Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της ασφάλισης για αστική ευθύνη των πορθμείων, δημιουργώντας τεράστιο κενό σε ό,τι αφορά την προστασία των επιβατών από διάφορους κινδύνους όπως απώλεια ζωής, σωματικές βλάβες ή ζημιά πράγματος. Το 2006 ειδική επιτροπή κατάρτισε την απόφαση που καθόριζε τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια σε 50 χιλιάδες ευρώ για σωματικές βλάβες και 10 χιλιάδες ευρώ για υλικές ζημιές ανά επιβάτη.
Τα παραπάνω επισημαίνει ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Συνεταιρισμού Θαλάσσιας Αλληλασφάλισης, Προστασίας Αποζημίωσης και Πολεμικών Κινδύνων, Νίκος Βελλιάδης, προσθέτοντας ότι το κενό αυτό εξακολουθεί και υπάρχει παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει υπογράψει τη συμμετοχή της στη διεθνή συμφωνία που καθορίζει τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια για κάθε πλοίο το οποίο εκτελεί δρομολόγια στην ακτοπλοΐα.
Ας σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί και στο αντίστοιχο κοινοτικό κεκτημένο. Υπενθυμίζεται ότι με το νόμο 2932/2001 ορίστηκε η υποχρεωτική πλήρης ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων όλων των RO-RO, των επιβατηγών και φορτηγών πλοίων που δρομολογούνται σε γραμμές του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών εντός της ελληνικής επικράτειας.
Δυστυχώς, ο ανωτέρω νόμος ουδέποτε εφαρμόστηκε ουσιαστικά για τα εκατοντάδες πορθμεία, σημειώνει ο κ. Βελλιάδης. Μάλιστα, συνεχίζει, νεώτερος νόμος ο 3450/2006 επί υπουργίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη τροποποίησε τον αρχικό περιορίζοντας τους ασφαλιζόμενους κινδύνους στην απώλεια ζωής ή σωματικής βλάβης ή ζημιά πράγματος που έλαβε χώρα πάνω στο πλοίο, παρά τις ενστάσεις των ενδιαφερομένων και τις επιταγές που απορρέουν από τις διεθνείς συμφωνίες.
Επιπρόσθετα η συγκεκριμένη ρύθμιση προέβλεψε ότι τα απαιτούμενα ασφαλιστικά ποσά θα ρυθμιστούν με την έκδοση σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης.
Με σκοπό την έκδοση της υπουργικής απόφασης, συγκροτήθηκε το 2006 ειδική επιτροπή η οποία κατάρτισε την απόφαση που καθόριζε τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια σε 50.000 ευρώ για σωματικές βλάβες και 10.000 ευρώ για υλικές ζημιές ανά επιβάτη, κεφάλαια τα οποία είναι πολύ χαμηλότερα από αυτά που προβλέπει η διεθνής συμφωνία. Παρά την προετοιμασία όμως τέτοια απόφαση δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα παρά τα προβλεπόμενα χαμηλά ποσά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το προαναφερθέν κενό, υπογραμμίζει ο κ. Βελλιάδης.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνεταιρισμού Θαλάσσιας Αλληλασφάλισης, Προστασίας Αποζημίωσης και Πολεμικών Κινδύνων, επισημαίνει την ανάγκη η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη να εξετάσει και πάλι το θέμα και να αποφασίσει την εφαρμογή τουλάχιστον των ασφαλιζομένων κεφαλαίων που έχει προτείνει η επιτροπή το 2006, ώστε σταδιακά να προσαρμοσθεί η χώρα μας στα κεφάλαια που προβλέπουν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η διεθνής συμφωνία.
Για να μην τρέχουμε την τελευταία στιγμή να προσαρμοστούμε στις υποχρεώσεις μας έναντι των Βρυξελλών, που ούτως ή άλλως αφορούν την προστασία του επιβάτη καταλήγει ο κ. Βελλιάδης.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου