Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Το «αργό» πέφτει, τα πρατήρια πωλούν ακριβά

Πηγή:Καθημερινή
Ιδιαίτερα αυξημένο είναι το κόστος των οδικών μετακινήσεων το τελευταίο διάστημα, καθώς παρά την πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου μέχρι και τα μέσα της περασμένης εβδομάδας, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα από τις 20 Ιουλίου και έπειτα βρίσκεται σταθερά σε επίπεδα άνω του 1,70 ευρώ/λίτρο.

Με άλλα λόγια, στην αιχμή της τουριστικής περιόδου κάθε επίσκεψη στο πρατήριο για το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός μεσαίου αυτοκινήτου κοστίζει τουλάχιστον 70-80 ευρώ.


Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης από τις 5 Ιουλίου 2011, δηλαδή από την επομένη της κατάργησης του πλαφόν που είχε επιβληθεί στις 3 Μαΐου σε 13 νομούς της χώρας, ξεκίνησε να έχει ανοδική πορεία, η οποία συνεχίστηκε μέχρι και τις προηγούμενες ημέρες. Από 1,654 ευρώ/λίτρο στις 5 Ιουλίου η μέση πανελλαδικά τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διαμορφωνόταν στα μέσα της εβδομάδας σε 1,702 ευρώ/λίτρο. Στο διάστημα, μάλιστα, από 31 Ιουλίου έως 3 Αυγούστου η μέση τιμή έφτασε το 1,712 ευρώ/λίτρο, ενώ τις ίδιες ημέρες η μέγιστη τιμή άγγιξε το 1,90 ευρώ/λίτρο.
Αν μη τι άλλο, το παραπάνω δείχνει ότι το πλαφόν αποτελεί μέτρο καθαρά βραχυπρόθεσμου αποτελέσματος και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να δώσει λύση στα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα της αγοράς καυσίμων.

Βεβαίως, στις τουριστικές περιοχές, είτε λόγω των ειδικών συνθηκών των τοπικών αγορών (νησιά με αυξημένο κόστος μεταφοράς καυσίμων, λίγα πρατήρια και επομένως μειωμένος ανταγωνισμός) είτε λόγω απλώς της πρόθεσης κάποιων να επιτύχουν υπερβολικό κέρδος εκμεταλλευόμενοι την τουριστική κίνηση, οι τιμές τις τελευταίες εβδομάδες ξεπέρασαν ακόμη και το 1,90 ευρώ/λίτρο. Από το Σάββατο 6 Αυγούστου σε τρεις νομούς (Δωδεκανήσου, Χίου και Κυκλάδων) τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος προχώρησαν στην επιβολή πλαφόν στην τιμή λιανικής και στους δύο πρώτους νομούς και στην τιμή χονδρικής, μέτρο το οποίο θα διατηρηθεί μέχρις ότου η αγορά ομαλοποιηθεί.

Σε άλλους πάντως νομούς με υψηλή τουριστική κίνηση, όπου δεν έχει επιβληθεί πλαφόν, οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης διαμορφώνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Στον νομό Λασιθίου η μέση τιμή της αμόλυβδης την Τετάρτη 10 Αυγούστου βρισκόταν στα 1,808 ευρώ/λίτρο, στην Κεφαλονιά σε 1,797 ευρώ/λίτρο, στο Ρέθυμνο σε 1,777 ευρώ/λίτρο, στην Κέρκυρα στο 1,766 ευρώ/λίτρο, στο Ηράκλειο σε 1,765 ευρώ/λίτρο, στα Χανιά σε 1,760 ευρώ/λίτρο, στη Λέσβο σε 1,720 ευρώ/λίτρο, ενώ στην επίσης τουριστική Χαλκιδική η μέση τιμή της αμόλυβδης βρισκόταν στα 1,692 ευρώ/λίτρο. Βεβαίως, στη γειτονική Θεσσαλονίκη, όπου μάλιστα υπάρχουν αποθήκες καυσίμων, η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν την ίδια ημέρα 1,649 ευρώ/λίτρο, στα χαμηλότερα πανελλαδικώς επίπεδα.

Με βάση τα στοιχεία της Κομισιόν (8/8/2011) η Ελλάδα συνεχίζει να διατηρεί τον τίτλο της χώρας με την ακριβότερη μετά φόρων βενζίνη στην Ε.Ε., στην τιμή των 1,709 ευρώ/λίτρο, ενώ με βάση τις τιμές προ φόρων είναι η πέμπτη ακριβότερη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου