Αισθητά βελτιώθηκε η κατάσταση με τα τροχαία στην
Ελλάδα. Κυρίως μέσω της εφαρμογής των μέτρων και δράσεων που επέβαλε η
Κομισιόν, το διάστημα 2001-2009 οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 23%.
Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες μέλη
της ΕΕ κυμάνθηκε στο 36%. Μάλιστα, χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η
Λετονία και η Εσθονία πέτυχαν μείωση της τάξεως του 50% κατά μέσο όρο.
Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% (από 85 θανάτους ανά
εκατομμύριο κατοίκων το 2001 στους 51 το 2009) και η Σουηδία κατά 39%
(66 θανάτους το 2001 σε 39 το 2009 ανά εκατομμύριο κατοίκων).
Τα αντίστοιχα νούμερα για την Ελλάδα είναι από 172 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού το 2001, μείωση στους 130 ανά εκατομμύριο.
Στα ίδια σχεδόν επίπεδα με την Ελλάδα κυμάνθηκαν και οι επιδόσεις της Κύπρου (-28%).
Η επιρροή των μέτρων της ΕΕ είναι περισσότερο εμφανής από το γεγονός
ότι τα δύο νεότερα μέλη της, η Βουλγαρία και η Ρουμανία, που ακόμη δεν
έχουν εφαρμόσει τις σχετικές οδηγίες, συνεχίζουν να καταγράφουν υψηλά
ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων, που όχι μόνο δεν μειώνονται, ή μειώνονται
ελάχιστα, αλλά αυξάνονται κιόλας όπως στην περίπτωση της Ρουμανίας
(+14%).
Χειρότερη όλων η Μάλτα. Εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση απ’ όλες (+31%). Η Επιτροπή έχει ως στόχο τη μείωση έως 40% μέχρι το τέλος του 2010.
Την προηγούμενη δεκαετία το συγκεκριμένο ποσοστό ήταν στο -25%.
Το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει αφορά την κυκλοφοριακή παιδεία των
οδηγών (αλλαγή τρόπου εξέτασης στις σχολές οδηγών και βελτίωση της
παιδείας), τη βελτίωση των υποδομών σε βασικούς οδικούς άξονες, αλλά και
τη βελτίωση σημαντικών συστημάτων στο αυτοκίνητο (αερόσακοι, ΑΒS, ESP,
ζώνες ασφαλείας τριών σημείων).
Πηγή: Insurancedaily
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου