Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Εκτός κυκλοφορίας τα ανασφάλιστα

Πηγή: insuranceworld.gr
Παρελθόν θα αποτελέσουν τα ανασφάλιστα ΙΧ αυτοκίνητα από τον Ιούνιο του 2011. Παρέμβαση για το κρίσιμο αυτό θέμα έχει ήδη δρομολογήσει το Επικουρικό Κεφάλαιο, μέσω του Κέντρου Πληροφοριών, το οποίο επιδιώκει να θέσει σε on line επικοινωνία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία.

Το Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο ήδη από την 1η Δεκεμβρίου αποτελεί υπηρεσιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου, σήμερα καλύπτει παθητικά το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων, δίδοντας πληροφορίες για οχήματα χωρίς σήμα ασφάλισης, εφόσον αυτά εντοπιστούν από κάποιο μπλόκο της τροχαίας, ή εμπλακούν σε ατύχημα.
 
Πρόθεση της ηγεσίας του Επικουρικού Κεφαλαίου είναι να καταστεί το Κέντρο Πληροφοριών ένα δυναμικό μέσο εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων και στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται η διασύνδεσή του με τέσσερα υπουργεία και ειδικότερα:

- Με το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων το οποίο διαθέτει όλα τα αναγκαία στοιχεία για τα κυκλοφορούντα στην Ελλάδα οχήματα
- Με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκειμένου να καταστεί ευκολότερος ο εντοπισμός των ανασφάλιστων αγροτικών οχημάτων
- Το υπουργείο Δικαιοσύνης
- Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ώστε να είναι σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με την τροχαία

Ήδη, σε αυτή τη φάση, καταρτίζεται το πρόγραμμα στο οποίο θα βασιστεί η ηλεκτρονική επικοινωνία του Κέντρου Πληροφοριών με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτείας, καθώς και η οργάνωση της βάσης δεδομένων με το πληροφοριακό υλικό.

Εκτιμάται ότι σε διάστημα ενός μηνός το εν λόγω πρόγραμμα θα έχει ολοκληρωθεί, οπότε το Επικουρικό Κεφάλαιο θα αρχίσει τον κύκλο επαφών του με τα τέσσερα προαναφερόμενα υπουργεία, προκειμένου να διαβουλευτεί το πώς ακριβώς θα λειτουργήσει το πλαίσιο αναζήτησης και εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων.

Πρόθεση του Επικουρικού Κεφαλαίου είναι η διασταύρωση των στοιχειών να αρχίσει τον ερχόμενο Ιούνιο. Βέβαια, με δεδομένο ότι συνομιλητής του Επικουρικού είναι το δημόσιο, τα στελέχη του φορέα αντιλαμβάνονται ως πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να υπάρξουν κάποιες καθυστερήσεις στην όλη διαδικασία, γι΄ αυτό και δεν αποκλείουν το πλαίσιο εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του καλοκαιριού ή το αργότερο στις αρχές του επόμενο φθινοπώρου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το όλο θέμα, καθότι υπολογίζουν ότι από τον περιορισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, ο κλάδος ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων θα εξασφαλίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
 

Ανώτατα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν ότι ο στόλος των ανασφάλιστων αυτοκινήτων υπολογίζεται στα 500.000 οχήματα, οπότε με ένα μέσο ετήσιο ασφάλιστρο της τάξης των 400 ευρώ διαπιστώνεται εύκολα ότι η ασφαλιστική αγορά έχει να αναμένει έσοδα κοντά στα 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο θα διαμορφώσει σε νέα επίπεδα τα συνολικά έσοδα του κλάδου και που θα τονώσει σημαντικά και τη ρευστότητά του, σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Τα δίκυκλα

Σε ότι αφορά τα ανασφάλιστα δίκυκλα, κανείς σήμερα δεν μπορεί να τα εκτιμήσει με ασφάλεια, διότι σύμφωνα με στελέχη του Επικουρικού Κεφαλαίου, δεν έχει γίνει σωστή καταγραφή από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, καθότι πολλά εξ αυτών είναι απλά μοτοποδήλατα.

Σημειώνεται ότι η όλη προσπάθεια του Επικουρικού Κεφαλαίου να εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα θα κοστίσει μόλις 40.000 ευρώ, ποσό το οποίο επί της ουσίας αντιστοιχεί στην κατάρτιση του προγράμματος, πάνω στο οποίο θα συγκροτηθεί η βάση δεδομένων για τη διασταύρωση των στοιχειών σχετικά με τα κυκλοφορούντα στην Ελλάδα οχήματα.

Πλαφόν στις αποζημιώσεις

Στο μεταξύ, οι προσπάθειες του Επικουρικού Κεφαλαίου για τη βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζει σήμερα ο κλάδος αυτοκινήτου, δεν περιορίζονται στο ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων.

Όπως έχει ήδη γράψει το IW, το Επικουρικό έχει ήδη εξασφαλίσει τη δέσμευση του υπουργείου Οικονομικών ότι θα κινηθεί νομοθετικά, θεσμοθετώντας πλαφόν στο ύψος των αποζημιώσεων που καταβάλλει ο φορέας σε θύματα τροχαίων ατυχημάτων.

Ως… ταβάνι στις αποζημιώσεις πρόκειται να οριστεί το ποσό των 100.000 ευρώ ανά ατύχημα για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, ενώ για το υπόλοιπο των διεκδικούμενων αποζημιώσεων τα θύματα των τροχαίων θα στρέφονται στην ασφαλιστική εταιρεία, της οποίας η άδεια ανακλήθηκε, προς διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους μέσω πλέον της εκκαθάρισης.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι, όπως αναφέρουν στελέχη του Επικουρικού Κεφαλαίου, με το πλαφόν των 100.000 ευρώ καλύπτεται επί της ουσίας το 95% των περιπτώσεων των οποίων επιλαμβάνεται ο φορέας. Το υπόλοιπο 5% αφορά μεν λίγες περιπτώσεις, οι οποίες, όμως, συμμετέχουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό στο σύνολο των υποχρεώσεων του Επικουρικού.

Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι το Επικουρικό έχει σήμερα περί τις 250.000 ανοικτές υποθέσεις, εκ των οποίων μόλις οι 1.350 αφορούν αποζημιώσεις άνω του επιδιωκόμενου πλαφόν η κάθε μια, όμως οι φάκελοι αυτοί «κρύβουν» ποσά τα οποία σε σύνολο υπολογίζονται σε περίπου 350 εκατ. ευρώ, όταν με βάση και τα τελευταία στοιχεία οι συνολικές υποχρεώσεις του φορέα εκτιμώνται σε 608 εκατ. ευρώ.

Εφόσον, λοιπόν, εφαρμοστεί το πλαφόν, η διοίκηση του Επικουρικού Κεφαλαίου εκτιμά ότι το έλλειμμα θα μειωθεί κατά περίπου 100 εκατ. ευρώ και όχι κατά 350 εκατ. ευρώ, διότι ένα μεγάλο τμήμα των επίμαχων υποχρεώσεων –δηλαδή μέχρι το ποσό του πλαφόν- θα καταβληθεί στους δικαιούχους.

Το δάνειο

Όσο για το δάνειο το οποίο διεκδικεί από τις τράπεζες το Επικουρικό, έχει ζητηθεί να είναι της τάξης των 150 εκατ. ευρώ, και εφόσον τελικά δοθεί, το Επικουρικό σε συνδυασμό με το σχεδιαζόμενο πλαφόν και τις ετήσιες εισφορές των ασφαλιστικών εταιρειών, αναμένεται να ανακάμψει οικονομικά σε μεγάλο βαθμό.

Στην αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή το δάνειο δεν εγκριθεί από τις τράπεζες, τότε ο φορέας θα συνεχίσει να καταβάλλει αποζημιώσεις με ημερομηνίες πληρωμής μετά την πάροδο περίπου ενός έτους.

Σημειώνεται ότι καθοριστικό για την εξυγίανση του φορέα πρόκειται να διαδραματίσει και το νομοσχέδιο που καταρτίζει το υπουργείου Οικονομικών για την αναμόρφωση του καθεστώτος εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εταιρειών, που θα προβλέπει για το Επικουρικό κεντρικό ρόλο στις σχετικές διαδικασίες.

Κοινωνικό προφίλ

Τέλος, το Επικουρικό Κεφάλαιο, θέλοντας να ενισχύει το κοινωνικό του πρόσωπο, έλαβε την απόφαση να καταβάλλει πριν τις εορτές των Χριστουγέννων όσες αποζημιώσεις δεν ξεπερνούσαν σε αξία τα 2.000 ευρώ. Η συνολική επιβάρυνση για το ταμείο του εκτιμήθηκε στα 10 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο έχει ήδη εξασφαλίσει ο φορέας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου