Το συνολικό κόστος της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού
είναι δύσκολο να υπολογιστεί καθώς υπάρχουν πολλές νομικές περιπλοκές.
Αναμφισβήτητο γεγονός στο οποίο συμφωνούν πάντως οι ειδικοί είναι ότι
το κόστος του ατυχήματος θα ανέλθει σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.
Η πλατφόρμα Deepwater Horizon που μίσθωνε η πολυεθνική πετρελαϊκή εταιρία ΒΡ βυθίστηκε στον Κόλπο του Μεξικού στις 22 Απριλίου δύο ημέρες μετά την έκρηξη που σημειώθηκε. Έντεκα εργαζόμενοι στην έχασαν τη ζωή τους, ενώ προκλήθηκαν τρεις διαρροές, που διοχετεύουν στον Κόλπο του Μεξικού ποσότητα πετρελαίου ίση με 60.000 βαρέλια την ημέρα σύμφωνα με την BP.
Η πλατφόρμα Deepwater Horizon που μίσθωνε η πολυεθνική πετρελαϊκή εταιρία ΒΡ βυθίστηκε στον Κόλπο του Μεξικού στις 22 Απριλίου δύο ημέρες μετά την έκρηξη που σημειώθηκε. Έντεκα εργαζόμενοι στην έχασαν τη ζωή τους, ενώ προκλήθηκαν τρεις διαρροές, που διοχετεύουν στον Κόλπο του Μεξικού ποσότητα πετρελαίου ίση με 60.000 βαρέλια την ημέρα σύμφωνα με την BP.
Η BP θα επιβαρυνθεί με το κόστος του καθαρισμού, που μπορεί να κοστίσει
έως και 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τους ειδικούς. Επιπλέον,
τουλάχιστον 70 αγωγές έχουν ήδη υποβληθεί και αφορούν αποζημιώσεις από
την BP, την εταιρία Zug, την Transocean Ltd., στην οποία ανήκε η πλατφόρμα, τη Halliburton Co, η οποία έφτιαξε την πλατφόρμα και την Cameron International Corp., που κατασκεύασε την κεφαλή του εξοπλισμού άντλησης.
Μέρος των εν λόγω αποζημιώσεων μπορεί να πληρωθεί με κρατικά κεφάλαια,
που θα αντληθούν από τους φόρους επί των ενεργειακών εταιρειών, επειδή
η αμερικανική δικαιοσύνη προς το παρόν περιορίζει την αστική ευθύνη
εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας στα 75 εκατ. δολάρια ανά διαρροή.
Οι εταιρείες που έχουν εκτεθεί στο ατύχημα, είναι ασφαλισμένες για 1,4 δισ. δολάρια σε περίπτωση ζημιών από διακοπή εργασιών, για γενική αστική ευθύνη, για την ευθύνη ρύπανσης, για τον έλεγχο της άντλησης, για την ιδιοκτησία τους και τους υπαλλήλους που απασχολούν σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Πληροφοριών.
Η πετρελαιοκηλίδα ενδέχεται να δημιουργήσει εκτεταμένες αξιώσεις από φορείς που επηρεάζονται από τη ρύπανση στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων αυτών που δραστηριοποιούνται στην αλιεία και τον τουρισμό. Πέρα από τη δικαστική ζημία πολλοί είναι πιθανό να υποβάλουν αξιώσεις αποζημιώσεων λόγω διακοπής δραστηριοτήτων, όπως αναφέρουν νομικοί εμπειρογνώμονες.
Οι εταιρείες που έχουν εκτεθεί στο ατύχημα, είναι ασφαλισμένες για 1,4 δισ. δολάρια σε περίπτωση ζημιών από διακοπή εργασιών, για γενική αστική ευθύνη, για την ευθύνη ρύπανσης, για τον έλεγχο της άντλησης, για την ιδιοκτησία τους και τους υπαλλήλους που απασχολούν σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Πληροφοριών.
Η πετρελαιοκηλίδα ενδέχεται να δημιουργήσει εκτεταμένες αξιώσεις από φορείς που επηρεάζονται από τη ρύπανση στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων αυτών που δραστηριοποιούνται στην αλιεία και τον τουρισμό. Πέρα από τη δικαστική ζημία πολλοί είναι πιθανό να υποβάλουν αξιώσεις αποζημιώσεων λόγω διακοπής δραστηριοτήτων, όπως αναφέρουν νομικοί εμπειρογνώμονες.
Γενικά, οι ενάγοντες δικαιούνται αποζημίωση αστικής ευθύνης μόνο αν η ρύπανση «αγγίξει» την περιουσία τους, δήλωσε ο κ. Richard Hobbie,
πρόεδρος της αντασφαλιστικής εταιρείας Water Quality Insurance
Syndicate. «Οι αξιώσεις που αφορούν σε διακοπή εργασιών είναι πιθανό να
μην υπόκεινται σε αυτούς τους περιορισμούς, όπως το εστιατόριο New
England, που εισάγει ψάρια από την ακτή του Κόλπου.
Στον Κόλπο του Μεξικού αλιεύεται μεγαλύτερη ποσότητα θαλασσινών από ότι σε ολόκληρη την Ανατολική Ακτή, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ερευνών για τον Κόλπο του Μεξικού.
Το Ινστιτούτο εκτιμά ότι η πετρελαιοκηλίδα θα θέσει σε κίνδυνο την
εισροή 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων εσόδων από τον τουρισμό, την
εμπορική αλιεία και τους παράκτιους υγρότοπους.
Ο κ. Mercante, δικηγόρος στη
Fiorella & Friedman L.L.P. στη Νέα Υόρκη, με βάση Rubin, Fiorella
& Friedman LLP, που έχει εργαστεί στην «Oil Pollution Act», δήλωσε
ότι «η BP πιθανόν μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση από το ταμείο αρωγής
ευθύνης για τις πληρωμές πάνω από το τρέχον όριο ευθύνης».
Ο κ. Tony Hayward Διευθύνων Σύμβουλος της BP, δήλωσε δημοσίως ότι «η εταιρεία αναμένεται να καταβάλει αποζημίωση ευθύνης άνω των 75 εκατ. δολαρίων και θα τιμήσει όλες τις νόμιμες απαιτήσεις».
Με απόφαση της Γερουσίας την προηγούμενη εβδομάδα,
θα αυξηθεί το όριο του κεφαλαίου για την αντιμετώπιση τέτοιων γεγονότων
στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο κ. Hobbie είπε ότι «το εν λόγω όριο
δεν θα αποτελούσε πρόβλημα για τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες.
Η ερώτησή μου-και είναι ακριβώς μια ερώτηση, δεν έχω την απάντηση-είναι η εξής: Ποια είναι η μακροπρόθεσμη επίδραση σε μικρότερους φορείς εκμετάλλευσης; Θα μπορούσε αυτό το νομοσχέδιο να οδηγήσει όλες τις μικρές επιχειρήσεις εκτός της offshore αγοράς στις ΗΠΑ;»
Η ερώτησή μου-και είναι ακριβώς μια ερώτηση, δεν έχω την απάντηση-είναι η εξής: Ποια είναι η μακροπρόθεσμη επίδραση σε μικρότερους φορείς εκμετάλλευσης; Θα μπορούσε αυτό το νομοσχέδιο να οδηγήσει όλες τις μικρές επιχειρήσεις εκτός της offshore αγοράς στις ΗΠΑ;»
Οι αντασφαλιστικές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι το
κόστος του ατυχήματος στην εξέδρα έχει ήδη αγγίξει τα 481 εκατομμύρια
δολάρια από τα 560 εκατομμύρια δολάρια της ασφαλισμένης αξίας, σύμφωνα
με στελέχη της Transocean.
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια της Transocean έληξαν την
1η Μαΐου, αλλά οι ασφαλιστές της, έδωσαν παράταση ενός μηνός λόγω του
ατυχήματος.
Σε συνέδριο της Transocean τα στελέχη της εταιρείας
ανέφεραν «βάσει της αρχικής εκτίμησης η εταιρεία θα αναλάβει περίπου
200 εκατομμύρια δολάρια υψηλότερα ασφάλιστρα, πληρωμές που εκπίπτουν
και πρόσθετες νομικές δαπάνες του τρέχοντος έτους εξαιτίας του
ατυχήματος».
Πηγή: Insuranceworld
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου