Ένας μεγάλος αριθμός πρακτόρων που συναλλάσσονται αποκλειστικά με ασφάλειες αυτοκινήτων, εκμεταλλεύονται το κλίμα των ημερών και δεν αποδίδουν τα ασφάλιστρά τους στις συμφωνημένες ημερομηνίες. Ενώ θα έπρεπε να αποδώσουν ασφάλιστρα του Νοεμβρίου/ Δεκεμβρίου 2009, επικαλούνται δυσκολίες είσπραξης, ενώ από μια μικρή έρευνα που έκανε μια Εταιρεία, διαπίστωσε ότι τα ασφάλιστρα εισπράττονται. Είναι αλήθεια ότι δημιουργήθηκε μέχρι στιγμής ένα μικρό εισπρακτικό πρόβλημα, δεν ισχύει όμως στο βαθμό που το δηλώνουν ορισμένοι πράκτορες.
Από την πλευρά των πρακτόρων, ακούμε τα ίδια παράπονα για το δικαίωμα συμβολαίου, που σε μερικές περιπτώσεις, μαζί με τα υπόλοιπα, ΦΚΕ και Φόρους, πλησιάζει το 37% των ασφαλίστρων. Θέλουν και σε αυτά τα ποσά προμήθεια οι Πράκτορες.
Η International, πχ, στο εξάμηνο, φτάνει τις επιβαρύνσεις στο 37% και στο ετήσιο το 33% και πληρώνει προμήθειες στο υπόλοιπο ασφάλιστρο. Η Εθνική, φτάνει το 25%-27%, όμως είναι αρκετά χαλαρωμένη και έχει ανείσπρακτα που φτάνουν και τους οκτώ μήνες η νέα διοίκηση έχει να αντιμετωπισει και αυτή την πρόκληση. Η DEMCO, από την άλλη πλευρά, δίνει προμήθεια σε ολόκληρο το εισπραττόμενο ποσό, ικανοποιώντας ιδιαίτερα τους πράκτορές της.
Πιστεύουμε πως τα σωματεία των πρακτόρων και των μεσιτών θα πρέπει να τραβήξουν λίγο το αυτί μερικών μελών τους και να δείξουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για τον κλάδο, για να μην κατηγορηθούν αργότερα, ότι φρόντιζαν κοντόφθαλμα τα συμφέροντά τους, αγνοώντας την επιβίωση της αγοράς. Μεγάλο πρόβλημα επίσης είναι οι μεγάλοι πράκτορες που χειρίζονται από ενα έως πέντε εκατομμύρια σε ασφάλιστρα αυτοκινήτων και εκμεταλλεύονται τις ανάγκες της ταμειακής ρευστότητας αρκετών εταιρειών για να εισπράττουν προμήθειες του 30%.
Μια αντικειμενική διαπίστωση, ωστόσο, για ένα μεγάλο αριθμό μικρών πρακτόρων που χειρίζονται μικρά χαρτοφυλάκια είναι ότι η προμήθεια του 20% που εισπράττουν επί του καθαρού ασφαλίστρου, αν αφαιρεθεί το δικαίωμα συμβολαίου και το ΦΚΕ, που φτάνει το 25%-30% του ασφαλίστρου, η καταβληθήσα προμήθεια μειώνεται στο 14%-15%.
Οι ζημιές, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να συνυπολογίζονται στους μεγαλοπράκτορες και να μετριάζεται το ύψος της προμήθειας. Διαφορετικά τα ασφάλιστρα αυτά είναι καταστροφικά και αποδεικνύουν τις ουσιαστικές χρηματικές αδυναμίες της εταιρείας που τα αποδέχεται.
Ποιός σας είπε οτι το μάνατζμεντ μιας ασφαλιστικής εταιρείας ζημιών στην Ελλάδα είναι εύκολη υπόθεση;
Πηγή: Ιnsurancedaily
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου