Ιδιαίτερα
αυστηρές ποινές προβλέπει το σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας των φορέων της
αγοράς που δημοσίευσε προς διαβούλευση η ΕπΕΙΑ
Ο Κώδικας θέτει αυστηρούς κανόνες στον τρόπο άσκησης της ασφαλιστικής δραστηριότητας, απαγορεύοντας στο δίκτυο πωλήσεων τη μεταφορά ασφαλιστηρίων από μία εταιρεία σε άλλη, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του πελάτη.
Ο Κώδικας παραπέμπει επίσης στην απόφαση της ΕπΕΙΑ για την απευθείας είσπραξη ασφαλίστρων από τις ίδιες τις εταιρείες χωρίς τη μεσολάβηση του δικτύου και υποχρεώνει τις εταιρείες να μην επιτρέπουν στο δίκτυο είσπραξης ασφαλίστρων να υπερβαίνει το χρόνο απόδοσης ασφαλίστρων, που προβλέπει ο νόμος 400, δηλαδή τη μία εβδομάδα.
Ο Κώδικας, παραπέμπει στον ίδιο νόμο για την επιβολή κυρώσεων τόσο στις εταιρείες όσο στο δίκτυο που παραβιάζουν τις σχετικές διατάξεις και οι οποίες ξεκινούν από τις 100 χιλιάδες ευρώ και μπορεί να φτάσουν έως και τα 2 εκατ. ευρώ.
Τα πρόστιμα μπορούν να επιβληθούν είτε σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης των ασφαλίστρων είτε ακόμη και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των εταιρειών και του δικτύου με την υποχρέωση τήρησης Μηχανισμού Εξώδικης Αντιμετώπισης Παραπόνων για την επίλυση των καταγγελιών από την πλευρά των ασφαλισμένων.
Σημειώνεται ότι η έγκαιρη απόδοση των ασφαλίστρων αποτελεί βασική κατεύθυνση της ΕπΕΙΑ και επιχειρείται να επιβληθεί τόσο μέσα από τον Κώδικα Δεοντολογίας όσο και μέσα από την απόφαση για την πολιτική των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στο θέμα της πρόσκτησης εργασιών, που αναμένεται να πάρει επίσημη μορφή εντός των προσεχών ημερών.
Η καθυστέρηση στην απόδοση των ασφαλίστρων αποτελεί ένα από τα βασικότερα προβλήματα της ασφαλιστικής αγοράς , καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το 2009, ξεπέρασε για το σύνολο των ασφαλιστικών εργασιών τους 5 μήνες.
Πηγή: Insuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου