Πηγή: Ημερησία
Οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς είναι ότι μέσα στα
επόμενα δύο χρόνια το 90% της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής θα προέρχεται
από 15-20 εταιρείες.
Δεκαεννέα ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κλείσει από το 2006 στην Ελλάδα σε σύνολο 58 που έκλεισαν τα τελευταία 30 χρόνια. Είναι ο απολογισμός μίας παρατεταμένης συγκέντρωσης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, που πλέον καλείται να λειτουργήσει πάνω σε όρους αυστηρής κεφαλαιακής ενίσχυσης, ανώτατη εποπτείας από την Τράπεζα της Ελλάδας, αυξημένων δραστηριοτήτων και υποχρεώσεων.
Οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς είναι ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια το 90% της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής θα προέρχεται από 15 - 20 εταιρείες. Ιστορικά, οι εποπτικές κυρώσεις στην ασφαλιστική αγορά αυξήθηκαν στα πρώτα χρόνια διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ όταν υφυπουργός Εμπορίου ήταν ο κ. Πάγκαλος, ο οποίος προσπάθησε να δώσει ευρωπαϊκή οντότητα στην εποπτεία της ασφαλιστικής αγοράς.
Η προσπάθεια εξυγίανσης και αυστηρής εποπτείας ουσιαστικά «φρενάρισε» στα επόμενα χρόνια και η δολοφονία το 1989 του τότε υπεύθυνου εποπτείας της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και η πολιτική υποβάθμιση της εποπτείας σε Τμήμα του υπουργείου Εμπορίου έβαλε «πάγο» στη διαδικασία της αναίρεσης αδειών.
Στις αρχές του 2008 ξεκίνησε τη λειτουργία της η ΕΠΕΙΑ η οποία προχώρησε σε αυστηρή εποπτεία που οδήγησε στο κλείσιμο έξι ασφαλιστικών επιχειρήσεων το 2009 και μίας το 2010 για να περάσει (Δεκέμβριο 2010) η εποπτεία στην Τράπεζα της Ελλάδας και να βάλει πρόσφατα λουκέτα στην Ευρωπαϊκή Πρόνοια και Eurostar οδηγώντας ταυτόχρονα άλλες δέκα επιχειρήσεις σε αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων προκειμένου να έχουν τα απαραίτητα εποπτικά κεφάλαια.
Ξένες πολυεθνικές
Σε ό,τι αφορά τις ξένες πολυεθνικές, παραμένουν στην Ελλάδα με στόχο να αυξήσουν θεαματικά τα μερίδιά τους λειτουργώντας ως συμπληρωματικές στην κοινωνική ασφάλιση και ως παροχείς συντάξεων.
Σε ό,τι αφορά τις θυγατρικές ασφαλιστικές των τραπεζών, αυτές έχουν πάρει το μήνυμα από τις τράπεζες ότι θα κληθούν να συνεισφέρουν σε σημαντικούς ρόλους μέσα στους ομίλους.
Οι μικρότερες και «υγιείς» ασφαλιστικές ελληνικών συμφερόντων, όπως για παράδειγμα, η Ευρωπαϊκή Πίστη, η Ατλαντική Ενωση που έχει στρατηγικούς μετόχους τις La Baloise και Deutsche Ring, αλλά και άλλες όπως ο Νέος Ποσειδών (NP) και η Ευρώπη ΑΕΓΑ θα κινηθούν αυτόνομα, με στόχο τη διατήρηση υψηλής κερδοφορίας από τον κλάδο αυτοκινήτου.
Τέλος υπάρχει και η πρωτοβουλία τoυ ομίλου International όπως μέσω του Μιλτιάδη Νεκτάριου έχει καλέσει άλλες ασφαλιστικές ελληνικών συμφερόντων στη δημιουργία ενός ενιαίου «ελληνικού πυλώνα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου