Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Η στρατηγική ανάπτυξης πλέον περνάει μέσα από την διαφοροποίηση

Η οικονομική κρίση έχει σημαντικές επιπτώσεις στον κλάδο μας, καθώς έχει επηρεάσει σημαντικά τις δύο κύριες αγορές από τις οποίες αντλούμε το πελατολόγιο μας. Την ασφαλιστική αγορά και την αγορά αυτοκινήτου.

Αγορές από τις οποίες η μεν του αυτοκινήτου το 2009 παρουσίασε συνολική μείωση πωλήσεων σε σχέση με το 2008 κατά 17,5%, ενώ η ασφαλιστική ταλαιπωρείται από την ανάκληση αρκετών αδειών λειτουργίας ασφαλιστικών εταιρειών καθώς και τη δυσκολία ρευστότητας.



Είναι λοιπόν αναπόφευκτο καθώς εξαρτόμαστε σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτές τις αγορές να επηρεάζονται και οι εταιρίες του κλάδου μας.

Χαριτολογώντας όπως λέμε «βήχει η ασφαλιστική αγορά και κρυώνουμε εμείς». Το νέο θεσμικό πλαίσιο από την άλλη πλευρά που δημιουργήθηκε με το αιφνιδιαστικό πέρασμα του νόμου 3651/2008 για τις Εταιρίες Οδικής Βοήθειας και την εφαρμογή του από τον Δεκέμβριο του 2008, ανέτρεψε τους σχεδιασμούς και τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών του κλάδου μας.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί ως ευρωπαϊκή πρωτοτυπία, υποχρεώνονται οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδικής βοήθειας να λειτουργήσουν χρησιμοποιώντας είτε ιδιόκτητα μέσα, είτε μέσα άλλων επιχειρήσεων οδικής βοήθειας.

Η χρήση ιδίων μέσων προϋποθέτει από τις επιχειρήσεις να διαθέτουν συγκεκριμένο αριθμό φορτηγών οχημάτων και οδηγών ανά νομό.

Οι εν λόγω ποσοτικές προϋποθέσεις όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ασφαλισμένων και στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά απαιτούν δαπάνες δυσανάλογες με το μέγεθος της ελληνικής αγοράς, με αποτέλεσμα τη δημιουργία τεράστιου λειτουργικού κόστους και ολιγοπωλιακών καταστάσεων.

Ο κλάδος της βοήθειας γενικότερα δεν είναι ανεπτυγμένος όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη καθώς στη χώρα μας ο όρος βοήθεια περιορίζεται στην Οδική Βοήθεια και τη Φροντίδα Ατυχήματος.

Σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως Γαλλία, Ιταλία, Iσπανία, η έννοια της βοήθειας είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη και προσφέρεται μέσα από μια ευρεία γκάμα προϊόντων και σε άλλους τομείς, αγορές και κοινωνικές ομάδες π.χ. υγεία, ταξίδι, οικογένεια, τρίτη ηλικία κτλ.

Σήμερα, αναμφισβήτητα η οικονομική κρίση, ο νέος νόμος της οδικής βοήθειας καθώς και εμμονή των ασφαλιστικών εταιριών στα παραδοσιακά προγράμματα βοήθειας (οδική βοήθεια, φροντίδα ατυχήματος), όπως επίσης και η επίτευξη συνεργασιών μέσω Πανευρωπαϊκών Συμφωνιών, στενεύουν και μειώνουν τα περιθώρια ανάπτυξης μέσω των αγορών που προαναφέραμε.

Η στρατηγική ανάπτυξης πλέον περνάει μέσα από την διαφοροποίηση, την ανάπτυξη νέων τομέων και διείσδυση νέων αγορών. Η Europ Assistance αποτελεί σημείο αναφοράς και είναι ο εφευρέτης της ιδέας της βοήθειας.

Ιδρύθηκε στο Παρίσι το 1963 από τον κ. Pierre Desnos, και έκτοτε πρωταγωνιστεί στον τομέα της βοήθειας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δραστηριοποιείται σε 208 χώρες, απασχολεί πάνω από 5.000 υπαλλήλους, παρέχοντας στους πελάτες της 24ωρη εξυπηρέτηση, 7 ημέρες την εβδομάδα, 360 ημέρες το χρόνο, μέσα από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών το οποίο ξεπερνά τους 402.000.

Στην Ελλάδα η εταιρία λειτουργεί από το 1965 μέσω αντιπροσώπου και από το 1989 ως υποκατάστημα της μητρικής εταιρίας και δραστηριοποιείται στην οδική βοήθεια, ιατρική βοήθεια, φροντίδα ατυχήματος και ταξιδιωτική ασφάλεια. 


Ευάγγελος Μαράκης, Εμπορικός Διευθυντής, Europ Assistance



Πηγή: Insuranceworld

1 σχόλιο:

  1. Η χρήση ιδίων μέσων προϋποθέτει από τις επιχειρήσεις να διαθέτουν συγκεκριμένο αριθμό φορτηγών οχημάτων και οδηγών ανά νομό.

    ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΕΙΣ ΟΔΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ
    ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΑΡΙΘΜΟ
    ΟΧΗΜΑΤΟΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΝ ΑΝΑ ΝΟΜΟ ???????

    ΑπάντησηΔιαγραφή