Πηγή: insuranceworld.gr
Ούτε μία, ούτε δύο, άλλα πολύ περισσότερες φορές, η πολιτεία δια μέσω
των φορέων της, που έχουν λόγο να μιλούν για την ασφαλιστική αγορά,
έχουν κάνει παρεμβάσεις που αφορούν στη συμπεριφορά των εταιρειών,
διακρίνοντας ότι κάτι δεν κάνουν καλά.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ανά καιρούς εντοπίζουν μικρά ή μεγάλα θέματα επί των οποίων εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές δεν ακολουθούν σωστή τακτική. Αυτά τα θέματα επιχειρούν να τα διορθώσουν, αποβλέποντας στην απονομή αρχικώς δικαιοσύνης -όταν υπάρχει αδικία- και αφετέρου στην ανάταξη της κακής τακτικής.
Καλούν λοιπόν τις εταιρείες και τους ζητούν όχι να αιτιολογήσουν αλλά να διορθώσουν την τακτική που ακολουθούν. Και εκεί που το αναμενόμενο θα ήταν οι ασφαλιστικές να ακούσουν τα όσα η πολιτεία, κατ΄ εφαρμογή του νόμου, τους ζητά, συναντάται το παράδοξο της διαμαρτυρίας.
Οι ασφαλιστικές, είτε ως νομικά πρόσωπα, είτε ως Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αντιδρούν, καταρρίπτουν τα όσα τους επισημαίνονται, διαμαρτύρονται και αποχωρούν, έχοντας επιδείξει τουλάχιστον άστοχη «διπλωματική» τακτική.
Μάλιστα στη συνέχεια αποστέλλουν επιστολές είτε στους συνομιλητές τους είτε στους αρμόδιους προϊσταμένους τους υπουργούς, εκφράζοντας διαμαρτυρία για τα όσα εντοπίστηκαν εις βάρος τους, αγνοώντας πλήρως τα όσα τεκμηριωμένα τους είχαν γνωστοποιηθεί.
Και εδώ έρχεται το παράλογο. Πώς είναι δυνατόν οι φορείς της πολιτείας να εντοπίζουν κάτι το οποίο τεκμηριώνεται από το νόμο, να το θεωρούν λάθος τακτική και να ζητούν τη διόρθωσή του και οι εταιρείες να μην το «ακούν» και να συνεχίζουν σαν να μην έχει συμβεί τίποτα; Δηλαδή, όλοι αυτοί οι νομικοί κάνουν λάθος και τα δικαστήρια αποφασίζουν στραβά και οι πελάτες ψεύδονται και όλοι έχουν άδικο;
Ποιος είναι ο λόγος που οι εταιρείες δεν προσαρμόζονται στα όσα τους υποδεικνύονται; Γιατί δεν αποδέχονται όλα όσα οι αρμόδιοι τους επισημαίνουν και αποτελούν σημείο αντιδικίας τους με τους καταναλωτές, ώστε να απαλείψουν τις γκρίνιες; Γιατί δεν αλλάζουν τακτική σε θέματα γνωστά που θεωρούνται ως ο μοναδικός λόγος που τους χαλάει την εικόνα;
Είναι αντιφατικό να θέλεις να αυξήσεις τους πελάτες σου και, ταυτόχρονα, να πράττεις με τρόπο που δημιουργείς «τελάληδες» κακών μαντάτων στην κοινωνία. Επιτέλους η αγορά πρέπει να αλλάξει! Όχι όμως κατά τα μέτρα της...
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ανά καιρούς εντοπίζουν μικρά ή μεγάλα θέματα επί των οποίων εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές δεν ακολουθούν σωστή τακτική. Αυτά τα θέματα επιχειρούν να τα διορθώσουν, αποβλέποντας στην απονομή αρχικώς δικαιοσύνης -όταν υπάρχει αδικία- και αφετέρου στην ανάταξη της κακής τακτικής.
Καλούν λοιπόν τις εταιρείες και τους ζητούν όχι να αιτιολογήσουν αλλά να διορθώσουν την τακτική που ακολουθούν. Και εκεί που το αναμενόμενο θα ήταν οι ασφαλιστικές να ακούσουν τα όσα η πολιτεία, κατ΄ εφαρμογή του νόμου, τους ζητά, συναντάται το παράδοξο της διαμαρτυρίας.
Οι ασφαλιστικές, είτε ως νομικά πρόσωπα, είτε ως Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αντιδρούν, καταρρίπτουν τα όσα τους επισημαίνονται, διαμαρτύρονται και αποχωρούν, έχοντας επιδείξει τουλάχιστον άστοχη «διπλωματική» τακτική.
Μάλιστα στη συνέχεια αποστέλλουν επιστολές είτε στους συνομιλητές τους είτε στους αρμόδιους προϊσταμένους τους υπουργούς, εκφράζοντας διαμαρτυρία για τα όσα εντοπίστηκαν εις βάρος τους, αγνοώντας πλήρως τα όσα τεκμηριωμένα τους είχαν γνωστοποιηθεί.
Και εδώ έρχεται το παράλογο. Πώς είναι δυνατόν οι φορείς της πολιτείας να εντοπίζουν κάτι το οποίο τεκμηριώνεται από το νόμο, να το θεωρούν λάθος τακτική και να ζητούν τη διόρθωσή του και οι εταιρείες να μην το «ακούν» και να συνεχίζουν σαν να μην έχει συμβεί τίποτα; Δηλαδή, όλοι αυτοί οι νομικοί κάνουν λάθος και τα δικαστήρια αποφασίζουν στραβά και οι πελάτες ψεύδονται και όλοι έχουν άδικο;
Ποιος είναι ο λόγος που οι εταιρείες δεν προσαρμόζονται στα όσα τους υποδεικνύονται; Γιατί δεν αποδέχονται όλα όσα οι αρμόδιοι τους επισημαίνουν και αποτελούν σημείο αντιδικίας τους με τους καταναλωτές, ώστε να απαλείψουν τις γκρίνιες; Γιατί δεν αλλάζουν τακτική σε θέματα γνωστά που θεωρούνται ως ο μοναδικός λόγος που τους χαλάει την εικόνα;
Είναι αντιφατικό να θέλεις να αυξήσεις τους πελάτες σου και, ταυτόχρονα, να πράττεις με τρόπο που δημιουργείς «τελάληδες» κακών μαντάτων στην κοινωνία. Επιτέλους η αγορά πρέπει να αλλάξει! Όχι όμως κατά τα μέτρα της...
Γιάννης Βερμισσώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου