Πηγή: Hμερησία
Οι
ασφαλιστικές "ξεχνούν" να ζητούν το έγγραφο ΚΤΕΟ! Ανανεώνονται
κανονικά τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ΙΧ χωρίς την προσκόμιση του Δελτίου Τεχνικού
Ελέγχου μέχρι τη στιγμή που θα προκληθεί κάποιο ατύχημα. Οι ασφαλιστικές δεν
αποζημιώνουν αν το όχημα που έχει προκαλέσει ατύχημα δεν έχει Δελτίο Τεχνικού
Ελέγχου σε ισχύ!
Ακόμη δεν έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση η οποία θα ορίζει τα κόστη Ελέγχου, Κάρτας Θορύβου, Εκπρόθεσμου Ελέγχου, Επανελέγχου.
Η έλλειψη δεδομένων στα δίκυκλα με κινητήρες έως 49 κ.εκ. αναβάλλει προσωρινά τον υποχρεωτικό έλεγχό τους... Ο υποχρεωτικός έλεγχος των μοτοσικλετών θα πραγματοποιείται μόνο μετά από πρόσκληση της αρμόδιας Περιφέρειας.
Ενας
μήνας έχει κιόλας περάσει από την ημέρα ισχύς του νέου νόμου
(3897/2010) βάσει του οποίου οι ιδιοκτήτες ΙΧ για να περάσουν από ΚΤΕΟ
το όχημά τους θα πρέπει να προσκομίσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο όπως
επίσης για να ανανεώσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αυτοκινήτου τους
θα πρέπει να προσκομίσουν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.
Μάλιστα
σε έγγραφο που απέστειλε το Υπ. Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (Αρ.
Πρωτοκ. 62695/8203) στις 21 Δεκεμβρίου του 2010 κοινοποιεί προς τα ΚΤΕΟ
αλλά και στις Ασφαλιστικές εταιρείες όλες τις διαρθρωτικές αλλαγές οι
οποίες είναι Αμεσου Εφαρμογής.
Ωστόσο
σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν ζητά από
τους ιδιοκτήτες οχημάτων την βεβαίωση ΚΤΕΟ ανανεώνοντας κανονικά τα
ασφαλιστήρια συμβόλαια μέχρι τη στιγμή που θα συμβεί κάποιο τροχαίο
ατύχημα. Τότε αμέσως ζητείται η προσκόμιση του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου
του οχήματος αλλιώς η ασφαλιστική δεν καλύπτει τις ζημιές!
Σύμφωνα
με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς εξαιτίας της ταχυδρομικής αποστολής
των αποδείξεων ανανέωσης συμβολαίων δεν είναι εφικτή η προσκόμιση του
Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου από τους κατόχους και βέβαια καμία ασφαλιστική
δεν μπορεί να γνωρίζει πότε πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ το όχημα κάποιου
πελάτη της.
Ωστόσο
σε περίπτωση ατυχήματος όλες οι ασφαλιστικές ζητούν το Δελτίο Τεχνικού
Ελέγχου του οχήματος ή των οχημάτων που εμπλέκονται στο συμβάν και σε
περίπτωση που κάποιο όχημα δεν έχει περάσει από τον τακτικό έλεγχο ΚΤΕΟ
τότε η ασφαλιστική δεν καλύπτει τις ζημιές που έχει προκαλέσει το εν
λόγο όχημα.
Με
λίγα λόγια αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει την αίσθηση πως η ασφαλιστική του
εταιρεία ξέχασε να του ζητήσει το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου του
οχήματός του μάλλον είναι γελασμένος καθώς στην πρώτη δήλωση που θα
πραγματοποιηθεί θα του ζητηθεί ώστε να προχωρήσουν διαδικασίες
αποζημίωσης. Αν το έγγραφο του ΚΤΕΟ φέρει ημερομηνία μεταγενέστερης από
εκείνη που είχε προκληθεί το ατύχημα τότε πολύ απλά η ασφαλιστική δεν
πρόκειται να αποζημιώσει κανέναν...
Η άλλη όψη...
Μπορεί
οι ασφαλιστικές να μην ζητούν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου των οχημάτων
στα ΚΤΕΟ ωστόσο ο νόμος φαίνεται πως τηρείται με το παραπάνω και κανένα
όχημα δεν μπορεί να περάσει από έλεγχο αν δεν έχει προσκομίσει στην
γραμματεία των ΚΤΕΟ την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος μαζί με το
ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο βέβαια είναι σε ισχύ.
Αυτή
είναι μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση του νόμου ο οποίος τηρείται με
απόλυτη αυστηρότητα για όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς καμία
εξαίρεση...
Χαμός με τα ΚΤΕΟ!
Νόμο
του κράτους αποτελεί πλέον και ο υποχρεωτικός Τεχνικός Ελεγχος των
μοτοσικλετών αλλά όπως φαίνεται ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί. Μάλιστα
σύμφωνα με πληροφορίες από την υποχρεωτικό έλεγχο εξαιρούνται προσωρινά
τα δίκυκλα που εφοδιάζονται με κινητήρες έως και 49 κ.εκ. καθώς δεν
υπάρχει βάση δεδομένων στο υπουργείο και όταν συγκεντρωθούν τα στοιχεία
από τα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα Τροχαίας κατόπιν θα περνούν και
αυτά από έλεγχο...
Παρόλα
αυτά όλες οι μοτοσικλέτες με κινητήρες από 50 κ.εκ. Και άνω θα πρέπει
να περνούν από ΚΤΕΟ κάθε 2 χρόνια αν υπάρχει κάποια μονάδα στο Νομό
τους! Αν δεν έχει δημιουργηθεί κάποιο ΚΤΕΟ δεν υποχρεούνται να περάσουν
από Τεχνικό Ελεγχο μέχρις ότου δραστηριοποιηθεί κάποια μονάδα στην
περιοχή τους!
Ωστόσο
τα προβλήματα με τα ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες δεν σταματούν εδώ καθώς ακόμη
δεν έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση η οποία θα ορίζει το αντίτιμο του
Ελέγχου όπως επίσης και της Κάρτας Θορύβου αλλά ούτε έχει οριστεί και το
πρόστιμο για μια μοτοσικλέτα που περνά από Ελεγχο εκπρόθεσμα.
Σύμφωνα
με όσα αναφέρει στην "Η" ο Πρόεδρος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος κ.
Σωτήρης Μουρίκης και ιδιοκτήτης του πρώτου ιδιωτικού ΚΤΕΟ για
μοτοσικλέτες στην Κόρινθο ο Καλλικράτης αντί να απλοποιήσει τις
διαδικασίες τις έχει περιπλέξει. "Καταφέραμε μετά από 2,5 χρόνια να
αδειοδοτηθούμε για τον Τεχνικό Ελεγχο Μοτοσικλετών και χωρίς να έχουν
εκδοθεί ακόμη οι υπουργικές αποφάσεις για την υλοποίηση του νόμου (Κάρτα
Θορύβου, Αντίτιμο Ελέγχου, Πρόστιμο εκπρόθεσμου Ελέγχου).
Μάλιστα μετά
την εφαρμογή του Καλλικράτη και την μεταφορά αρμοδιοτήτων στην
Περιφέρεια τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο και έχει
δημιουργηθεί μια απίστευτη γραφειοκρατία τη στιγμή που η κυβέρνηση
επιδιώκει την ανάπτυξη και να βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Οσον αφορά τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι οι μοναδικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα
που καταβάλουν 23% ΦΠΑ και 10% κεφαλικό φόρο στο υπουργείο...
Κόρινθος: 31 Ιανουαρίου οι πρώτοι Ελεγχοι ΜΟΤΟ
Στην Κόρινθο θα λειτουργήσει το πρώτο ιδιωτικό ΚΤΕΟ (Autovision)
για Μοτοσικλέτες και σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του κ. Σωτήρη Μουρίκη οι
πρώτοι επίσημοι έλεγχοι μοτοσικλετών θα πραγματοποιηθούν στις 31
Ιανουαρίου του 2011. Σύμφωνα με στοιχεία της Νομαρχία Κορίνθου έχουν
ταξινομηθεί περίπου 16.000 μοτοσικλέτες στην περιοχή των οποίων οι
ιδιοκτήτες θα πρέπει να τα περάσουν από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ αφού δεν
δραστηριοποιείται κάποιο άλλο στο Νομό.
Η
διαδικασία θα είναι παρόμοια με εκείνη των αυτοκινήτων καθώς η
Περιφέρεια θα ανακοινώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τους αριθμούς
κυκλοφορίας των μοτοσικλετών που πρέπει να περάσουν από έλεγχο βάσει της
δυναμικότητας του ιδιωτικού ΚΤΕΟ που δραστηριοποιείται στον εκάστοτε
Νομό.
Πάντως
όσοι τυχεροί πρέπει να περάσουν από Τεχνικό Ελεγχο στα τέλη Ιανουαρίου
στην Κόρινθο μάλλον δεν θα λάβουν την Κάρτα Θορύβου αλλά ούτε γνωρίζουν
τι θα καταβάλουν για τον έλεγχο καθώς η υπουργική απόφαση που ορίζει το
αντίτιμο ακόμη δεν έχει εκδοθεί!
Το κόστος ελέγχου ΜΟΤΟ
Το
κόστος Ελέγχου στις μοτοσικλέτες έως 250 κ.εκ., σύμφωνα πάντως με
πληροφορίες, θα ανέρχεται σε 30 ευρώ ενώ τα δίκυκλα με κινητήρες άνω των
250 κ.εκ. θα πρέπει να καταβάλουν 35 ευρώ. Οσον αφορά σε
περίπτωση επανελέγχου το κόστος υπολογίζεται σε 8 ευρώ ενώ αν κάποιος
περάσει εκπρόθεσμα από την στιγμή που δεν υπάρχει υπουργική απόφαση δεν
υπάρχει και κανένα απολύτως πρόστιμο.
Οσον αφορά στο κόστος για την έκδοση της Κάρτας Θορύβου θα κυμαίνεται από 8 έως 10 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου