Αποκλειστική έρευνα του nextdeal στην 1η Ημερίδα Φαρμακοποιών
"Κυβέρνηση και ασφαλιστικές πρέπει να βρουν κοινό σημείο συνεργασίας και να λάβουν μέτρα για την προστασία και ανάπτυξη της αγοράς των φαρμακοποιών", δηλώνει η Φαρμακοποιός – Σύμβουλος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας της εταιρείας Θ.Χαραμή ΕΠΕ και υπεύθυνη της διοργάνωσης ‘1η Ημερίδα Φαρμακοποιών’ που έγινε στο ‘ΘΕΑΤΡΟΝ’ Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος το Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2009, με πρωτοβουλία του περιοδικού ‘Pharmacy Management’ και ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και με αριθμό επισκεπτών πέραν των προσδοκιών. Το nextdeal.gr παρακολούθησε την ημερίδα και συνομίλησεμε φαρμακοποιούς για την ασφαλιστική τους κάλυψη αλλά και τα γενικότερα θέματα που τους απασχολούν. Διαβάστε στη συνέχεια το πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ γύρω απο ένα κλάδο που πρέπει να ενδιαφέρει τους ασφαλιστές.
"Κυβέρνηση και ασφαλιστικές πρέπει να βρουν κοινό σημείο συνεργασίας και να λάβουν μέτρα για την προστασία και ανάπτυξη της αγοράς των φαρμακοποιών", δηλώνει η Φαρμακοποιός – Σύμβουλος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας της εταιρείας Θ.Χαραμή ΕΠΕ και υπεύθυνη της διοργάνωσης ‘1η Ημερίδα Φαρμακοποιών’ που έγινε στο ‘ΘΕΑΤΡΟΝ’ Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος το Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2009, με πρωτοβουλία του περιοδικού ‘Pharmacy Management’ και ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και με αριθμό επισκεπτών πέραν των προσδοκιών.
Το θέμα της Ημερίδας, Φαρμακείο: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.. Στόχος της ημερίδας να μπορέσει να αντιμετωπίσει σωστά ο ‘φαρμακοποιός’ τις αλλαγές και τις προκλήσεις της αγοράς, έτσι λοιπόν σύμφωνα με όσα ανέφερε στο nextdeal.gr η κα Χαραμή ο‘ φαρμακοποιός εκτός από επιστήμονας και από το ότι προσφέρει πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας, θέση ιδιαίτερα λεπτή και υπεύθυνη, είναι και επιχειρηματίας και καλείται να δει το φαρμακείο του με το βλέμμα του επιχειρηματία ώστε να είναι βιώσιμο και να επιτύχει κερδοφορία’
Μεταξύ των άλλων, η κα Χαραμή βλέπει με διαφορετικό βλέμμα την σχέση ιδιωτικής ασφάλισης και φαρμακοποιού, δίνοντας μια τελείως διαφορετική – πρωτοποριακή άποψη που ξεπερνάει τα συνηθισμένα όρια που μέχρι τώρα δείχνει να έχει υιοθετήσει τόσο ο κλάδος ιδιωτικής ασφάλισης όσο και των φαρμακοποιών. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ‘πολλές ξένες ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν κίνητρα στο φαρμακοποιό, αυτό σημαίνει ότι επιστρέφουν στους πελάτες του φαρμακείου κάποιο ποσό από αγορές φαρμάκων εκτός λίστας, παραφαρμακευτικών και OTC, ενώ ο φαρμακοποιός από την πλευρά έχει ο ίδιος ένα είδος επιβράβευσης.
Η πορεία του κλάδου
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, με άνοδο που αγγίζει περίπου 5% επί του τζίρου έκλεισε το 2009 έναντι του 2008 για τους φαρμακοποιούς, περαιτέρω δε, ανάπτυξη αναμένεται μέσα στο 2010 για τους φαρμακοποιούς που θα προσαρμοστούν στις νέες τάσεις της αγοράς και τις συνθήκες του νέου ‘επιχειρείν’. Με άλλα λόγια τα φαρμακεία που θα επιτύχουν καλύτερη οργάνωση και αποδοτικότερη λειτουργία, επίσης επέκταση σε νέα προϊόντα όπως αυτά είναι τα παραφαρμακευτικά, τα φυτικά και τα βιολογικά και την ένταξη τους σε δίκτυα θα καταφέρουν να ξεφύγουν κατά πολύ από το μέσο όρο ανάπτυξης της αγοράς.
Όπως συγκεκριμένα δηλώνει ο Διευθυντής της Pharmaplus AΕ του Ομίλου Lavipharm, κος Στέλιος Μουσαμάς (φωτογραφία αριστερά) "το δίκτυο παρέχει στον φαρμακοποιό τεχνογνωσία σε διάφορους τομείς, όπως σε αυτό της μηχανογράφησης, της οργάνωσης του χώρου, στην σύναψη εμπορικών συμβάσεων, στην παρακολούθηση των οικονομικών στοιχείων, στο σχεδιασμό στρατηγικής μάρκετινγκ, στην προσέλκυση νέων πελατών εκδίδοντας για παράδειγμα κάρτα επιβράβευσης για το πελάτη, κα".
Για το θέμα των κύριων επιχειρηματικών κινδύνων που αντιμετωπίζει ο κλάδος τόσο ο κος Μουσαμάς όσο και η κα Χαραμή συμφωνούν σημειώνοντας ότι η νέα φαρμακευτική πολιτική που έχει ως στόχο την επαναφορά της ελεγχόμενης συνταγής και η μείωση των τιμών των φαρμάκων θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της κερδοφορίας του κλάδου ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχει και το ‘αγκάθι’ της καθυστέρησης εξόφλησης λογαριασμών των φαρμακείων από τα ταμεία.
Για την ασφάλιση τους
Σε μίνι έρευνα που έκανε το περιοδικό στους φαρμακοποιούς και σε συνομιλίες που είχε κατά την διάρκεια της ημερίδας, διαπιστώνεται ότι παρά την οικονομική ύφεση, τα φαρμακεία μέσα στο 2009 γνώρισαν ανάπτυξη και μάλιστα όπως μερικοί ανέφεραν από 10% μέχρι και 50%, ανάπτυξη μεγαλύτερη του μέσου όρου της αγοράς, ειδικά όσο είχαν ενταχθεί σε δίκτυα.
Επειδή ωστόσο μιλάμε για ένα κλάδο ευαίσθητο ως προς την υγεία και την ασφάλεια, οι περισσότεροι εξ αυτών δηλώνουν ότι έχουν υπογράψει συμβόλαιο αστικής ευθύνης έναντι σχετικών αδικημάτων ή παραλείψεων, σημειώνοντας επί παραδείγματι ο κος Μακρυγιάννης, φαρμακοποιός επί 37 χρόνια στο Νέο Κόσμο ότι το συμβόλαιο αστικής ευθύνης που έχει υπογράψει με την Εθνική Ασφαλιστική καλύπτει λάθη φαρμακοποιών από εκτέλεση οδηγιών για κάποια παρασκευή φαρμάκου που δόθηκαν, λάθη ασκούμενων, συνεταίρων και υπαλλήλων, υπογραμμίζοντας ότι τα συμβόλαια των φαρμακοποιών έχουν χαμηλό κόστος γιατί οι κίνδυνοι είναι χαμηλοί και έτσι είναι προσιτά προς όλους.
Κάποιοι από τους ερωτηθέντες σημειώνουν ότι επειδή μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί κάτι σοβαρό, δεν γνωρίζουν και πόσο αποτελεσματικές είναι στο ρόλο τους οι ασφαλιστικές και πόσο καλά αποζημιώνουν.
Δεν γνωρίζουν
Σε αυτή την μικρής διάρκειας μίνι έρευνα πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρξαν και κάποιοι, κυρίως εκ της περιφέρειας που δεν γνώριζαν καθόλου το θέμα ασφάλισης αστικής ευθύνης φαρμακείων λόγω ελλείψεως επαρκών γνώσεων και όχι οικονομικού προϋποθέσεων, τονίζοντας ότι ‘και αν γίνει κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει σε φαρμακείο, θα δούμε τι θα κάνουμε, μάλλον θα πληρώσουμε από την τσέπη μας’. Να σημειωθεί, και σίγουρα οι ασφαλιστικές εδώ θα πρέπει να παίξουν σωστά το ρόλο τους, ότι φαρμακοποιοί και πάλι εκ της επαρχίας εμπλέκουν κάποια κρατικά σεμινάρια που παρακολούθησαν πριν περίπου όπως λένε τέσσερα με πέντε χρόνια, πιστεύοντας ότι το πιστοποιητικό που τους δόθηκε και αφορά τον ‘τεχνικό ασφαλείας τους καλύπτει έναντι αδικημάτων αστικής ευθύνης. Τέλος, τα μέχρι τώρα στοιχεία της έρευνας αυτής δεν έδειξαν ότι οι φαρμακοποιοί ασφαλίζονται για τυχόν παράδοση λάθος παρτίδας, χαλασμένης παρτίδας, merchandising, καθυστερήσεις παραδόσεων κτλ, καθώς όπως λένε η λάθος ή ή χαλασμένη παρτίδα αμέσως ανακαλείται από την φαρμακευτική και συν τοις άλλοις εξασφαλίζονται από το τιμολόγιο. Όσο για τις παραδόσεις αυτές υπογραμμίζουν ρητά ότι γίνονται ανελλιπώς και τρεις φορές μέσα στην ημέρα δηλώνοντας ότι ‘τα φαρμακεία έχουν άρτια οργάνωση’.
Πηγή: Nextdeal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου