είναι χαρισματική ομιλήτρια
και συγγραφέας επτά βιβλίων, μεταξύ των οποίων και το πολύ γνωστό και
επιτυχημένο με τον τίτλο «Branding Yourself». Η συγγραφή του οποίου,
όπως η ίδια λέει, «της επιβλήθηκε» μέσα από τη 15χρονη συμβουλευτική
εμπειρία της από τους πελάτες της ως image maker και performance coach.
Οι οποίοι, «αφενός, μου έδωσαν το προνόμιο να τους βοηθήσω να
αξιοποιήσουν καλύτερα τους εαυτούς τους, ενώ το ίδιο πέτυχαν και εκείνοι
για εμένα». Δηλώνει επίσης ότι το έγραψε «μέσα από την καρδιά της» σαν
κάποιον που ανέπτυξε αλλά και που χρειάστηκε να αναδιαμορφώσει αρκετές
φορές το προσωπικό του brand όπως έκανε η ίδια εγκαταλείποντας την παλιά
και δημιουργώντας μια νέα επιχείρηση.
H WIB Committee είναι μία
από τις συνολικά 19 επιτροπές που λειτουργούν στο Ελληνο-Αμερικανικό
Εμπορικό Επιμελητήριο με τις οποίες συντονίζει τις δραστηριότητές του
και μελετά και προετοιμάζει τις πολιτικές με τις οποίες στηρίζει τις
θέσεις και τις δραστηριότητές του.
Η συγκεκριμένη επιτροπή, πρόεδρος της
οποίας είναι η κ. Γεωργία Καρτσάνη, CEO Sargia Partners και CEO Clubs
Greece, έχει σκοπό την προώθηση των επιτευγμάτων των γυναικών στελεχών
στα επιχειρηματικά δρώμενα της χώρας, όπως και την ενημέρωση, την
εκπαίδευση και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, με στόχο τη συνεχή
ανάπτυξή τους. Συνεργάζεται επίσης με κλάδους της τοπικής οικονομίας για
την προώθηση, την ανάπτυξη και την επιρροή των επαγγελματιών γυναικών
στον επιχειρηματικό κόσμο.
Επισημαίνοντας την ιδιαίτερη σημασία
του προσεχούς σεμιναρίου, μας υπογραμμίζει τον καταλυτικό ρόλο που
μπορεί να έχει η προσαρμογή στην αλλαγή του προσωπικού brand, στο
σημερινό μεταβαλλόμενο επαγγελματικό περιβάλλον. Γιατί «το καμπανάκι
χτυπάει για όλους μας». Και είναι απολύτως λογικό μόνο τα brands που
προσαρμόζονται στην αλλαγή να επιβιώνουν. Το ίδιο ισχύει και για το
προσωπικό μας brand.
Τη μοναδική προσωπική ταυτότητα και εικόνα μας.
Εννοείται, ωστόσο, ότι το personal branding είναι αποτελεσματικό μόνον
όταν είναι αυθεντικό. Οταν πηγάζει από το προσωπικό σύστημα οξιών ενός
ατόμου μέσα και έξω από την εργασία. Για να «χτιστεί», όμως, μέσα σε
μιαν επιχείρηση έχει ανάγκη από ενισχυμένη και εναρμονισμένη επικοινωνία
του στελέχους με τους υπόλοιπους, τόσο από τη θέση που κατέχει, όσο και
χάρη στο επίπεδο επιρροής που ασκεί στην ομάδα για την επίτευξη
επιχειρηματικών στόχων.
Η κ. Mary Spillane είναι CEO της συμβουλευτικής εταιρείας για θέματα επικοινωνίας ImageWorks (www. imageworksuk. com).
Υπήρξε
επίσης η ιδρύτρια και CEO της Color Me Beautiful, πρώτης ευρωπαϊκής
εταιρείας personal branding για τον επιχειρηματικό κόσμο.
Η
προηγούμενη εργασιακή εμπειρία της περιλαμβάνει διοικητικές θέσεις σε
κυβερνήσεις των ΗΠΑ, όπως και στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών στη Γενεύη.
Είναι συγγραφέας βιβλίων για την προσωπική επιρροή με πλέον γνωστό το
«Branding Yourself».
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου