Πηγή: Ημερησία
Μόλις 3.864 νέα Ι.Χ. διατέθηκαν στο α' 15ήμερο του Ιουνίου
έναντι 6.046 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι
Νέα μεγάλη «βουτιά» 36,1% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15θήμερο του Ιουνίου καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 3.864 Ι.Χ. έναντι 6.046 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι σημαίνοντας συναγερμό σε ολόκληρο τον κλάδο ενόψει της έλευσης του καλοκαιριού, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις πέφτουν...
Μάλιστα πέραν της πτώσης στις πωλήσεις Ι.Χ. εξαιρετικά μειώνεται και ο
ρυθμός απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων προς τα Κέντρα Ανακύκλωσης της
Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) επιβεβαιώνοντας
κάποιους συγκρατημένους αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου.
Οσον αφορά στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων Ι.Χ. για το πρώτο
15θήμερο είχαμε μεγάλες ανακατατάξεις στην πρώτη πεντάδα, ενώ δεν ήταν
και λίγες οι εισαγωγικές εταιρείες που είδαν τις πωλήσεις τους
κυριολεκτικά να καταρρέουν!
Ταξινομήσεις
Ειδικότερα στις 5 πρώτες θέσεις βρέθηκαν η Nissan με 398 ταξινομήσεις, η
VW με 376, η Opel με 370, η Fiat με 311 και η Toyota με 296 πωλήσεις
αυτοκινήτων. Σε επίπεδο αύξησης πωλήσεων σε σχέση πάντα με το αντίστοιχο
15θήμερο του Ιουνίου πέρσι στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν η Volvo με
118,2%, η Porsche με 50%, η Kia με 34,4%, η Nissan με 22,8% και η
Chevrolet με 12,7%.
Στον αντίποδα με μηδενικές πωλήσεις στο πρώτο 15θήμερο του Ιουνίου
βρέθηκαν οι Lancia, SsangYong και Land Rover. Οι πωλήσεις Ι.Χ. σε
επίπεδο έτους (έως 15/6/2011) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι
καταγράφουν πτώση 45% καθώς έχουν διατεθεί 49.364 αυτοκίνητα έναντι
89.787 οχημάτων. Το μέτρο της απόσυρσης σίγουρα λειτούργησε θετικά ως
προς τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων αλλά σε καμία περίπτωση δεν
έχει αποδώσει τα αναμενόμενα που προσδοκούσαν κάποια κυβερνητικά στελέχη
αλλά και εισαγωγείς.
Απόσυρση
Μάλιστα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΔΟΕ μέχρι τις 12 Ιουνίου είχαν οδηγηθεί στα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ περίπου 27.050 Ι.Χ. και σχεδόν 900 επαγγελματικά οχήματα.
Ωστόσο σε καμία περίπτωση οι κάτοχοί τους δεν τα έχουν αντικαταστήσει
με κάποιο καινούριο αυτοκίνητο και σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην «Η»
στελέχη της αγοράς: «Οι καταναλωτές που είναι αποφασισμένοι να αλλάξουν ή
να αποκτήσουν κάποιο καινούριο ή μεταχειρισμένο Ι.Χ. περιμένουν να
ξεκαθαρίσει το τοπίο με τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και με την άρση
απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης ώστε να λάβουν τις τελικές τους
αποφάσεις, ενώ από την άλλη μεριά η αβεβαιότητα που έχει κυριεύσει τη
μεγάλη πλειοψηφία των αναποφάσιστων καταναλωτών αποτελεί και το μεγάλο
πλήγμα στην αγορά Ι.Χ.».
Πάντως σχεδόν 1 στους 10 ιδιοκτήτες φαίνεται διατεθειμένος να
αντικαταστήσει το παλιό του Ι.Χ. κάνοντας χρήση του μέτρου της απόσυρσης
από 2 στους 10 που ήταν τον προηγούμενο μήνα! Τα μέτρα «φρενάρουν» τις
πωλήσεις Ι.Χ. Το αυτοκίνητο είναι γνωστό πως αποτελεί το πλέον
υπερφορολογημένο καταναλωτικό προϊόν καθώς πέραν του Τέλους Ταξινόμησης
υπόκεινται σε αυξημένο ΦΠΑ, ενώ σε κάποιες κατηγορίες επιβάλλεται και
Φόρος Πολυτελείας.
Πέραν λοιπόν των εισαγωγικών δασμών οι νέες αυξήσεις που έχουν
ανακοινωθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012 κατά 10% αλλά και η επιβολή
έκτακτης εισφοράς σε οχήματα με κινητήρες από 2 ή 3 λίτρα που «τσιμπάει»
150.000 ή 39.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αντίστοιχα έχουν οδηγήσει σε
αναστάτωση όχι μόνο εισαγωγείς και εμπόρους αλλά και τους καταναλωτές οι
οποίοι δεν προβαίνουν σε σχεδόν καμία αγορά.
Οπως αναφέρουν στην «Η» στελέχη της αγοράς η αβεβαιότητα που έχει
κυριεύσει τους Ελληνες καταναλωτές οι οποίοι ήταν πρόθυμοι να
αντικαταστήσουν το παλιό τους Ι.Χ. με κάποιο καινούριο αυξάνεται
συνεχώς. Επίσης αυξάνεται και ο αριθμός των πελατών που ακυρώνουν τις
παραγγελίες τους, ενώ οι λιγοστοί επισκέπτες των εκθέσεων δεν προβαίνουν
σε καμία απολύτως κίνηση απόκτησης νέου αυτοκινήτου.
Στα μεταχειρισμένα επίσης η κίνηση έχει περιοριστεί πολύ, ενώ όσοι
έχουν αποφασίσει να αλλάξουν ή να αποκτήσουν κάποιο Ι.Χ. αναζητούν
μοντέλα με κινητήρες έως 1.400 κ.εκ. Και βέβαια η τιμή τους να μην
ξεπερνά τις 4.000 ευρώ και βέβαια ως προκαταβολή θα πρέπει να
υπολογίζουμε το Δικαίωμα της Απόσυρσης...».
Στοπ στα δάνεια!
Οι τράπεζες και εκείνες με τη σειρά τους μέσα σε όλο αυτό το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει όχι μόνο στην αγορά αυτοκινήτου αλλά στην ελληνική οικονομία σύμφωνα με στελέχη της αγοράς δεν εγκρίνουν σχεδόν καμία αίτηση δανειοδότησης ιδιώτη καταναλωτή για αγορά αυτοκινήτου. Από την άλλη μεριά ο κύβος φαίνεται πως έχει ριφθεί και απαιτούν τα δάνεια που έχουν δώσει σε επαγγελματίες του κλάδου και δεν είναι εντάξει στις μηνιαίες καταβολές τους γεγονός που θα οδηγήσει σε νέο γύρο λουκέτων και κανονιών...
Αλλαγές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Μεγάλες ζημίες καταγράφουν οι εισαγωγικές εταιρείες
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι δεδομένο πως έχει γυρίσει σελίδα και
όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν εισαγωγικές θα αλλάξουν χέρια,
κάποιες άλλες θα υπαχθούν στο άρθρο 99, ενώ κάποιες άλλες θα
εγκαταλείψουν τη χώρα. Μέχρι σήμερα χέρια έχουν αλλάξει η Land Rover, η
Porsche και η Lancia, ωστόσο οι τεράστιες ζημίες που καταγράφουν όλες
σχεδόν οι εισαγωγικές κάθε ημέρα που περνάει επισπεύδουν τις διεργασίες
μεταξύ των ενδιαφερομένων...
Αλλωστε είναι γνωστό ποιες εταιρείες δεν έχουν ετοιμοπαράδοτα καινούρια
αυτοκίνητα, κάποιες άλλες δεν έχουν ούτε βασικά ανταλλακτικά να δώσουν
στο επίσημο δίκτυό τους, ενώ κάποιες άλλες ευελπιστούν να βρουν αγοραστή
σύντομα ώστε να φύγουν από την ελληνική αγορά... Πάντως οι απολύσεις
αποτελούν καθημερινό φαινόμενο στον κλάδο, όπως επίσης και τα λουκέτα
καταστημάτων, ενώ από την άλλη μεριά ενισχύεται η φοροδιαφυγή, όπως
επίσης και η εισφοροδιαφυγή μειώνοντας ακόμη περισσότερο τα
δημοσιονομικά έσοδα της χώρας καθώς ανθούν οι παράνομες online πωλήσεις
Ι.Χ. από πρώην εμπόρους και τα παράνομα συνεργεία σε πυλωτές και γκαράζ
κατοικιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου