Για κάθε ζημιά 2.000 ευρώ σε ανασφάλιστο
αυτοκίνητο το Επικουρικό Κεφάλαιο «μπαίνει μέσα» κατά περίπου 200 ευρώ, γεγονός
που αυξάνει το ανείσπρακτο χρέος
Μπροστά στο φάσμα στάσης πληρωμών βρίσκεται το Επικουρικό
Κεφάλαιο καθώς τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης
του 20% και μαζί τους αυξάνονται και οι ρυθμοί αύξησης των ατυχημάτων,
ενώ αντίθετα οι συνδρομές παραμένουν καθηλωμένες.
Το γεγονός αυτό οδηγεί ουσιαστικά στην αύξηση των καθυστερήσεων
αποζημιώσεων με ταυτόχρονη μείωση των αποζημιώσεων.
Σύμφωνα με
εκτιμήσεις στελεχών από την ασφαλιστική αγορά, εάν συνεχιστούν με αυτούς
τους ρυθμούς οι αυξήσεις των υποχρεώσεων που ξεπερνούν τα 700 εκατ.
ευρώ σήμερα σε συνδυασμό με την αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ και τις
τιμολογιακές αυξήσεις στις δαπάνες επισκευών (φαναρτζίδικα, μηχανολογικά
συνεργεία) εκτοξεύουν το λειτουργικό κόστος του Επικουρικού Κεφαλαίου
στα ύψη.
Υπολογίζεται ότι για κάθε ζημιά ύψους 2.000 ευρώ σε ανασφάλιστο
αυτοκίνητο το Επικουρικό Κεφάλαιο «μπαίνει μέσα» κατά περίπου 200 ευρώ,
γεγονός που αυξάνει το ανείσπρακτο χρέος με γεωμετρικούς ρυθμούς.
Χρηματοδότηση
Η διοίκηση του Επικουρικού Κεφαλαίου είχε προσπαθήσει να αναζητήσει τρόπους χρηματοδότησης με δανειακά κεφάλαια, γεγονός, όμως, που δεν απέδωσε λόγω της μείωσης των ρυθμών χρηματοδότησης των τραπεζών, ενώ το κράτος δεν μπορεί αυτή την περίοδο να ικανοποιήσει τα αιτήματα για άμεση χρηματοδότηση.
Η διοίκηση του Επικουρικού Κεφαλαίου είχε προσπαθήσει να αναζητήσει τρόπους χρηματοδότησης με δανειακά κεφάλαια, γεγονός, όμως, που δεν απέδωσε λόγω της μείωσης των ρυθμών χρηματοδότησης των τραπεζών, ενώ το κράτος δεν μπορεί αυτή την περίοδο να ικανοποιήσει τα αιτήματα για άμεση χρηματοδότηση.
Η επιλογή του κοινοπρακτικού δανείου, που είχε γράψει η «Η» από τον
Σεπτέμβριο, συζητήθηκε άμεσα και μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε
ζητηθεί να ηγηθεί στο κοινοπρακτικό σχήμα η ΕΤΕ που αφενός ολοκλήρωσε με
επιτυχία την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και αφετέρου επειδή η Εθνική
Ασφαλιστική συνεισφέρει με τις μεγαλύτερες εισφορές στη χρηματοδότηση
του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Ωστόσο, οι τράπεζες φαίνονται διστακτικές στην παρούσα φάση να
προχωρήσουν στην χρηματοδότηση αυτή την περίοδο. Υπάρχουν ακόμη
προτάσεις η χρηματοδότηση να γίνει μέσω ξένων συμβούλων με τιτλοποίηση
χρέους που θα διατεθεί σε ξένες αγορές, παρατείνοντας, ωστόσο, το
πρόβλημα, είτε να απευθυνθούν σε ξένες τράπεζες.
Το ενδεχόμενο αύξησης των εισφορών των ασφαλιστικών εταιρειών
φαίνεται να σκοντάφτει στην αντίδραση ορισμένων εταιρειών που ήδη
συνεισφέρουν αρκετά στο θεσμό. Η πρόταση να μην αποζημιώνονται οι οδηγοί
των εταιρειών που κλείνουν ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργηση του θεσμού.
Πηγή: Hμερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου