Τη μερίδα του λέοντος στις αποζημιώσεις του κλάδου Ζημιών κατέχει η αστική ευθύνη των ασφαλειών αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επ.Ε.Ι.Α.
το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πληρωθείσες αποζημιώσεις - εξαιρώντας τη
συμμετοχή των αντασφαλιστών -, για «αστική ευθύνη από χερσαία οχήματα»
ανήλθαν συνολικά σε 183,9 εκατ. ευρώ, που αναλύονται σε 64 εκατ. ευρώ
για σωματικές βλάβες και 119,9 εκατ. ευρώ για υλικές ζημιές.
Οι αποζημιώσεις αυτές αντιστοιχούν μάλιστα περίπου στο 70% επί του συνόλου των αποζημιώσεων που πληρώθηκαν από τις ασφαλιστικές το πρώτο τρίμηνο του 2010 στον κλάδο Ζημιών. Ποσοστό, που ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα (71%), με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.
Οι αποζημιώσεις αυτές αντιστοιχούν μάλιστα περίπου στο 70% επί του συνόλου των αποζημιώσεων που πληρώθηκαν από τις ασφαλιστικές το πρώτο τρίμηνο του 2010 στον κλάδο Ζημιών. Ποσοστό, που ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα (71%), με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.
Το μέγεθος πάντως των αποζημιώσεων εμφανίζεται εφέτος μειωμένο σε σχέση
με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα, το
διάστημα 1/1 – 31/3/2010, οι πληρωθείσες αποζημιώσεις στον κλάδο
Ζημιών, ανήλθαν σε 263,75 εκατ. ευρώ, έναντι 286,3 εκατ. ευρώ την
αντίστοιχη περσινή περίοδο, μειωμένες δηλαδή κατά 7,6%. Στην αστική
ευθύνη αυτοκινήτου ειδικότερα, η μείωση ήταν της τάξης του 9,4%.
Το κλείσιμο των εταιρειών αποτελεί σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, βασικό λόγο στην εξέλιξη αυτή, καθώς οι αποζημιώσεις τους απουσιάζουν εφέτος και το βάρος όπως είναι προφανές, πέρασε στις πλάτες του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Ειδικότερα, να αναφέρουμε, ότι το Επικουρικό φέρεται για τις εταιρίες Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ, Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ, General Union, General Trust, Σκούρτης, και ΕΟΣ να έχει ήδη καλύψει περίπου 20.000 περιπτώσεις αποζημιώσεων για τροχαία ατυχήματα καταβάλλοντας ποσά που ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
Εκτός από την αστική ευθύνη που είναι και υποχρεωτική από το νόμο, υπάρχει και ο κλάδος χερσαίων οχημάτων, όπου οι πληρωθείσες αποζημιώσεις από την πλευρά των καλύψεων, ανήλθαν σε περίπου 42 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι 40,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Αν προσθέσουμε το μέγεθος αυτό, τότε η συμμετοχή του αυτοκινήτου επί του συνόλου των αποζημιώσεων στον κλάδο Ζημιών, ξεπερνά το 85%.
Από τους υπόλοιπους σε μέγεθος επιμέρους κλάδους, οι αποζημιώσεις στις ασφάλειες Πυρός ανήλθαν την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου σε 15,3 εκατ. ευρώ το 2010, από 16,1 εκατ. ευρώ το 2009. Ακολούθησαν οι ασφάλειες πιστώσεων με μείωση αποζημιώσεων το ίδιο διάστημα στα 3,2 εκατ. ευρώ, από 4 εκατ. ευρώ το 2009.
Το κλείσιμο των εταιρειών αποτελεί σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, βασικό λόγο στην εξέλιξη αυτή, καθώς οι αποζημιώσεις τους απουσιάζουν εφέτος και το βάρος όπως είναι προφανές, πέρασε στις πλάτες του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Ειδικότερα, να αναφέρουμε, ότι το Επικουρικό φέρεται για τις εταιρίες Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ, Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ, General Union, General Trust, Σκούρτης, και ΕΟΣ να έχει ήδη καλύψει περίπου 20.000 περιπτώσεις αποζημιώσεων για τροχαία ατυχήματα καταβάλλοντας ποσά που ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
Εκτός από την αστική ευθύνη που είναι και υποχρεωτική από το νόμο, υπάρχει και ο κλάδος χερσαίων οχημάτων, όπου οι πληρωθείσες αποζημιώσεις από την πλευρά των καλύψεων, ανήλθαν σε περίπου 42 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι 40,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Αν προσθέσουμε το μέγεθος αυτό, τότε η συμμετοχή του αυτοκινήτου επί του συνόλου των αποζημιώσεων στον κλάδο Ζημιών, ξεπερνά το 85%.
Από τους υπόλοιπους σε μέγεθος επιμέρους κλάδους, οι αποζημιώσεις στις ασφάλειες Πυρός ανήλθαν την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου σε 15,3 εκατ. ευρώ το 2010, από 16,1 εκατ. ευρώ το 2009. Ακολούθησαν οι ασφάλειες πιστώσεων με μείωση αποζημιώσεων το ίδιο διάστημα στα 3,2 εκατ. ευρώ, από 4 εκατ. ευρώ το 2009.
Πηγή: Ιnsuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου