Η εμπιστοσύνη απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες και τα δίκτυα
πωλήσεων, επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού και συνεπώς
αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το σήμερα και το αύριο του
ασφαλιστικού κλάδου.
Είναι γεγονός, ότι πάντα ήταν και είναι δύσκολο να εμπιστευθεί κανείς μια μακροχρόνιας λογικής «άυλη» υπηρεσία σε σχέση με ένα «χειροπιαστό» προϊόν που το βλέπει μπροστά του και έχει τη δυνατότητα της άμεσης χρήσης. Μια υπηρεσία που στην προκειμένη περίπτωση καλύπτει την αβεβαιότητα που συνδέεται με το μέλλον και τις οικονομικές συνέπειες που μπορεί να προκύψουν.
Σήμερα υπάρχουν όμως κάποια νέα δεδομένα που δίνουν μια νέα δυναμική στο ζητούμενο της εμπιστοσύνης. Είναι κατ’ αρχήν, οι εξελίξεις στον κλάδο τον τελευταίο χρόνιο, που κλόνισαν όλο το οικοδόμημα και την εικόνα που είχε διαμορφωθεί εδώ και πολλά χρόνια.
Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι η οικονομική κρίση και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά που – πέρα από την αυτοσυγκράτηση που δημιουργούν -, εντείνουν γενικότερα τα φαινόμενα κερδοσκοπίας και ενισχύουν την καχυποψία των καταναλωτών. Μεγενθύνουν έτσι ακόμα περισσότερο, την καταναλωτική «αποχή» του κοινού.
Η μεγάλη σημασία που δίνει το ευρύ κοινό στις σχέσεις εμπιστοσύνης επιβεβαιώνεται με εντελώς ξεκάθαρο τρόπο και στη σχετική ψηφοφορία που οργάνωσε το iw θέτοντας το ερώτημα: «Με ποιο κριτήριο θα επιλέγατε το ασφαλιστικό σας πρόγραμμα;».
Σχεδόν ένας στους δύο (49,6%), απάντησε: «Την εμπιστοσύνη στην ασφαλιστική εταιρία». Το υπόλοιπο 43% προτίμησε «Την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του πωλητή», ενώ μόλις το εναπομείναν 8% περίπου, επέλεξε «Το ύψος του ασφαλίστρου»
Είναι γεγονός, ότι πάντα ήταν και είναι δύσκολο να εμπιστευθεί κανείς μια μακροχρόνιας λογικής «άυλη» υπηρεσία σε σχέση με ένα «χειροπιαστό» προϊόν που το βλέπει μπροστά του και έχει τη δυνατότητα της άμεσης χρήσης. Μια υπηρεσία που στην προκειμένη περίπτωση καλύπτει την αβεβαιότητα που συνδέεται με το μέλλον και τις οικονομικές συνέπειες που μπορεί να προκύψουν.
Σήμερα υπάρχουν όμως κάποια νέα δεδομένα που δίνουν μια νέα δυναμική στο ζητούμενο της εμπιστοσύνης. Είναι κατ’ αρχήν, οι εξελίξεις στον κλάδο τον τελευταίο χρόνιο, που κλόνισαν όλο το οικοδόμημα και την εικόνα που είχε διαμορφωθεί εδώ και πολλά χρόνια.
Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι η οικονομική κρίση και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά που – πέρα από την αυτοσυγκράτηση που δημιουργούν -, εντείνουν γενικότερα τα φαινόμενα κερδοσκοπίας και ενισχύουν την καχυποψία των καταναλωτών. Μεγενθύνουν έτσι ακόμα περισσότερο, την καταναλωτική «αποχή» του κοινού.
Η μεγάλη σημασία που δίνει το ευρύ κοινό στις σχέσεις εμπιστοσύνης επιβεβαιώνεται με εντελώς ξεκάθαρο τρόπο και στη σχετική ψηφοφορία που οργάνωσε το iw θέτοντας το ερώτημα: «Με ποιο κριτήριο θα επιλέγατε το ασφαλιστικό σας πρόγραμμα;».
Σχεδόν ένας στους δύο (49,6%), απάντησε: «Την εμπιστοσύνη στην ασφαλιστική εταιρία». Το υπόλοιπο 43% προτίμησε «Την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του πωλητή», ενώ μόλις το εναπομείναν 8% περίπου, επέλεξε «Το ύψος του ασφαλίστρου»
Ακόμα και σε περιόδους οικονομικής κρίσης δηλαδή, το καθαρά οικονομικό μέρος, που είναι το ασφάλιστρο, έχει μεν σημαντικό ρόλο, αλλά όχι τόσο καθοριστικό όσο η εμπιστοσύνη.
Επομένως, όλα όσα ταλαιπωρούν την αγορά σήμερα, είναι ταυτόχρονα και μια καλή ευκαιρία για μια νέα αρχή προς αυτήν την κατεύθυνση. Οι ασφαλιστικές εταιρίες για να ενισχύσουν πέραν των άλλων το πελατοκεντρικό χαρακτήρα των προϊόντων τους, με καλύτερους όρους, απλοποιημένα συμβόλαια, κλπ. αλλά και τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας τους, προς την ίδια κατεύθυνση.
Οι πωλητές από την πλευρά τους, με το να παρέχουν σωστή ενημέρωση, καθοδήγηση και πουλώντας αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη ο πελάτης και όχι αυτό που μεγιστοποιεί τη δική τους προμήθεια.
Φυσικά, σε όλα το φάσμα χρειάζεται ισχυρή εποπτεία που - ως σωστός θεματοφύλακας -, να παρέχει επαρκείς εγγυήσεις για τη σωστή λειτουργία του θεσμού.
Είναι συνεπώς μια καλή ευκαιρία να χτιστούν σχέσεις εμπιστοσύνης στηριζόμενες σε πιο σταθερά θεμέλια. Οι επιλογές του κοινού σχετικά με τα κριτήρια επιλογής ενός ασφαλιστικού προγράμματος, είναι σαφείς και ξεκάθαρες. Και ως γνωστόν, αιμοδότης του κλάδου είναι οι νέες πωλήσεις.
Για άλλη μια φορά επίσης επιβεβαιώνεται, ότι η πώληση ασφαλιστικών προγραμμάτων, έχει σχέση κυρίως με τη συναισθηματική πλευρά, παρά με τη στενή οικονομική – ορθολογική προσέγγιση, ακόμα και σήμερα που τα .κομπιουτεράκια έχουν βγει και όλες οι δαπάνες περνούν από το μικροσκόπιο.
Πηγή: Ιnsuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου