Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Πέτρος Παπανικολάου, Πάνος Δημητρίου, Μίνος Μωϋσής, Γ. Κώτσαλος και αρκετοί CEO έχουν ένα κοινό αντίπαλο: Το όνομα

Οι περισσότερες επιχειρήσεις εν μέσω κρίσης ακροβατούν καθημερινά μεταξύ κόστους και εσόδων για να περάσουν το «ποτάμι» και να σώσουν το όνομα που εκπροσωπούν. Πολλοί βλέπουν με μυωπία το κόστος και όχι τα έσοδα. 

Οι Λογιστές των επικεφαλής επιχειρήσεων σε περιόδους κρίσεως γίνονται «εκνευριστικοί» με την επιθυμία για «αδυνάτισμα» εξόδων. Τέτοιες εποχές γίνονται και πολλά «ρήγματα» στο «όνομα» της επιχείρησης, Τo Brand «υποφέρει» σε πολλούς τομείς και μάχεται να μην κατέβει στη μετριότητα. Γι’ αυτό και οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι «χάνουν τον ύπνο» τους μ’ αυτόν τον αντίπαλο. 

Πώς θα κρατηθεί το όνομα στην κορυφή; Πώς θα το εμπιστεύονται οι καταναλωτές και συνεργάτες; Πώς θα παραμείνουν οι πελάτες και δε θα φύγουν στον ανταγωνισμό; Ποιο Marketing να εφαρμοσθεί αυτήν την εποχή; Οι αριθμοί του Λογιστηρίου ευθύνονται για την άνοδο ή πτώση ή μήπως μη μετρήσιμες αξίες που «μετρούν» αποτελέσματα;

Στο στρατό όσοι υπηρετήσαμε μάθαμε ότι το ΗΘΙΚΟΝ είναι ανώτερο απ’ τα όπλα που κρατάς.

Οι Marketers δημιουργούν τη ζήτηση και τις πωλήσεις. Για να τα καταφέρουν πρέπει να βρουν και έναν αριθμό 10-15 μετρήσιμων δεικτών για να έχουν «εικόνα» για την επιχείρηση και την πορεία της. Οι μη-μετρήσιμες αξίες δημιουργούν τα κενά στην κρίση και γι’ αυτό οι Διευθύνοντες πρέπει να «οσμίζονται» τα κενά και να απαιτούν μοντέλα μέτρησης κοντά στην πραγματικότητα, την κατάλληλη στιγμή και ανάλυση μετρήσεων «πέραν των αριθμών».

Στις μετρήσεις πρέπει να έχουν λόγο και οι καταναλωτές και όχι μόνο τα στελέχη της εταιρείας. Όσοι από τους CEOs σκέφτονται ή είναι Marketers τα καταφέρνουν καλύτερα και εστιάζονται καλύτερα στις ευκαιρίες παρά στα προβλήματα. Εκ του αποτελέσματος, όλα μετριούνται στο Marketing και κυρίως είναι εύκολο να μετρήσεις πότε «σκοτώνουν» το Brand οι καταναλωτές. Αυτό μετριέται με το ανέβασμα του ανταγωνιστή στην αγορά και την πτώση τη δική σου.

Λένε ότι το «μόνο μέρος που οι πελάτες συναντάνε το «όνομα» είναι το σημείο πώλησης. Σ’ αυτή την συνάντηση ο CEO πρέπει να τα παίζει «όλα για όλα» για να ικανοποιηθεί ο πελάτης. Εκεί γίνεται και η σύγκρουσή του με τους Λογιστές για την σωτήρια του ονόματος. Θέλει μεγάλη προσοχή μη μείνουν «πετσί και κόκκαλο» οι πωλήσεις. Ο μεγάλος αντίπαλος, το όνομα, που πρέπει να διαφυλάξουν οι φίλοι μας Δ/τες σύμβουλοι των εταιριών είναι και το κόστος αυτής της φυλακής ενώ ταυτόχρονα και η πηγή εσόδων για βιωσιμότητα. 

Για να διαφυλάξεις το όνομα GENERALI, ALLIANZ, ΕΘΝΙΚΗ, INTERAMERICAN, ΑΓΡΟΤΙΚΗ, AXA, GROUPAMA είναι μεγάλος μπελάς, ταυτόχρονα όμως και μεγάλη τιμή. Το πολύ «αδυνάτισμα» δεν πάει σ’ αυτά τα ονόματα κόβοντας,  κόβοντας, κόβοντας. Αλλά και τα παραπανίσια κιλά βλάπτουν την υγεία. Το ιδανικό βάρος εξαρτάται από την καλή συμπεριφορά των CEOs. Στην κρίση όπως και στις ασθένειες φροντίζεις περισσότερο τον εαυτό σου. Και στις επιχειρήσεις, το όνομα είναι οι άνθρωποι τους. Ο εαυτός τους.

Προσέξτε την υγεία σας!

Ε.Σ.
Οι Λογιστές σ’ αυτές τις εποχές πρέπει να προσεγγίσουν τον τρόπο σκέψης του Marketing. Διάφορα στοιχεία όπως ηθικό πωλητών, πίστη στην εταιρεία και το όνομά της, εμπιστοσύνη πελατών, ο πελάτης κεντρικό πρόσωπο, ικανοποίηση πελατών από προϊόντα, όλα μαζί πρέπει να γίνουν πωλήσεις. 

Πηγή: Nextdeal

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου