75 χρόνια μετά την ίδρυση της AIG Greece, η Εταιρεία
άλλαξε όνομα και προχωρά δυναμικά στο μέλλον με νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο ένα
αξιόλογο στέλεχός της, που κέρδισε την εμπιστοσύνη των οικογενειών
Κανελλόπουλου – Αδαμαντιάδη, οι οποίοι και ουσιαστικά καθόρισαν την πορεία της
Chartis πλέον, δημιουργώντας και ένα κλίμα υψηλών προσδοκιών.
Η εμπειρία των 13
ετών απρόσκοπτης εργασίας σε καίριες θέσεις της Eταιρείας αλλά και τα βιώματα
και ο επιτυχής εκ του αποτελέσματος τρόπος που αντιμετωπίστηκε η κρίση της μητρικής
AIG, είναι πολύτιμα όπλα για τον Giuseppe Ζorgno σχεδόν όσο και η αστιγμάτιστη
εικόνα που έχει δημιουργήσει στα 18 χρόνια δραστηριοποίησής του στην ελληνική
ασφαλιστική αγορά.
Μόλις τρεις μήνες μετά την ανάληψη των νέων του
καθηκόντων ο κ. Zorgno μας μιλάει για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η
Chartis και γενικότερα η αγορά μας σήμερα αλλά και για ορισμένες από της
εγγενείς παθογένειες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, όπως το υψηλό επίπεδο
προμηθειών και η μονοκλαδική ουσιαστικά ανάπτυξη των Γενικών Ασφαλίσεων.
Από τα λόγια του προκύπτει η ειλικρινής προσήλωση
και πίστη στην ομάδα των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεται και πλέον
διοικεί, κάτι που τον διαφοροποιεί από μέρος του ανταγωνισμού και ας
ισχυρίζεται ο ίδιος πως πρόκειται κυρίως για συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές
–όλα τα μήλα στο καλάθι δεν είναι ίδια! Ευτυχώς!
Αναλάβατε
πρόσφατα τα ηνία μιας εταιρείας με «οικογενειακή παράδοση» στη διοίκησή
της, μετά από 14 χρόνια εμπειρίας σε άλλες διοικητικές θέσεις της. Σε
μια εποχή που, περισσότερο από ποτέ, είναι απαραίτητο για κάθε
ασφαλιστική εταιρεία να δείχνει ξεκάθαρα το στίγμα της και την πορεία
που σκοπεύει να ακολουθήσει, σε συνεργάτες αλλά και καταναλωτές, ποια
θα λέγατε ότι είναι τα στοιχεία της Chartis που θα διατηρήσετε και θα
αναδείξετε και τι καινούριο θα λέγατε ότι φέρνετε ως νέος Διευθύνων
Σύμβουλος της εταιρείας και μη μέλος των οικογενειών Κανελλόπουλου-
Αδαμαντιάδη;
G.Z.: Η πρόκληση της θέσης αυτής είναι πολύ μεγάλη και με τιμά ιδιαίτερα! Αλλαγή ανθρώπων, όμως, δεν σημαίνει αναγκαστικά αλλαγή αρχών ή κατευθύνσεων, κυρίως αν αυτές έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές μέσα στα χρόνια και αποτελούν θεμέλια της Εταιρείας μας και το "πιστεύω" (για να μην πω το DNA) των ανθρώπων της.
Οι ασφαλισμένοι μας, λοιπόν, θα συνεχίσουν να βρίσκουν στην Chartis τα ασφαλιστικά προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα τους στηρίζουν στην επιδίωξη των επιχειρηματικών ή προσωπικών στόχων τους.
Οι συνεργάτες μας θα συνεχίσουν να βρίσκουν στην Chartis τη σιγουριά και σταθερότητα που αναζητούν καθώς κι ένα team ξεχωριστών ανθρώπων, που με επαγγελματισμό, τεχνογνωσία και κέφι τους υποστηρίζουν στην ανάπτυξη των εργασιών τους και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Τέλος, οι δικοί μας άνθρωποί θα συνεχίσουν να εργάζονται σε ένα από τα «Best Work Places» στη χώρα μας και θα συνεχίσουν να έχουν ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης και, εμείς από τη μεριά μας, θα συνεχίσουμε να τους προσκαλούμε να χαρίζουν στην εταιρεία τους αυτήν τη τιμητική διάκριση.
Αυτά βλέπω ως βασική αποστολή μου καθώς και να οδηγήσω την εταιρεία μας στο νέο εταιρικό και ρυθμιστικό περιβάλλον που πηγαίνουμε και στην αξιοποίηση των ευκαιριών που μας προσφέρει.
Ποιες
είναι οι κυριότερες προκλήσεις στις οποίες κατά τη γνώμη σας θα κληθεί
να ανταποκριθεί η Chartis στο άμεσο μέλλον, τόσο σε εταιρικό επίπεδο,
με γνώμονα τις άμεσες επιδιώξεις της εταιρείας, όσο και σε επίπεδο
συνολικά ασφαλιστικής αγοράς; Πόσο έτοιμοι θα λέγατε ότι είστε γι’
αυτές και ποιες από αυτές σας ανησυχούν;
G.Z.: Σε επίπεδο εταιρείας, όπως ήδη ανέφερα, η πιο άμεση πρόκληση είναι η γρήγορη και ομαλή ένταξή μας στη νέα διοικητική περιοχή της Ευρώπης, στην οποία μεταφέρεται –κυριολεκτικά αυτές τις μέρες– η Chartis Greece από τη διοικητική περιοχή της Μεσογείου και Μέσης Ανατολής στην οποία ανήκαμε μέχρι σήμερα.
Στην πράξη, για εμάς αυτό σημαίνει την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας μας με την ελαχιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών ενσωμάτωσης στη νέα περιοχή μας (που, πιστέψτε με, σε μια πολυεθνική εταιρεία μπορούν να αποκτήσουν “καφκικές” διαστάσεις).
Πιο σημαντικό στόχο, όμως, από την τακτοποίηση των εσωτερικών και “οικογενειακών” μας θεμάτων, αποτελεί η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της νέας περιοχής μας προς όφελος των συνεργατών και πελατών μας.
Όσον αφορά στην ανταπόκριση της εταιρείας μας στις απαιτήσεις του Solvency II, που θεωρώ ότι αποτελεί την ουσιαστικότερη πρόκληση και για όλη την ασφαλιστική αγορά μας, η Chartis είναι πλεονεκτικά “τοποθετημένη”, διαθέτοντας ήδη –ως θυγατρική εισηγμένης αμερικανικής πολυεθνικής– τις απαιτούμενες εσωτερικές δομές και διαδικασίες που επιβάλλει και το Solvency II. Άλλωστε, η ένταξή μας στη διοικητική περιοχή της Ευρώπης έχει και αυτόν το σκοπό, να αντιμετωπίσει με ενιαίο τρόπο, για όλες τις ευρωπαϊκές Chartis, τις απαιτήσεις του νέου ρυθμιστικού πλαισίου.
Ποιες
εταιρείες θεωρείτε ότι αποτελούν τον ανταγωνισμό της Chartis σε επίπεδο
λειτουργίας και παροχών; Ποιο στοιχείο σας θεωρείτε ανταγωνιστικό σας
πλεονέκτημα στην αγορά, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα, και ποιος
είναι ο τομέας στον οποίο πιστεύετε ότι η Εταιρεία χρειάζεται περαιτέρω
βελτίωση;
G.Z.: Σε μια ασφαλιστική αγορά που συνολικά οφείλει να αποδείξει στους πελάτες της (δηλαδή, στους καταναλωτές) και στην κοινωνία μέσα στην οποία λειτουργεί ότι αξίζει την εμπιστοσύνη τους, προτιμώ να αναζητώ συν-αγωνιστές παρά αντ-αγωνιστές.
Θεωρώ, λοιπόν, ότι υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι συν-αγωνιστές και ο ανταγωνισμός μεταξύ μας, αν και συχνά σκληρός, είναι στην κύρια πλευρά του εποικοδομητικός και οδηγεί την αγορά μπροστά.
Οι νέοι κανόνες του παιχνιδιού που ήδη μας επηρεάζουν προς το καλύτερο, πιστεύω ότι δημιουργούν ένα θετικό περιβάλλον για την ανάπτυξη των σωστών παικτών και κατ’ επέκταση για την ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς μας.
Απαντώντας και στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, θεωρώ ότι τα τρία σημαντικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας μας είναι: πρώτον, τα 75 χρόνια αξιοπρέπειας, συνέπειας και ειλικρινούς συνεργασίας με φορείς, διαμεσολαβούντες και ασφαλισμένους στην ελληνική αγορά. δεύτερον, ο συνδυασμός της παγκόσμιας τεχνογνωσίας που αντλούμε από τη μητρική μας Εταιρεία με τη βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς και κοινωνίας, που έχουν σαν αποτέλεσμα να μπορούμε να προσφέρουμε σήμερα τη μεγαλύτερη γκάμα κλασικών αλλά κυρίως καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά μας.? και τρίτον, η –κατά την άποψή μου– καλύτερα καταρτισμένη, πειθαρχημένη και αφοσιωμένη ομάδα επαγγελματιών της αγοράς, που αποτελεί τύχη και τιμή για μένα να μοιραζόμαστε και να παλεύουμε για το ίδιο όραμα.
Όσον αφορά στο τρίτο σκέλος της ερώτησής σας, θα σας αναφέρω απλά το διατυπωμένο εταιρικό μας όραμα: να είμαστε η εξαιρετική εταιρεία υπηρεσιών στην αγορά μας! Αυτό σας δείχνει τον τομέα στον οποίο δε θα σταματήσουμε ποτέ να επιδιώκουμε όλο και περισσότερη βελτίωση.
Ως
εταιρεία με κύριο δίκτυο διανομής τους Πράκτορες και τους Μεσίτες
ασφαλίσεων αλλά και δεδομένης της εμπειρίας από χώρες στις οποίες
λειτουργεί η Chartis διεθνώς, πώς τοποθετείστε για το θέμα της
επαναξιολόγησης των προμηθειών που δίνονται, στην Ελλάδα, στους
διαμεσολαβούντες, ιδιαίτερα στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου;
G.Z.: Είναι λογικό η αγορά να πιέζει προς τα κάτω το κόστος, ειδικά της υποχρεωτικής ασφάλισης. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, τις περισσότερες φορές, ανταποκρίνονται είτε με μικρότερες –από το αιτούμενο– αυξήσεις είτε συμπιέζοντας τα κόστη τους (έκδοσης, λειτουργίας γενικά, κ.λπ.) είτε αξιοποιώντας πιο προηγμένες τεχνολογίες.
Είναι αναπόφευκτο, όμως, ότι κάποια στιγμή οι συνεχείς αυτές πιέσεις θα προβληματίσουν και τους διαμεσολαβούντες, οι οποίοι αποτελούν ένα βασικό πυλώνα της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Η τάση αυτή θα λειτουργήσει –πιστεύω– προς όφελος των διαμεσολαβούντων, οδηγώντας και τον κλάδο αυτό προς την εξυγίανση και ορθολογικοποίηση.
Πιστεύετε
ότι η ιδιωτική ασφάλιση, με τις σημερινές συνθήκες, μπορεί να
αναφέρεται στο σύνολο του ενεργού πληθυσμού ή όχι και γιατί;
G.Z.: Ναι, και η απάντηση βρίσκεται στα επίσημα στοιχεία της αγοράς σχετικά με τις αποζημιώσεις ιδιωτών και επιχειρήσεων, ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο Κλάδος στηρίζει έμπρακτα δεκάδες χιλιάδες ελληνικές οικογένειες, οι οποίες βρέθηκαν, μέσα σε μία εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία, να πρέπει να αντιμετωπίσουν ένα δυσάρεστο γεγονός με σημαντικές οικονομικές συνέπειες.
Παράλληλα, καλύπτοντας το μη-επιχειρηματικό ρίσκο, εταιρείες και διαμεσολαβούντες βρίσκονται ουσιαστικά δίπλα σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να συνεχίσουν απερίσπαστα την αναπτυξιακή τους πορεία και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που γεννά το αβέβαιο επιχειρηματικό σκηνικό.
Μέσα από τη στήριξη του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας, αναδεικνύεται σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, η αξία της ασφάλισης και ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει ο θεσμός της ιδιωτικής ασφάλισης.
Μεγάλος
αριθμός πρακτόρων και μεσιτών αλλά και ασφαλιστών του agency έχει
εγκαταλείψει τις προσπάθειες για εξεύρεση νέων πελατών και διεύρυνση
του χαρτοφυλακίου τους, σκοπεύοντας σχεδόν αποκλειστικά στη διατήρηση
των υπαρχόντων πελατών τους, κυρίως λόγω της διαβόητης οικονομικής
κρίσης αλλά και της κρίσης που αντιμετωπίζει η ιδιωτική ασφάλιση στη
χώρα μας. Πόσο ρεαλιστική θεωρείτε τη δυνατότητα ανάπτυξης σήμερα και
με ποια επιχειρήματα θα αντιμετωπίζατε τις επιφυλάξεις των ανθρώπων
αυτών;
G.Z.: Εργαζόμαστε σε μια περίοδο όπου, από τη μία, είναι δύσκολο να βρεις καινούργιους πελάτες και, από την άλλη, δεν επιτρέπεται να χάσεις κανέναν υφιστάμενο. Πράγματι, προκλητικό εγχείρημα!
Εμείς οι Ασφαλιστές γνωρίζουμε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο ότι ακριβώς, όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, τότε η ασφάλιση γίνεται ακόμη πιο απαραίτητη. Η όποια μείωση εξόδων –είτε στο νοικοκυριό είτε στην επιχείρηση– δεν θα έπρεπε να είναι σε βάρος της βασικής ασφαλιστικής προστασίας.
Πιστεύω ότι εταιρείες και διαμεσολαβούντες οφείλουμε και μπορούμε να απαντήσουμε στην πρόκληση:
Πρώτον,
εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους δεν είναι σκόπιμο να
διακινδυνεύουν οι πελάτες μας ακόμη περισσότερο χωρίς ασφαλιστική
κάλυψη. Δεύτερον, εφαρμόζοντας διαδικασίες "διάσωσης" συμβολαίων και
πελατών που κινδυνεύουν να χαθούν και προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις. Και τρίτον, λανσάροντας εναλλακτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένα στις σημερινές ανάγκες «κρίσης» των πελατών μας.
Πού
αποδίδετε τη σύγχυση που προκύπτει όταν μιλάμε για ιδιωτική ασφάλιση
και την ταυτίζουμε κυρίως με συγκεκριμένους κλάδους όπως τα
νοσοκομειακά προγράμματα και την ασφάλιση αυτοκινήτου; Γιατί κατά τη
γνώμη σας οι ηγήτορες της αγοράς αποτυγχάνουν να προωθήσουν την εικόνα
ότι η ασφάλιση ασχολείται και προστατεύει και από τις μεγάλες ζημιές
που προκύπτουν από καταστροφικούς κινδύνους, βιομηχανικούς, φυσικούς,
δυστυχήματα, κ.ά.;
G.Z.: Πράγματι, οι Γενικές ασφαλίσεις παραμένουν μια αγορά η οποία κινείται στους ρυθμούς των ασφαλίσεων αυτοκινήτου, ενώ στον Κλάδο Ζωής κεντρική θέση κατέχουν τα νοσοκομειακά προγράμματα.
Δυστυχώς, ο εντοπισμός των αιτιών για τη μονοδιάστατη πορεία της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς και η αναζήτηση λύσεων που θα έδιναν πολυκλαδική δυναμική ανάπτυξης δεν είναι εύκολη διαδικασία και δεν αρκεί απλά η υιοθέτηση μερικών νέων πρακτικών προκειμένου να αλλάξει η εικόνα.
Το να λέμε ότι η έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που άμεσα και έμμεσα επηρεάζει την ανοδική πορεία του Κλάδου, δεν αποτελεί πια πειστική απάντηση.
Θα συμφωνήσω μαζί σας, λοιπόν, ότι κυρίως εμείς οι εταιρείες οφείλουμε να επενδύσουμε (περισσότερο με τη συμπεριφορά και τη δράση μας και λιγότερο με αφίσες και συνέδρια) στη γνωστοποίηση του ρόλου, του έργου και των δυνατοτήτων μας, που, βέβαια, δεν εξαντλούνται στο σήμα που βάζει (ή δεν βάζει) ο κόσμος στο παρμπρίζ του.
Πώς
σχολιάζετε τις πρόσφατες αλλαγές στη διοικητική δομή της Chartis στη
περιοχή των ευρωπαϊκών χωρών, τη συνεργασία σας με το νέο Γενικό Δ/ντή
Νοτίου Ευρώπης Nicolas Aubert και ποιες αλλαγές-εξελίξεις σηματοδοτούν
για την Chartis Greece;
G.Z.: Η ένταξη της Chartis Ελλάδος αλλά και των αντίστοιχων της Κύπρου και της Μάλτας στη διοικητική περιοχή των χωρών της Chartis Europe γίνεται στο πλαίσιο της οργανωτικής αναδιάρθρωσης της Chartis παγκοσμίως.
Με την ένταξή μας στη νέα διοικητική περιοχή αποκτούμε σαν Ελλάδα αρκετά νέα πλεονεκτήματα, όπως ενιαία αντιμετώπιση, με τις άλλες ευρωπαϊκές Chartis, των υψηλών απαιτήσεων του Solvency II, περισσότερο εξειδικευμένη τεχνογνωσία και προϊόντα σε παραδοσιακούς αλλά και νέους τομείς καθώς και υψηλότερα κεφάλαια ανάληψης κινδύνων.
Στην καινούργια μας Διοικητική Διεύθυνση παρουσιάσαμε πριν λίγες εβδομάδες το νέο πενταετές επιχειρηματικό πλάνο της Chartis Greece που πιστεύω ότι εκπέμπει τη ρεαλιστική αισιοδοξία μας για το μέλλον της εταιρείας μας και ο συμπαθής και έμπειρος Regional President South Europe, κ. Nicolas Aubert, που αναφέρετε, έχει ήδη δεσμευτεί να μας υποστηρίξει με όλες του τις δυνάμεις.
Βασίζουμε την ανάπτυξή μας στη δοκιμασμένη συνταγή που μας οδήγησε στις επιτυχίες των τελευταίων ετών: τολμηροί στόχοι για οργανική και κερδοφόρα ανάπτυξη, πειθαρχημένη ανάληψη κινδύνων και επιστημονική διαχείριση χαρτοφυλακίου, στοχευμένο πελατοκεντρικό marketing βασισμένο στην τμηματοποίηση (segmentation) και στην ανάλυση των μικροτάσεων (micro trends) της αγοράς, συνεχής επικαιροποίηση των υφιστάμενων και λανσάρισμα νέων, καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εναλλακτικών καναλιών διανομής και τέλος, συνεπής τεχνική και, όποτε χρειάζεται, πωλησιακή υποστήριξη και παροχή εκπαίδευσης στο δίκτυο των διαμεσολαβούντων συνεργατών μας.
Όπως ανέφερα και προηγουμένως, λοιπόν, οι οργανωτικές αλλαγές όχι μόνο δεν αλλάζουν τις στρατηγικές κατευθύνσεις του οργανισμού μας αλλά πιστεύουμε ότι θα αποτελέσουν σημαντικό στήριγμα για να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας.
Πηγή: Aσφαλιστική Αγορά

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου