Πηγή: Interlife News
Μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ελληνική Επικράτεια
σημειώθηκε το 2010, χωρίς όμως αυτή να συνοδεύεται από αντίστοιχη μείωση του
συνολικού αριθμού των ατυχημάτων ή των σοβαρών τραυματισμών. 
Συγκεκριμένα, ενώ
μειώθηκε ο αριθμός των νεκρών κατά 182 (1281 το 2010 από 1463 το 2009, άρα
-12,44%) είχαμε αύξηση κατά 2% στον αριθμό των ατυχημάτων (297 περισσότερα),
και κατά 5,1% στον αριθμό των σοβαρών τραυματισμών.
Η μείωση κατά 10% στην κατανάλωση βενζίνης, άρα και στην κυκλοφορία
των οχημάτων (οχηματοχιλιόμετρα) δεν είχε ως αποτέλεσμα και αντίστοιχη μείωση
των ατυχημάτων. Παράλληλα, διαπιστώθηκε και μείωση της Αστυνόμευσης, σύμφωνα με
τα στοιχεία των παραβάσεων της Τροχαίας. Επίσης, η μείωση στον αριθμό των νέων
οχημάτων το 2010 (κατά 80.000 περίπου, έναντι του 2009) σημαίνει ότι ο στόλος
δεν ανανεώθηκε, κάτι που ενθαρρύνει τις προοπτικές αύξησης των ατυχημάτων.
Τα παραπάνω – πολύ ενδιαφέροντα – αναφέρονται στην αναλυτική
ετήσια Έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του
Πολυτεχνείου Κρήτης για τα ποσοστά και την κατανομή των ατυχημάτων στην Επικράτεια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το υψηλότερο ποσοστό επικινδυνότητας για Τροχαία
Ατυχήματα κατέχει ο Νομός Δωδεκανήσων, με αύξηση κατά 19% στον αριθμό των
νεκρών έναντι πέρυσι. Ακολουθούν οι Νομοί Φθιώτιδας, Αρκαδίας, Καρδίτσας,
Αττικής, Εύβοιας, Μεσσηνίας, Πιερίας και Θεσπρωτίας. Ο νομός Θεσσαλονίκης
κατατάσσεται στην 26η θέση, έναντι της 14ης το 2009, παρουσιάζοντας μείωση των
θανατηφόρων Τροχαίων (από 83 σε 70).
Το δέον γενέσθαι
Σημαντικά είναι και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει η
Έκθεση:
• Το 2010 οι επιδόσεις της χώρας μας συνολικά στην οδική
ασφάλεια κρίνονται αρνητικές. Αναμενόταν καλύτερα αποτελέσματα, δεδομένης της
μείωσης των οχηματοχιλιομέτρων κατά 10%. Δεν καρποφόρησαν οι πρωτοβουλίες που
ξεκίνησαν στην αρχή της χρονιάς και εγκαταλείφθηκαν ημιτελείς. Δεν διαφαίνεται
στον ορίζοντα κάποια σημαντική πρωτοβουλία που θα ανακινήσει το ενδιαφέρον για
τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
• Επαναλαμβάνουμε και εφέτος ότι για να επιτευχθεί τόσο ο
στόχος της σημαντικής μείωσης των νεκρών κάτω των 1.000 ατόμων αλλά και των
ατυχημάτων γενικότερα, θα πρέπει να εκπονηθεί και εφαρμοσθεί συγκεκριμένο
σχέδιο που θα προβλέπει ανά περιοχή και κατηγορία ατυχήματος τις μειώσεις που
πρέπει να γίνουν και τους επιμέρους στόχους.
• Στο πλαίσιο αυτό οι νέοι Καλλικράτειοι Δήμοι μπορούν να
συνεισφέρουν στην περιοχή ευθύνης τους. Το μέτρο της απόσυρσης των παλαιών
αυτοκινήτων για την ανανέωση του στόλου και την κυκλοφορία ασφαλέστερων
οχημάτων θα βοηθήσει πολύ.
• Πρέπει να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης για την
αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά
και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
• Πρέπει να οργανωθεί και να υλοποιηθεί (σε κεντρικό
επίπεδο) μία εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.
• Οι ασφαλιστικές εταιρίες εξακολουθούν να μην συμμετέχουν
ενεργά στις προσπάθειες μείωσης των ατυχημάτων και γενικότερα της πρόληψης. Η
δραστηριοποίησή τους προς την κατεύθυνση αυτή θα βοηθούσε σημαντικά, τόσο το
κοινωνικό σύνολο αλλά και τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου