Πηγή: Ημερησία
Αποφασισμένοι
να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους από την ερχόμενη εβδομάδα εμφανίζονται
οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, το μέτωπο των οποίων, ωστόσο,
παρουσιάζει ήδη τα πρώτα «ρήγματα».
«Εμφύλιος» έχει ξεσπάσει τα τελευταία 24ωρα μεταξύ των εργαζομένων του μετρό με αφορμή τα επεισόδια που σημειώθηκαν προχθές σε ορισμένους σταθμούς εξαιτίας της καθυστέρησης εμφάνισης των συρμών μετά τη λήξη της στάσης εργασίας στις 4.
Η απόφαση των ηλεκτροδηγών να δρομολογήσουν περισσότερους συρμούς
προκειμένου να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό ύστερα από τη λήξη της
4ωρης στάσης εργασίας οδήγησε σε καθυστερήσεις, οι οποίες στάθηκαν αιτία
για τον προπηλακισμό ορισμένων σταθμαρχών και οδηγών συρμών από
επιβάτες.
Το γεγονός έφερε στα άκρα τις ήδη διαταραγμένες σχέσεις μεταξύ
των δύο σωματείων του μετρό, ενώ σε «μπαλάκι» μετατράπηκαν οι επιβάτες.
Το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία με ανακοίνωσή του κατηγόρησε
ευθέως τους ηλεκτροδηγούς για τα προβλήματα: «Δυστυχώς για λόγους που
μας είναι άγνωστοι, οι ηλεκτροδηγοί δεν προσήλθαν να παραλάβουν τους
συρμούς ως όφειλαν», επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στην οποία
σημειώνεται ότι οι σταθμοί άνοιξαν κανονικά στις 16.00, γεγονός το οποίο
ωστόσο αμφισβητείται από άλλους εργαζομένους.
Από την πλευρά τους, οι ηλεκτροδηγοί του μετρό με ανακοίνωση του
προέδρου του Σωματείου τους, Χρήστου Κούκη, σημειώνουν πως για να
βρίσκεται ένα τρένο στην προκαθορισμένη ώρα σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ο
ηλεκτροδηγός θα πρέπει να ξεκινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες (έλεγχο
εξοπλισμού, συστημάτων κ.λπ.) 40 λεπτά νωρίτερα.
Ως προς την προχθεσινή
καθυστέρηση επισημαίνουν ότι οι επιπλέον συρμοί που δρομολογήθηκαν
οδήγησαν σε μικρή τροποποίηση του προγράμματος «και έτσι τα τρένα
ξεκίνησαν με μια «καθυστέρηση» 5'», ενώ ξεκαθαρίζουν πως «δεν υπήρχε
κανένας δόλος και ουδεμία πρόθεση παρεξηγήσεων ή διαπληκτισμών μεταξύ
συναδέλφων και επιβατών».
Αποφασίζουν για κλιμάκωση των κινητοποιήσεωνΑποφασισμένοι
να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους από την ερχόμενη εβδομάδα
εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, το μέτωπο των
οποίων, ωστόσο, παρουσιάζει ήδη τα πρώτα «ρήγματα».
Οι ίδιοι, πάντως, επισημαίνουν πως «οι κινητοποιήσεις είναι
μονόδρομος όσο η κυβέρνηση δεν ανοίγει τα χαρτιά της», υπογραμμίζοντας
ότι «οι εργαζόμενοι δεν είναι απλώς αποφασισμένοι, αλλά και έτοιμοι να
συνεχίσουν πιο έντονα τις κινητοποιήσεις τους». Την ίδια στιγμή ζήτημα
ημερών είναι και η δημοσιοποίηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου
Υποδομών για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ, το οποίο στη συνέχεια θα τεθεί
σε δημόσια διαβούλευση.
Στο «μέτωπο» των κινητοποιήσεων ήδη για την ερχόμενη Δευτέρα 10
Ιανουαρίου οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει στάσεις εργασίας στα
περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σήμερα το μεσημέρι θα συνεδριάσει η
Συντονιστική Επιτροπή, ενώ τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθούν γενικές
συνελεύσεις σε κάθε μέσο ξεχωριστά, προκειμένου να καθοριστεί το αν και
με ποια μορφή θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις στον κλάδο.
Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα ακινητοποιημένα από τις 11 το πρωί έως τις 4
το απόγευμα αναμένεται να παραμείνουν τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το
τραμ, ενώ ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος δεν θα λειτουργήσει από τις 12 το
μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα. Σήμερα αναμένεται να αποφασίσουν και οι
εργαζόμενοι του μετρό αν θα συμμετάσχουν ή όχι στη στάση εργασίας της
ερχόμενης Δευτέρας.
«Δυσβάσταχτες οι αυξήσεις στα εισιτήρια»Την
αντίδρασή τους στις επερχόμενες αυξήσεις των εισιτήριων των αστικών
συγκοινωνιών από το 1 ευρώ που κοστίζουν σήμερα στο 1,20 (για μία
επιβίβαση σε όλα τα μέσα πλην του μετρό) και στο 1,40 ευρώ (για όλα τα
μέσα και διάρκεια 90 λεπτών) εκφράζουν οι εργαζόμενοι στις αστικές
συγκοινωνίες.
«Οι αυξήσεις αυτές δεν γίνονται αποδεκτές από τους εργαζομένους»
επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Νίκος
Κουλουμπαρίτσης, ο οποίος σημειώνει πως «είναι άδικες και δυσβάσταχτες».
Για «μετακύλιση του κόστους της κακοδιαχείρισης στις αστικές
συγκοινωνίες στο επιβατικό κοινό» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του και το
Σωματείο Ηλεκτροδηγών του Μετρό, σημειώνοντας πως «ο επιβάτης θα κληθεί
να πληρώνει εισιτήριο αυξημένο έως και 40%, όταν ήδη έχουν μειωθεί οι
ακυρώσεις των εισιτηρίων του 1 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα έχει αυξηθεί η
επιβατική κίνηση καθώς και η παραβατικότητα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου