Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

UStiA: Πώς θα γίνουν οι αποζημιώσεις για τις ακυρώσεις των πτήσεων


Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν μεταξύ πελατών, ταξιδιωτικών ασφαλιστών και αεροπορικών δημιούργησαν μετά την συμβάν της έκρηξης του ηφαιστείου στην Ισλανδία εύλογα πολλές απορίες σε καταναλωτές που αντιμετώπισαν διάφορα προβλήματα από την έναρξη μέχρι την λήξη του περιστατικού αυτού, επίσης σε πελάτες που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς.

Πολλοί καταναλωτές αναρωτιούνται για παράδειγμα αν ο κίνδυνος της ακύρωσης πτήσης από το γεγονός της ηφαιστειακής τέφρας στους αιθέρες καλύπτεται, αν τα μίλια παρά την ακύρωση μιας πτήσης πιστώνονται στο λογαριασμό της κάρτας των τακτικών επιβατών, ποιοι θα είναι οι καλυπτόμενοι κίνδυνοι και πώς οι πελάτες θα αποζημιώνονται σε περίπτωση που η πτήση θα έχει καθυστέρηση.

Με σκοπό να αποσαφηνιστούν οι λάθος ερμηνείες που δόθηκαν όλο αυτό το διάστημα και τα λάθος συμπεράσματα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ταξιδιωτικών Ασφαλιστών των ΗΠΑ, UStiA απάντησε σε κάποιες τυπικές και συχνές ερωτήσεις που έγιναν κατά την διάρκεια του συμβάντος μέχρι και τώρα, υπογραμμίζοντας ότι οι καλύψεις εξαρτώνται από το ΠΟΤΕ έχει πραγματοποιηθεί η αγορά του συμβολαίου.

Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις όπως καταγράφηκαν και απαντήθηκαν σύμφωνα με τον Πρόεδρος της Ένωσης Ταξιδιωτικών Ασφαλιστών, Jim Grace. UStiA

1η Ερώτηση
Ο πελάτης έχει αγοράσει ταξιδιωτική ασφάλιση με χώρα αναχώρησης τις ΗΠΑ προς την Γαλλία αλλά με χώρα ενδιάμεσου προορισμού την Ιταλία. Αν η προγραμματισμένη πτήση από ΗΠΑ προς Ιταλία εκτελεστεί ομαλά, αλλά ακυρωθεί η πτήση προς Γαλλία, στην περίπτωση αυτή τι κάλυψη έχει ο πελάτης; Συμπεριλαμβάνεται ο κίνδυνος της ηφαιστειακής τέφρας στο συμβόλαιο;

Απάντηση
Το ‘κλειδί’ στην απάντηση του ερωτήματος αυτού είναι το ΠΟΤΕ έγινε η αγορά της ασφάλισης. Αν η αγορά του εν λόγω συμβολαίου προηγείται της έκρηξης και της διαρροής της ηφαιστειακής τέφρας στους αιθέρες, γεγονός που οδήγησε στην απαγόρευση των πτήσεων, τότε ο κίνδυνος αυτός καλύπτεται από την ταξιδιωτική ασφάλιση και τις σχετικές με την ακύρωση ζημιές.

Θα πρέπει, ωστόσο να προηγηθεί μια συνάντηση μεταξύ ασφαλισμένου και ασφαλιστή, πριν από κάθε αίτημα αποζημίωσης που σχετίζεται με το συμβάν της ηφαιστειακής τέφρας, ώστε να μην υπάρχει και η παραμικρή ασάφεια.

Από την άλλη πλευρά, αν η ταξιδιωτική ασφάλιση αγοράστηκε κατά την έναρξη του συμβάντος, τότε δεν προκύπτουν απαιτήσεις για αποζημίωση, παρά μόνο στην περίπτωση που το συμβόλαιο καλύπτει όλους τους κινδύνους που αφορούν στην ακύρωση της πτήσης.

2η Ερώτηση
Ο πελάτης έχει αγοράσει ένα εισιτήριο για Ευρώπη μέσω την κάρτας τακτικού επιβατών. Αν η πτήση ακυρωθεί και η αεροπορική εταιρεία αποζημιώσει τοις μετρητοίς για την ακύρωση της πτήσης αυτής, καλύπτεται η απώλεια μιλίων στην κάρτα τακτικών επιβατών από το συμβόλαιο ταξιδιωτικής ασφάλισης;

Απάντηση
Εξαρτάται από το συμβόλαιο και την ασφαλιστική. Κάποια συμβόλαια παρέχουν αυτή την κάλυψη για ποσά μέχρι και $200 και $250. Με αφορμή όμως το πρόσφατο αυτό περιστατικό, συνίσταται ο πελάτης στο μέλλον να θέσει το θέμα αυτό προς συζήτηση με τον ασφαλιστή του.

3η Ερώτηση
Πώς υπολογίζεται το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης; Βάσει του ανώτατου ποσού που έχει γραφτεί στο συμβόλαιο; Ή θα πρέπει ο ασφαλισμένος να συγκεντρώσει και να προσκομίσει αποδείξεις εξόδων; Αν, ένας πελάτης της ασφαλιστικής χρησιμοποιήσει για παράδειγμα ως τόπο προσωρινής διαμονής την οικία ενός φίλου, θα αποζημιωθεί βάσει, παρά ταύτα του ποσό που ορίζει το συμβόλαιο;

Απάντηση
Η ταξιδιωτική ασφάλιση αποζημιώνει με μια καθυστέρηση τα έξοδα φαγητού διαμονής, κ.λπ, ωστόσο έξοδα που δεν έχουν πραγματοποιηθεί ή δεν εμφανίζονται δεν αποζημιώνονται. Συνεπώς, δεν υφίσταται αίτημα αποζημίωσης για διαμονή που δεν έχει πληρωθεί.

Πηγή: Νextdeal

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου