Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

Περί Εισπρακτικών εταιριών

H καθυστέρηση της ψήφισης του Νομοσχεδίου από την Βουλή, "περί υπερχρεωμένων νοικοκυριών" έχει αφήσει τις εισπρακτικές εταιρείες να "οργιάζουν" χωρίς δεοντολογικό φραγμό προκαλώντας την οργή και αγανάκτηση των πολιτών αλλά και πολίτες που έχουν λάβει δάνεια από τράπεζες με οποιαδήποτε μορφή τονίζει σε υπόμνημα της η ‘Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων με υπόμνημα της στην υπουργό Οικονομίας κ.Λούκα Κατσέλη. 

Διαβάστε το υπόμνημα:



ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΜ35 Χανιά 22-02-2010
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ν. ΧΑΝΙΩΝ

Αριθμ.Πρωτ. 652
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 αρ.2
Πληροφορίες¨2821092666
Τηλέφωνο:2821092666
FAX ¨282109266
Εmail:epkxan @gmail.com

ΠΡΟΣ:-Υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
& Ναυτιλίας κ.Λούκα Κατσέλη
"Σχετ. με κατάθεση νέου Νόμου
περί εισπρακτικών εταιρειών"


KOIN -Υφυπουργό Οικονομιας Αναταγωνιστικότητας
& Ναυτιλίας
κ.Παναγιώτη Μπόλαρη
- Γεν. Γραμματέα Καταναλωτή
κ.Δημήτρη Σπυράκο

Αξιότιμη κ Υπουργέ,
Η καθυστέρηση της ψήφισης του Νομοσχεδίου από την Βουλή, "περί υπερχρεωμένων νοικοκυριών" έχει αφήσει τις εισπρακτικές εταιρείες να "οργιάζουν" χωρίς δεοντολογικό φραγμό προκαλώντας την οργή και αγανάκτηση των πολιτών αλλά και πολίτες που έχουν λάβει δάνεια από τράπεζες με οποιαδήποτε μορφή και κάποια στιγμή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στην πληρωμή των δόσεων ακόμα και με καθυστέρηση λίγων ημερών, είναι στην κυριολεξία έρμαια των εταιρειών αυτών, οι οποίες ανα λαμβάνουν τον ρόλο"του γορίλα" έχοντας συνάψει συμφωνίες με τις τράπεζες για την διεκπεραίωση του έργου αυτού, εισπράττοντας ποσοστά επί των εισπράξεων που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το 20% της εισπραττομένης οφειλής..

Η δράση των εταιρειών αυτών δεν περιορίζεται στον θεσμοθετημένο ρόλο τους που αφορά την ενημέρωση των οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές ,αλλά υπεισέρχονται πολλές φορές και σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ετσιθελικά και με περισσό θράσος.

Ο υπάρχον Νόμος του 3758/2009, σε τίποτα δεν βελτίωσε το υπάρχον πεδίον από μεριάς καταναλωτή, απλώς κατοχύρωσε την ύπαρξη αυτών των εταιρειών μετονομάζοντας τες σε ενημερωτικές εταιρείες ,δίνοντας λεξική ωραιοποίηση του ρόλου τους.Ο Νόμος θέλει εκ βάθους τροποποίηση με πρωτεύοντα ρόλο την προστασία του πολίτη-δανειολήπτη-καταναλωτή.

Η πολιτεία έχει καθοριστικό ρόλο για την δράση αυτών των εταιρειών, και πρέπει άμεσα να αναλάβει το ρόλο της που είναι το ξεκαθάρισμα της ύπαρξης αυτών των εταιρειών,καταγράφοντας προϋποθέσεις διαχείρισης αλλά και τιμωρία σε περιπτώσεις υπέρβασης των θεσμοθετημένων ορίων, εδώ υπάρχουν παραβάσεις του Ποινικού Κώδικα, ο πολίτης είναι έρμαιον αυτών των εταιρειών με ενεξέλεκτο ρόλο και με παρατηρητές όλους, εκτός από τους οφειλέτες που καθημερινά βιώνουν το"δράμα".

Ο ήδη υπάρχον Νόμος η βιωσιμότητα του οποίου μετράει περίπου ένα έτος, δεν προσέφερε βελτίωση στην συμπεριφορά των εταιρειών, γιατί είναι νόμος με πολλά "πρέπει" και τίποτα εφαρμοστέο, γιατί μπορεί ο καθένας να αναλαμβάνει μία εργολαβική εταιρεία από Τράπεζες ή άλλους φορείς, και εκείνο που μετράει περισσότερο για την επιβράβευσή του είναι πως θα πιέσει περισσότερο τον οφειλέτη ,τα μέσα δεν ενδιαφέρουν τον εντολέα ,τον ενδιαφέρει ο σκοπός ,που είναι η είσπραξη των οφειλών και η ρευστότητα στο ταμείο του.

Δεν μπορεί ο κάθε δανειολήπτης να έχει μόνιμο τηλεφωνητή τις ενημερωτικές εταιρείες, οι οποίες να τον ενοχλούν κάθε ένα λεπτό της ώρας με το ίδιο στημένο σενάριο, να τον παραπλανούν και να τον εκβιάζουν ότι αν δεν βρει τα αιτούμενα χρήματα θα χάσει τα περιουσιακά του στοιχεία, να τον ενημερώνουν σε ώρες ακατάλληλες( κοινής ησυχίας ),στην δουλειά του κ.λ.π.φθάνοντας στο σημείο να ελέγχουν και την προσωπική του ζωή και τον οικονομικό του προϋπολογισμό, Ο Οφειλέτης είναι το στημένο θύμα ο άνθρωπος εκείνος που μπορεί να χρωστάει αλλά κανείς δεν αντλεί το δικαίωμα από πουθενά να τον παραπλανά και να τον εκβιάζει προκαλώντας του ψυχική φθορά και χωρίς να μπορεί να αποδείξει την ψυχική αυτή την πίεση που υφίσταται "δεν έχει την νόμιμη δυνατότητα καταγραφής των συνομιλιών"

Για βελτίωση της νομοθεσίας η πολιτεία οφείλει να δώσει νομική κάλυψη στον οφειλέτη ώστε να μπορεί να καταγράφεται η ομιλία του με την επικοινωνία με τον υπάλληλο της ενημερωτικής εταιρείας, ώστε να έχει τεκμηριωμένα στοιχεία απέναντι στην δικαιοσύνη.

Στα γραφεία μας καθημερινά φθάνουν κατατρογμαγμένοι καταναλωτές, οι οποίοι μας καταθέτουν τον εκνευρισμό τους και ότι έχουν χάσει την ησυχία τους, πολλές φορές η όχληση γίνεται και για ελάχιστα Ευρώ της τάξης των 30 Ευρώ.

Σήμερα οι καταναλωτές βιώνουν εκτός από την κρίση της οικονομικής ύφεσης με ότι αυτό συνεπάγεται (ανεργία , μείωση μισθών , χρέη) και το μεγαλύτερο βραχνά που καθημερινά τους πιέζει με τηλέφωνα σε ακατάλληλες ώρες, με διανομή προσωπικών στοιχείων όπου λάχει με αναξιοπρεπή συμπεριφορά.

Ο Θεσμός των εισπρακτικών εταιρειών στην κατάσταση που λειτουργεί σήμερα καθίσταται επικίνδυνος για την κοινωνική ισορροπία των καταναλωτών ,διότι συνεχώς διευρύνεται ,παρέχεται η διαχείριση ανθρωπίνων προσωπικών δεδομένων σαυτές τις εταιρείες δανειοληπτών, δίνονται από τις τράπεζες στις εταιρείες που κανείς δεν ξέρει εάν χρησιμοποιούνται και πώς, σε βάρος των καταναλωτών.αφού ο ρόλος τους είναι εξώδικος και ενημερωτικός από την μια ,αλλά και η ανάθεση του έργου σε άσχετους ανθρώπους ,χωρίς καμιά πιστοποίηση ήθους και νομιμότητας, χωρίς διασφάλιση του απόρρητου προσωπικών δεδομένων η πολιτεία οφείλει να το εξετάσει με αυστηρότητα.

«Δύο είναι τα σημαντικότερα “αδικήματα” που διαπράττονται από τις εισπρακτικές: αυτό της παρενόχλησης, με την ένταση, το ύφος αλλά και τις ακατάλληλες ώρες που γίνονται τα τηλεφωνήματα, κι αυτό της παραπλάνησης. «Λένε ότι εάν δεν πληρωθεί η οφειλή, θα βγει, για παράδειγμα, το σπίτι στον πλειστηριασμό»,

κ .Υπουργέ,
Στη νέα εφεύρεση των ενημερωτικών εταιρειών, που ευγενικά από την προηγούμενη Κυβέρνηση βαφτίστηκαν έτσι, εσείς από την θέση τηςαντιπολίτευσης τότε, δεν συμφωνούσατε και θεωρούσατε τον Νόμο λειψό, τέχνασμα του νέου προϊόντος παροχής υπηρεσιών για είσπραξη οφειλών για να νομιμοποιηθούν κάποιες εταιρείες και να μπορούν να ελεγχθούν από μεριάς πολιτείας.

Δυστυχώς επειδή και με την λειτουργία του" ΜΗΤΡΏΟΥ" ως ανεξάρτητου Τμήματος στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τα φαινόμενα που βιώνουμε ως καταναλωτές δεν θα αλλάξουν ως δια μαγείας,πιστεύουμε και περιμένουμε ένα νέο Νόμο που εσείς θα φέρετε στην Βουλή που θα παρέχει την προστασία που απαιτείται στον οφειλέτη χωρίς τα γνωστά "παρατράγουδα" εις βάρος της ψυχικής ισορροπίας του, ένα Νόμο που ο καθένας θα έχει το ρόλο που θα του δίνεται μέσα από αυτόν ,θα οφείλει να τον σέβεται και πιστά να τον υπηρετεί.

Με τον νέο Νόμο περιμένουμε
1)Να διαχωριστούν οι ρόλοι (εντολέα, ενημερωτική εταιρεία, οφειλέτη)
2)Καμία ανοχή σε παραβίαση αρχών και δικαιωμάτων των καταναλωτών
2)Να καθιερωθούν σοβαρές διοικητικές κυρώσεις σε Εταιρείες με έσχατο την διαγραφή από το Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
3Να επιτραπεί η μαγνητοφώνηση της συνομιλίας από τον οφειλέτη μεταξύ αυτού και υπαλλήλου.
4)Οριοθέτηση της δράσης των εισπρακτικών εταιρειών , να μην μπορούν να λάβουν μέρος σε πλειστηριασμό κατά την ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων οφειλέτη που είχαν διαχειριστεί την ενημερωτική του οφειλή.

κ. Υπουργέ

Επειδή η κατάθεση και η αναμόρφωση σε νέα βάση του Νόμου " περί εισπρακτικών εταιρειών" όπως είθισται να ονομάζονται δημιουργεί κοινωνική ισορρόπηση χωρίς να προκαλεί δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό, πιστεύουμε ότι η επιμέλεια του και η κατάθεσή του προς ψήφιση στην βουλή τίθεται από τις πρώτες προτεραιότητες σας,και οφείλεται άμεσα να πράξετε για να απαλλάξετε χιλιάδες πολίτες οφειλέτες από τα πυρά των εισπρακτικών εταιρειών που με ανέντιμες και χωρίς ήθος συμπεριφορές τους έχουν οδηγήσει σε δικαιολογημένο εκνευρισμό.

Τέλος κ Υπουργέ καταθέσετε το Προσχέδιο του νέου Νόμου και τότε αναλυτικότερα θα έχουμε την δυνατότητα να τοποθετηθούμε.

Με ιδιαίτερη Εκτίμηση

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων

Ιωάννα Μελάκη 

Πηγή: Nextdeal

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου